Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:44
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 STABILIZATOR na Off vseobecne 
Autor Správa
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
ak mate zaujem, tu mozeme polemizovat o tom, na co je vlastne stabik a na ktorych autach mate skusenosti s jeho absenciou...


na zaciatok navrhujem nech nam Kapo vysveti jeho funkciu vseobecne 8-)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Sob, 20.12.2008, 10:22
Profil ICQ WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Priečny skrutný stabilizátor znižuje priečne nakláňanie karosérie pri prejazde zákrut. Zároveň sa zachováva vysoká miera pohodlia pri prejazde nerovností v priamom smere.

U Range Rover Sport :
Podvozok je pri najvýkonnejšom motore vybavený systémom aktívnych stabilizátorov Dynamic Response. Priečne skrutné stabilizátory sú rozdelené na dve časti, navzájom spojené hydraulickým členom – aktuátorom. Elektronický systém pri vzniku priečneho odstredivého zrýchlenia aktivuje aktuátor, ktorý natáča jednotlivé časti stabilizátora proti sebe, čím kompenzuje náklon karosérie.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 20.12.2008, 21:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Okrem všetkého toho múdreho popísaného tuto vedla...odstránenie oboch stabilizátorov podla mna prináša so sebou aj zníženie opotrebenia pneumatík a zníženie spotreby PHM. Znie to ako úplná kravina ale človeka to skutočne prinúti radikálne zmeniť spôsob prejazdu zákrutami...viem čo hovorím :-D


Sob, 20.12.2008, 22:08
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 23.09.2008, 20:36
Príspevky: 57
Bydlisko: Imel
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na Toyote LJ70 som hned odmontoval predny aj zadny,a rozdiel je bohovsky!V terene NO. 1,na ceste max 80 lebo potom uz velmi velmi :smt129

_________________
http://www.papp-gumi.sk/

http://www.4x4nz.sk/


Naposledy upravil zoli dňa Uto, 24.03.2009, 11:36, celkovo upravené 1



Sob, 20.12.2008, 22:33
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zoli. ja som si myslel, že LJ70 má len predný :D .


Diesel: niečo na tom tvojom tvrdení bude. :-D


Ned, 21.12.2008, 4:09
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
polopatisticky povedane

stabilizator nestabilizuje nejake vibracie atd. ako si vela ludi mysli, ale riesi naklananie vozidl, ako tu uz bolo spomenute,m avsak on neznizuje priamo naklananie, ale pri nakloneni auta znizi aj druhu strnu auta (tu co je v zakrute vyzsie) tea akoby prikrci auto

teda ak sa koleso , ktore je na vonkajsej strane zakruty snazi vtlacit do blatnika, stabilizator sa snazi vtlacit do blatnika umerne aj koleso na vnutornej strane zakruty...

teda tuhost podvozku a ucinnost tlmicov ma priamy vplyv na stabilitu auta po odstraneni stabikov

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 21.12.2008, 12:24
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som na wrane jazdil polroka so stabikmi a bolo to ako na koči... potom som ich demontoval obe a konfort na ceste sa podstatne zvíšil, v terene križenie taktiež a po polnych cestach možem chodit rychlejšie(netrepe, nebucha) myslim že u listovych pier tam velku ulohu neplni... max na ceste je 80km/h... ale viacej som nebehal ani pred tym. chlapi to davaju dolu aj na TJ-čkach kde je to riešene už cez vynute pružiny

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Uto, 17.02.2009, 21:25
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Uto, 17.02.2009, 22:04
Profil ICQ
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nemáš. Ale môžeš. Vyskúšaj, porovnaj a uvidíš. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 17.02.2009, 22:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rudy-Vitara píše:
Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.


Ak jazdíš po cestách tak pomaly, určite ho "vyraď z činnosti", čiže ho nedemontuj úplne, len ho uvoľni zo spodných ramien. Cca 5 min roboty.
V teréne je to o dosť lepšie, hlavne pri krížení.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Uto, 17.02.2009, 23:44
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DEF 110 zvednutej o dva palce, po odmontovani obou stabiku se to jen zaclo trosku vic naklanet, ale jizdni styl jsem menit nemusel


Str, 18.02.2009, 1:23
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 14.09.2007, 23:41
Príspevky: 59
Bydlisko: krkonoše
Odpoveď s citáciou
Poslať 
U patrola 160 /260 a nebo GR věc navíc dáváme to pryč ..jediný rozdíl je že se auto při ostré jízdě víc naklání

_________________
DAP servis - úpravy a renovace teréních vozidel Tel .: 723 629 953
Subaru Impreza 4WD - hrabolez
Nissan Patrol K260 - bahnomobil
Suzutrol V8 - probíhá stavba
.... nečteš - newíš ....


Str, 18.02.2009, 11:09
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37
Príspevky: 55
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja by som odpojenie na asfaltku neodporucoval. podla mna sa na tom neda jazdit. asi tak ako na MT gumach na snehu. mal som odpojeny na jeep XJ vzadu a isiel riadne do kolien pri odbocovani v meste ako aj v zakrutach- cele auto zmakne. urcite je to dost citit!


Pia, 20.03.2009, 20:41
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
odpojenie stabikov je velmi specificka vec, pisat o odpojeni vseobecne a pisat o odpojeni na aute pri extra tvrdom podvozku je neporovnatelne.
kazdopadne pre tych jedincov ktory citia potrebu riesenia odpojenia stabikov v terene a pritom zachovanie stabikov na ceste bude mat v najblizsej dobe radoffroad urcite moc zaujmave riesenie, aplikovatelne temer na kazde auto...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pia, 20.03.2009, 21:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a sme pri tom, Rado vytlac sa :lol:

ja som neodpajal nic, som stale v serii ale ked dam podvozok-tvrdsi-tak zhodim, teda uvidime co ponukne Rado

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 20.03.2009, 21:55
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: