Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 09.05.2024, 21:28
Dnes je štvrtok 9. mája 2024, meniny má Roland a zajtra Viktória




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 Teplovzdušné kúrenie na Bronco (EBERSPACHER B3LC) 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Takze v pripade toho otocneho regulatora, ktory popisujes je moznost takto udrziavat teplotu celú noc (napr 7 hod spim a nemusim sa starat o to). Aj ked v nasom prípade by si teda bral udaj o teplote z kabiny a hore v stane moze byt - 5 :)

ale cca takto to nejako funguje.

To asi v pripade tych hodin nebude mozne lebo tam sa pri zapnuti automaticky zopne na max 120min..... Takze by som bud musel 3x v noci zapnut cez dialkac alebo nastavit 3x cas zopnutia cez program....

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 04.10.2013, 8:35
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Predpokladal som , že aj hodiny majú možnosť nastaviť na trvalé vykurovanie. Ale jak kukám do návodu, tak nie.

Záleží, čo bude prioritnou úlohou bufika. Ak predhrev kabíny, tak tam daj ten časovač. Ak vykurovanie cez noc, tak regulátor.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.10.2013, 9:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tunki píše:
Predpokladal som , že aj hodiny majú možnosť nastaviť na trvalé vykurovanie. Ale jak kukám do návodu, tak nie.

Záleží, čo bude prioritnou úlohou bufika. Ak predhrev kabíny, tak tam daj ten časovač. Ak vykurovanie cez noc, tak regulátor.



No tak dnes som sa rozpraval s technikom u novosedlika a ked sa spravi na tych hodinach bypass pinu 10 a pinu 3 na konektore tak by mali hodiny pustat cyklus na nekonecno takze asi vyriesene.....

musim to vyskusat...

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 04.10.2013, 14:16
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Nemalo by byť na pin-10 pripojené napätie až po zapnutí zapaľovania? To by si musel mať furt zapnuté afto. Pin-3 je na snímač teploty.

Hento si vyrieš tak, aby si mohol kúriť aj ked je auto bez kľúčov. Najlepšie riešenie , jak som ti už písal, bol regulátor otočný a diaľkové. Akurát to nemalo časovanie na ranný štart cez týždeň. Ale na spanie v aute je to blbosť.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.10.2013, 14:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tunki píše:
Nemalo by byť na pin-10 pripojené napätie až po zapnutí zapaľovania? To by si musel mať furt zapnuté afto. Pin-3 je na snímač teploty.

Hento si vyrieš tak, aby si mohol kúriť aj ked je auto bez kľúčov. Najlepšie riešenie , jak som ti už písal, bol regulátor otočný a diaľkové. Akurát to nemalo časovanie na ranný štart cez týždeň. Ale na spanie v aute je to blbosť.


Tak som to vyskusal. Áno pin 10 je ACC. Takze ked som tam pustil +12V tak ide vpodstate nepretrzite az pokial manualne nevypnem tlacidlom off. Takze si to budem vediet dat cez spinac ci chcem kurenie pouzivat ako timer na nastavovanie zapnutia na vopred nastavene casy alebo ako nepretrzité nocne kurenie na spanok.... Super:)

Este jedna otázka. Zatial som kurenie testoval len nejaku hodinu a pol vkuse a zistil som zvlastnu vec.

Vyzera ze kurenie ide vpohode. Pri spustení sa zapne ventilator, ocvhilu na to zacne cvakat palivova pumpa a chvilu na to uz fuka horuci vzduch. Po urcitom case ale (doba zavisi na nastavenom vykone) sa cvakanie vypne a ventilator toci - dlhe este fuka teply vzduch ale neskor postupne fuka uz len vzduch. No a problem je ten ze aj ked som otvoril okna a pustil studeny vzduch tak kurenie nezacalo znova kurit ale fukalo len studeny stale...

Objavila sa aj chyba F64 ale neviem vlastne ani ako ten teplovzduch ma ist ked je pusteny dlhsie a ma akoby udrziavat teplotu...teda opatovne nakopnut spalovanie. Ake dlhe su tie intervaly pripadne ako to realne vyzera dlhsi chod takehoto teplovzduchu?

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 04.10.2013, 16:41
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Podľa toho ,čo píšeš, sa ten bufik prehrial. Teda asi v spaľovacej komore bezpečnostný snímač plameňa vypol (cez procák) palivové čerpadlo. Skontroluj si, či nemáš nejako zakarbónovanú komoru. Vplyvom bordeľu v benzíne sa to u použitých bufíkov môže stať. Alebo aj málo vzduchu do sania.

Máš servisný manuál? Tam sú aj chybové kódy a možnosti riešenia. 64 je vypnutie vplyvom snímača plameňa. Odporúčam ti ešte pred zimou to celé prečistiť a pedantne zložiť.
http://etsltd.ru/upload/dokumentatsiya/ ... nic-d3.pdf

Ako si už zistil, je to vratný snímač. Je tam ešte jeden podobný, ale ten je bezpečnostný. Ten už len tak nezresetuješ. (bimetal s tlačítkom)

Teplovzdušné kúrenie ide tak, že najprv sa rozbehne ventilátor.. Po nažhavení a zapálení zmesi sa rozhorí plameň. Ten je optimalizovaný pomocov RJ na potrebný výkon. Po nahriatí kontrolovaného priestoru RJ podstatne zníži dávku paliva a mierne aj otáčky ventilátora. Keď dosiahne stanovenú teplotu preruší úplne palivo a ventilátorom ochladí spaľovaciu komoru na bezpečnú teplotu. Potom je kľud až dokým v priestore neklesne teplota. Znova sa spustí bufik. Za 60 rokov sa vlastne nezmenilo na týchto kúreniach nič. Dajú sa vďaka tomu prevádzkovať aj bez RJ (núdzovo) :-D

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.10.2013, 22:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
veď máš v aute bombu s LPG tak si daj toto:
http://www.probugas.sk/sortiment-detail ... oda-lp-701
:-D

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 05.10.2013, 16:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
marisko píše:
veď máš v aute bombu s LPG tak si daj toto:
http://www.probugas.sk/sortiment-detail ... oda-lp-701
:-D


Nevyzera to zle, hlavne tato veta z technického popisu ma presvedcila:)

Pre osoby sediace v takto vyhrievanom priestore je toto priame sálavé teplo veľmi príjemné.

len kapanek velke je to aby som to do stanu trepal:)

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Sob, 05.10.2013, 17:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Šlo by to postaviť vonku, pred žiarič dať výmenník s ventilátorom a ten by hnal zohriatý vzduch hadicou do stanu alebo do auta. Spotreba plynu 0,3 kg/h na takže z auta kúriš celý týždeň a ani z neho poriadne neubudne. A keď je vonku, nežerie kyslík zo stanu a je to aj bezpečnejšie :smt023

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 06.10.2013, 6:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: