Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 29.05.2025, 13:28
Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
 Automat 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uz som toho precital o automatoch dost aj z inych zdrojov a vzdy sa dozviem nieco nove. Teraz po vasich prispevkoch mi este nie je jasne na akych otackach sa ma jazdit aby to neskodilo motoru ci prevodovke.
Priklad: idem po meste (obchvat) otacky 2000 zaradene D rychlost cca 70km/h.
Ak chcem dodrzat limit 50km/h staci ubrat plyn alebo zaradit 3 a drzat otacky 2000. A ako je to s 5st. automatom ked ma len 1. 2. 3. D ako sa vlastne podradi na 4.?
Ten priklad som si vymyslel, automat nemam a ani som nejazdil, planujem kupu NAVARY s 5st. A/T a chcem vediet na co dat pozor nech tomu nerobim zle.


Štv, 05.11.2009, 18:33
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubor píše:
Uz som toho precital o automatoch dost aj z inych zdrojov a vzdy sa dozviem nieco nove. Teraz po vasich prispevkoch mi este nie je jasne na akych otackach sa ma jazdit aby to neskodilo motoru ci prevodovke.
Priklad: idem po meste (obchvat) otacky 2000 zaradene D rychlost cca 70km/h.
Ak chcem dodrzat limit 50km/h staci ubrat plyn alebo zaradit 3 a drzat otacky 2000. A ako je to s 5st. automatom ked ma len 1. 2. 3. D ako sa vlastne podradi na 4.?
Ten priklad som si vymyslel, automat nemam a ani som nejazdil, planujem kupu NAVARY s 5st. A/T a chcem vediet na co dat pozor nech tomu nerobim zle.


Ahojte,
som pasívnym čitateľom vášho fóra, nakoľko OFF-ROAD je zatiaľ len mojím snom, a tak zbieram rozumy okolo toho, a tiež už som konzultoval niektoré veci s členmi fóra cez súkromné správy.

Tu je ale téma automat, ktorá ma zaujala a vzhľadom k tomu, že mám vozidlo Audi A6 Avant quattro Tiptronic, mám aj určité skúsenosti jednak s jeho pohonom 4x4, a jednak aj s jeho automatickou prevodovkou.

Vzhľadom k tomu, že si osobne myslím, že princípy fungovania automatickej prevodovky sú viac-menej rovnaké či už v osobnom vozidle, alebo SUV, poťažmo Off-Roade, tak som si dovolil pár poznámok. Pokiaľ by vadili, nech admin zmaže môj príspevok.

Takže moje auto má už 10 r. vzhľadom na jeho vek je konštrukcia prevodovky ešte aktuálna. Je to 5 stupňový automat s možnosťou sekvenčného radenia, je riadený počítačom, ktorý vyhodnocuje viacero parametrov vo vozidle: Otáčky motora, aktuálnu teplotu oleja, resp. jeho „stuhnutosť“, zaťaženie, jazdu hore kopcom, dole kopcom, rýchlosť stláčania akcelerátora a plno ďalších veličín.
Z týchto veličín potom riadiaca jednotka dáva povel automatu a on radí. Radenie je klasické v režime D alebo presuniem páku voliča prevodovky do oválneho vybratia, kde je jeho pohyb dopredu a dozadu, dopredu + a dozadu mínus., teda takzvané kvázi ručné radenie, nakoľko riadiaca jednotka ani v tomto tzv. ručnom režime nedovolí preradiť alebo podradiť, pokiaľ by hrozilo, že dôjde k pretočeniu motora.
V tomto režime sa dá radiť teda „ručne“ kde krátkym ťuknutím do páky iniciujem radenie hore alebo dolu. Pokiaľ moment impulzu dám v čase, kedy parametre motora a ostatných sledovaných veličín už umožňujú preradenie, tak k preradeniu dôjde, a to aj pod plným plynom. V tomto režime okrem toho riadiaca jednotka „podrží“ jednotlivé stupne do najvyšších povolených otáčiek motora a pokiaľ nedám pokyn k preradeniu, preradí sama, aby motor nebol zbytočne točený. To isté sa deje, pokiaľ nechám volič v tomto režime a dajme tomu idem po diaľnici a potrebujem sa otočiť. Automat sám od seba začne aj v tomto režime preraďovať smerom dole, a v mojom konkrétnom prípade sa to deje okolo 1200 ot/min.
Tu by vyvstala otázka, že na čo je potom režim D. Režim D preradí v otáčkach, kedy je to automatike najvhodnejšie a nepustí motor zbytočne do vysokých otáčiek. Tiež treba poznamenať, že riadiaca jednotka má určitú „logiku“ radenia. Pokiaľ auto ležérne rozbieham, tak v režime D preradenie nastáva v otáčkach okolo najväčšieho toč. momentu, v mojom prípade je to okolo 1400-1600 ot/min. Pokiaľ ale rýchlo stlačím plyn, automat kus „podrží“ ten stupeň v otáčkach a pokiaľ nechám už len konštantný plyn, tak kus počká a potom preradí. V praxi mám na 2000 ot/min. tachometrových 120 km/hod.
Spomeniem ešte funkciu kick-down, teda niečo ako „kopni dole“. V prípade že idem napr. okolo 100 km/h môže tam byť 5.st. Pokiaľ prudko stlačím plyn na doraz, tak automat spontánne podradí ( môže sa stať podľa okolností, že aj o 2 stupne ) rozfofruje to, takže napríklad počas predbiehania sa dá viac sústrediť na samotné predbiehanie, nie je potrebné špekulovať s medziplynmi, podraďovaním spojkovaní atd. Viem, že ortodoxní zástancovia manuálneho radenia ma upália za tieto slová, ale každý si môže vybrať, čo sa mu viac pozdáva.
Režim „ručného radenia“ mám vyvedený aj na volante, kde sú 2 spínače so znamienkami + a mínus. To je už potom úplná zábava, lebo k preradeniu dochádza asi tak ako na Play-Statione. Ale je to ináč učitočná vec napr. počas dlhých klesaniach sa dá dobre brzdiť motorom.

V skratke sa to dá povedať, že automat ti preradí vtedy, keď bude chcieť on, a nie ty. chráni motor pred pretočením aj pred podtočením. Všetky parametre, musia byť splnené aby došlo k preradeniu na vyšší alebo nižší stupeň. Prácou s pedálom plynu sa občas podarí ošialiť logiku preraďovania, ale moderné automatiky sú už chytré a ich reakčná doba je skutočne vynikajúca.

Ešte pár riadkov k tým optimálnym otáčkam, optimálnej rýchlosti, aby sa nič nepoškodilo.
No. Pri normálne fungujúcom automate, ktorý je zaradený do režimu D, nič z uvedeného nie je potrebné riešiť. Pokiaľ riadiaca jednotka automatu vypočíta, že najoptimálnejšie je pre daný stav jazdy ten a ten stupeň, tak ten tam dá a basta. Dá sa síce spraviť aj to, že volič presuniem napr. na 3 kedy automat mi radí len 1, 2 a 3 a tu ho držať v otáčkach, ale načo ??? Verte, moderné automaty majú jemnejšie „zmysly“ ako kopec vodičov. Plno vodičov by tam nechalo v manuály vyšší stupeň, pod domnienkou, že na vyšší stupeň menej spotrebuje. To nie je pravda. Môže dôjsť ku krátkodobému zaťaženiu motora, ktorý nepracuje v optimálnych otáčkach a to nemá rád. U automatu sa to nestane. Dáva pozor aj za vodiča.
Ešte pár riadkov k vyraďovaniu, státiu atď... Podotkýnam, že hovorím o normálne fungujúcej prevodovke Audi, 5 stupňový Tiptronic. Výrobca neodporúča vyraďovanie z D ani na križovatkách, ani na dojazdy ku križovatkám, ani dole z kopcov. Potom načo je to automat ? Prídem v režime D na križovatku, zabrzdím a čakám. Nič sa nestane ani keby som tam bol takto pol hodiny. Nabehne zelená, pustím brzdu, auto sa mi samé pohne, pridám plyn a ende. Samozrejme pokiaľ by som tam musel čakať do aleluja, tak dám P ale nie za to, že by v D sa niečo stalo, ale za to, lebo sa mi nechce držať brzdu a svietiť brzdovými. Alebo aj vypnem motor.
Stúpanie, zastavenie a pohnutie: V bežnom 12-15 % stúpaní čo som skúšal vozidlo necúvne. Mám tam D, môžem ísť von si siknúť, nasadnem, pridám plyn a idem ďalej. Nič sa nestane.
A ako funguje jeho pohon 4x4 ? Začiatkom roka aj u nás bolo za kus snehu, do terénu sa s ním samozrejme nedá, na to je jeho brucho nebezpečne blízko zeme. Ale skúšal som ho v snehu zhruba po nárazník, kde som mal pocit, že akcelerácia v priamke v takomto snehu je len o málo pomalšia ako na suchom asfalte !

Tož moje poznatky z dennodenného užívania Audi quattro Tiptronic. Ak som niekoho zaujal, ďakujem. Prajem veľa šťastných kilometrov za volantmi automatov., a dúfam, že sa raz budem môcť tu prezentovať svojím Offom.
Ahojte.


Štv, 05.11.2009, 20:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO vdaka za odpoved, takto ako si to popisal som si to predstavoval aj ja len ma zmiatli nazory na OD (5st.) a jeho zamknutie, ktore v meste viac skodi prevodovke.
Ak som to spravne pochopil D v meste aj tak radi len po 4st. takze OD (5st.) sa ani nezaradi.
Dik L.


Štv, 05.11.2009, 20:56
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie, Tiptronic zaradí to, čo mu najviac vyhovuje. Na Touaregu máme 6 stopňový automat a tú šestku tam šupne aj pri 60 km\h. A preraďovanie sa dá ovplyvňovať prácou s plynovým pedálom, tak ako to Ogo popísal. U týchto automatov je však spústa elektroniky, ktorá celý ten cirkus riadi a ovplyvňuje. U iných značiek to bude trochu odlišné, najmä čo sa týka správania sa v určitých situáciách.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Štv, 05.11.2009, 21:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubor píše:
OGO vdaka za odpoved, takto ako si to popisal som si to predstavoval aj ja len ma zmiatli nazory na OD (5st.) a jeho zamknutie, ktore v meste viac skodi prevodovke.
Ak som to spravne pochopil D v meste aj tak radi len po 4st. takze OD (5st.) sa ani nezaradi.
Dik L.


Malá korigácia k pochopeniu:
OD nemusí znamenať 5 stupeň ! OD je zvláštny režim prevodovky !!!
Režim D znamená štandardný režim. Tu je jedno, že prevodovka má koľko stupňov. Napr. malý Allroad má 7 stupňovú prevodovku. Pokiaľ navolíš D, tak automat má k dispozícii celý rozsah stupňov, a zaradí ten stupeň, ktorý je v daný moment najvhodnejší za základe vyhodnotenia riadiacej jednotky.
Je teda pohopiteľné, že takéto strojovne po meste pomalou jazdou vôbec nezaradia nejaké vyššie stupne.
Mne tam 5 st. dáva za optimálnych podmienok okolo 70-80 km/hod. Takže bežne v obci, kde je 50 km/hod. prichádza u mňa do úvahy cca 3. Darmo by som aj prepol do ručného režimu a snažil by som sa o preradenie hore. Tie otáčky sú vtedy tak malé, že riadiaca jednotka tam proste vyšší stupeň nevpustí. Motor by sa dostal do nepriaznivých oblastí, ktoré nadefinovala riadiaca automatika a tak je tam pre daný stav optimum.
Asi po 50 km jazdy v režime D by ťa prestalo baviť sledovať čo robí prevodovka, proste by si len v pohode točil volantom a o nič nestaral.

Ale bežne sa stáva, že automat mi zaradí vyšší stupeň, avšak menič ešte nezablokoval. V praxi to znamená, že napríklad je síce tam už vyšší stupeň, ale ešte nie je optimálna rýchlosť na pevný spoj – uzamknutie.
( Je to analogia, ako by si chcel hocijaké auto s manuálom rozbiehať z kľudu napr. na 3 stupeň. No musel by si hodne dlho trápiť spojku ...)

Tak prevodovka vtedy „šmýka“ menič sa viac prepúšťa, motor má vyššie otáčky, optimalizuje sa priebeh preradenia. Môže to trvať aj niekoľko sekúnd. Potom riadiaca jednotka usúdi, že je všetko OK, zamkne menič, otáčky motora kus padnú a pocítiš jemné nakopnutie dopredu. Tak sa prejaví ten unikajúci výkon, kedy menič ešte „prepúšťa“ Po uzamknutí to všetko sadne do kopy a ide sa na vyšší stupeň. Tie preklzy medzi preraďovaním sú aj nevyhnutnosťou, ináč by to tam „sekalo“.
Uzamykanie meniča normálnou jazdou v režime D nevieš ovplyvniť.

To OD - kto ho má - sa normálne odporúča zaradiť až keď som dosiahol rýchlosť bežnú v režime D. Proste sa mi ustáli rýchlosť a vtedy tam tresnem OD. Na amerikách to zvykne bývať D-čko v kocke alebo krúžku. Vtedy sa uzamkne menič a straty v ňom poklesnú na nulu, lebo sa správa ako klasická spojka.
Pokiaľ by rýchlosť poklesla, že by automat musel preradiť, tak on preradí aj v OD režime, len musí spraviť činnosť navyše, a síce vypnúť menič, a potom radiť. Vzhľadom k tomu, že robí navyše úkony, tak sa zdá, že radí nejak ako bez života, ale to je práve znak, že on musí zbytočne robiť niečo naviac, čo mu tam neznalý šofér nakvaldoval !!! No a to mu nerobí dobre. Je rozdiel, pokiaľ automat musí k preradeniu spraviť 2 úkony alebo dvojnásobok. Vtedy vlastne dochádza k zbytočnému opotrebovaniu prevodovky a to presne o toľko, koľko som zbytočne a hlúpo jazdil v OD režime !!!

Toľko k dopresneniu.


Štv, 05.11.2009, 22:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25
Príspevky: 713
Bydlisko: Namestovo
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlapy poradim vam ze v AUTOMATICKEJ prevodovke si rozhodne olej vimente hovorim z vlastnej skusenosti....doviezli sme domov bmw x5 z nemecka mala najazdene cca-90 000km oki hned ako sme hu doviezli zme dali vymenit olej v motore plus filtre...to bolo okej teraz podme na prevodovku....volali sme do TEMPUS BAWARIA BANSKA BYSTRICA....ze chceli bi sme vymenit olej v prevodovke po telefone nam pvoedali ze ak sa do prevodovky nezasahovalo tak napl je dozivotna.....nechcelo sa nam tomu verit ale ked nam to pvoedali v origo servise bmw tak to bude pravda nie???kaslali sme nato a jazdili sme po 3mesiachoch zacala prevodovka haprovat a co sa dalo cakat prevodovka odisla...dali sme to robyt jednu manikovi co robil v USA 20rokov automaty...prevodokvu rozobral a kazda ta lamelka bola zapecena je cih tam asik 100....typek nam hned pvoedal ze to bola jedna chyba a to ze sa nevymenil olej v prevodoke....prevodovku nam manik zrepasoval a hned sme boli o 2000evro lahsi....a povedal ze ak sa bude menyt olej+ filtre kazdych 25 000km tak ta prevodovka musi vydrzat aj helementa.....toto je moj nazor

_________________
JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,


Štv, 05.11.2009, 22:27
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ORKO píše:
chlapy poradim vam ze v AUTOMATICKEJ prevodovke si rozhodne olej vimente hovorim z vlastnej skusenosti....doviezli sme domov bmw x5 z nemecka mala najazdene cca-90 000km oki hned ako sme hu doviezli zme dali vymenit olej v motore plus filtre...to bolo okej teraz podme na prevodovku....volali sme do TEMPUS BAWARIA BANSKA BYSTRICA....ze chceli bi sme vymenit olej v prevodovke po telefone nam pvoedali ze ak sa do prevodovky nezasahovalo tak napl je dozivotna.....nechcelo sa nam tomu verit ale ked nam to pvoedali v origo servise bmw tak to bude pravda nie???kaslali sme nato a jazdili sme po 3mesiachoch zacala prevodovka haprovat a co sa dalo cakat prevodovka odisla...dali sme to robyt jednu manikovi co robil v USA 20rokov automaty...prevodokvu rozobral a kazda ta lamelka bola zapecena je cih tam asik 100....typek nam hned pvoedal ze to bola jedna chyba a to ze sa nevymenil olej v prevodoke....prevodovku nam manik zrepasoval a hned sme boli o 2000evro lahsi....a povedal ze ak sa bude menyt olej+ filtre kazdych 25 000km tak ta prevodovka musi vydrzat aj helementa.....toto je moj nazor


X5 nepoznám, ale v manuále k môjmu audi je jasne napísané, že kontrolovať a prípadne doplniť po cca 60.000 km. Ani slova o menení. Mám 233.000 km, prevodovka radí ako lusk. Skúšal mi ju podobný maník ako ten tvoj z usa. Prvé čo povedal, že pekne radí.


Štv, 05.11.2009, 22:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25
Príspevky: 713
Bydlisko: Namestovo
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO:cital som nieake fora a docital som sa ze zivotonost automatom davaju tych 200 000km daktory my pisali ze vydrzali 300 000km a radili ako nove ale mi sme stastie nemali kazdi sa cudoval ze preco odisla prevodovka po 100 000.... mislim ze je to vec aj o stasti ale manik nam povedal ze olej bi sa mal menyt ak chcesa aby ta prevodoka drzala....

_________________
JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,


Štv, 05.11.2009, 22:52
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubor píše:
Uz som toho precital o automatoch dost aj z inych zdrojov a vzdy sa dozviem nieco nove. Teraz po vasich prispevkoch mi este nie je jasne na akych otackach sa ma jazdit aby to neskodilo motoru ci prevodovke.
Priklad: idem po meste (obchvat) otacky 2000 zaradene D rychlost cca 70km/h.
Ak chcem dodrzat limit 50km/h staci ubrat plyn alebo zaradit 3 a drzat otacky 2000. A ako je to s 5st. automatom ked ma len 1. 2. 3. D ako sa vlastne podradi na 4.?
Ten priklad som si vymyslel, automat nemam a ani som nejazdil, planujem kupu NAVARY s 5st. A/T a chcem vediet na co dat pozor nech tomu nerobim zle.


Zbytocne si to komplikujes. Zaradis D a jazdis. Stupne volis napr. ke d tahas prives, alebo ides do tiahleho stupania. Rychlost udrziavas len pridavnim - uberanim plynu.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 05.11.2009, 22:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO uz sa mi to zase komplikuje, je mozne, ze Navara A/T 5st. ma stupne 1. 2. 3. D a nema OD ? Prevody su 1st. 1:3,827 2st. 1:2,368 3st. 1:1,520 4st 1:1,000 5st. 1:0,834 R 1:2,613.
Som bol v tom, ze prevod do rychla je OD (teda 5st.)
Rucne radenie nie je mozne.
Teda v meste D a nespekulovat, alebo 3st.?

Uz to DADO spresnil vdaka za rady.


Štv, 05.11.2009, 23:03
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ORKO píše:
OGO:cital som nieake fora a docital som sa ze zivotonost automatom davaju tych 200 000km daktory my pisali ze vydrzali 300 000km a radili ako nove ale mi sme stastie nemali kazdi sa cudoval ze preco odisla prevodovka po 100 000.... mislim ze je to vec aj o stasti ale manik nam povedal ze olej bi sa mal menyt ak chcesa aby ta prevodoka drzala....


Plne súhlasím., je to obvyklá kilometráž vonku, ale si všimni aj po autobazároch dovezené autá majú na svoj vek strašne málo km. Lebo Nemec si pojazdí 200 - 300 tisíc km, dá ho Turkovi do bazáru, on stočí polovicu dovezie sa to ku nám a tu sa potom čudujeme, že prečo padá motor, prevodovky atd... no lebo v reály tie strojovne sú už za svojim zenitom.
Ale už asi zasierame vlakno.


Štv, 05.11.2009, 23:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubor píše:
OGO uz sa mi to zase komplikuje, je mozne, ze Navara A/T 5st. ma stupne 1. 2. 3. D a nema OD ? Prevody su 1st. 1:3,827 2st. 1:2,368 3st. 1:1,520 4st 1:1,000 5st. 1:0,834 R 1:2,613.
Som bol v tom, ze prevod do rychla je OD (teda 5st.)
Rucne radenie nie je mozne.
Teda v meste D a nespekulovat, alebo 3st.?

Uz to DADO spresnil vdaka za rady.


Navaru poznám len manuál.
S automatom vôbec netreba špekulovať. Dáš D a jazdíš. Tak ako písal Dado. Za 50 km si zvykneš a budeš v pohode. OD vznikol tuším v USA kde mal za úlohu znížiť spotrebu u klasických 3 st. prevodoviek. Normálne sa odporúčalo ho zaradovať až po ustálení rýchlosti na D, napr. po dobrej ceste, napr. diaľnici. Pokiaľ by si mal také auto, a zhodou okolností nebudeš jazdiť vôbec po dialnici, teda nie je dôvod OD aktivovať, nič, vôbec nič sa nedeje. Jazdíš na D to je všetko. Ostatné porobí automat.
Pome spať., dobrú noc.


Štv, 05.11.2009, 23:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25
Príspevky: 713
Bydlisko: Namestovo
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO:mislis ze na x5 sa daju stocit kilometre ako na obycajnom aute??v bawarrii povedali ze to bi musel byt macher nad machrom....vsak tam zze su ulozene km az kdesik v 7 miestach v kluci,v pocitaci atd......nato ako ten motorv krasne ide tak dsot pochybujem o tom stoceni....ide ako orchester v kostole....

_________________
JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,


Štv, 05.11.2009, 23:37
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mám dojem že okrem Palocherokee, asi nikto z vás čo tu tak zanietene vysvetľujete, nevidel automat zvnútra alebo v reze. Najmä to vyplýva z toho, že ako opisujete, čo je overdrive. Už tu bol zamenený za zamykanie meniča, za nejaký špeciálny režim prevodovky ktorý môže a nemusí auto mať (asi môže a nemusí mať ten gombík :) )a neviem čo všetko ešte.
Tak si dovolím urobiť v tom jasno a veci uviesť na pravú mieru.
Pôvodné americké automaty (Dynaflow, Torque-flite, Turboglide) sú trojstupňové. Skladajú sa veľmi zjednodušene z (po poradí v skrini): vstupný hriadeľ, hydrodynamický menič (správne sa nazýva prúdový menič), dve lamelové spojky, DVA planétové prevody, ktorých vonkajšie kolesá sú po obvode brzdené pásovými brzdami, výstupný hriadeľ. Prvé dva prevodové pomery boli vytvorené planétovými prevodmi (v závislosti od toho ktorá pásová brzda bola aktívna), a tretí stupeň vznikol prepojením vstupného a výstupného hriadeľa. Preto bol vždy 1:1! Preto, ak bola požiadavka na ďalší, ekonomický stupeň pre jazdu po diaľnici, musel tento mať nutne nižší prevodový pomer ako 1:1, teda bol to prevod do rýchla. výstupný hriadeľ sa točil rýchlejšie ako vstupný, preto termín OVER-drive. Nič viac a nič menej. V ďalšom vývoji sa zvyšoval počet prevodových stupňov doplnením planétových prevodov. Avšak stále jeden stupeň je realizovaný priamym prepojením vstupu a výstupu prevodovky a ten ďalší je už over-drive. To či má alebo nemá nejaké auto tlačidlo O/D, nič na veci nemení. Akurát to hovorí o tom, či má blokovanie zaraďovania prevodu do rýchla.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Pia, 06.11.2009, 6:31
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja nechapem co mate stym radenim. Vsak ked to situacia vyzaduje tak podradim. Napr. z D dam do 2 a stane sa len to, ze automat bude radit od 1 - 2. ( konkretne u mna to znamena ze pri 50km/hod bude motor tocit cca. 2000 - 2200 ot. min , uz neviem presne) V meste mam OD vypnuty (konkretne u ZJ s prevodovkou 42 RE treba po nastartovani zatlacit gombik aby svietil) Videm z mesta von idem ustalenou rychlostou 90 km/hod (otacky sa vysplhaju na 2000 ot/min )zapnem OD (gombik prestane svietit, otacky poklesnu na 1500 min.) Vidim pred sebou stupanie vypnem OD. Taham za sebou privesny vozik, automaticky OD vypinam a ani ho nezapinam.
Pridem na svetelnu krizovatku na cervenu, drzim rychlost nevyradujem.
Pridem na zeleznicne priecestie kde stojim 10 min. tak vypnem motor.
Fukam kolesa kompresorom a mam nastartovany motor tak mam paku v N ( aby my olej v prevodovke bezal aj cez chladic).

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pia, 06.11.2009, 8:27
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Google [Bot]


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: