Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Autor |
Správa |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
na v8 sa mi nejako straca chladiaca kapalina po vymene tesneni. Dal som tam Felpro tesnenia ale tecie to niekadial - asi 2 l za tyzden. chcem vyhodit tieto tesnenia a dat tam radsej silikon. viete niekto odporucit co je najlepsie pouzit, aspon aku znacku a kde sa to da lokalne kupit? Su tam nejake vyhody/nevyhody silikonu oproti klingeritovemu tesneniu (samo na vodny okruh, a sanie x hlava)?
|
Pon, 04.01.2010, 11:42 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
rustycj píše: nevyhody silikonu
... no videl som uz taku aplikaciu ( skareda vec ) a silikon poupchaval kanaliky resp redukoval prietoky. Neviem ci by si mal radsej hladat dovod preco - skrivena hlava - zrovnanie.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 04.01.2010, 12:24 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Samostatný silikon nie! Je makký a teplom Ti za chvíľku vypochoduje a si kov na kov.
prerovnať dosadacie plochy, dodržať postupnosť pri doťahovaní skrutiek.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 04.01.2010, 12:31 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
prave ze vsetky dosadacie plochy som dal zarovnat okrem bloku a vstupnych otvorov hlav, aj dosadacie plochy na sani, lenze ako to tam skontrolujes ci tesni? mohol kludne chlapik co to rovnal netrafit uhol a vznikla medzierka ktoru by silikon vyrovnal ale klingerit nie a mam taky pocit ze asi tam to unika...
skusili ste niekto dat silikon na klingerit (len na chladiace kanaly) a drzi to? tj taky modry na olejove vane, motory a pod, a ten by teplom nemal povolit aspon co pisu...
http://www.itwconsumer.com/catalog.aspx?prodID=26
|
Pon, 04.01.2010, 13:22 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Tak to nie je asi silikon, lebo ten ako taký je fakt makký a poddajný - tmel na tesnenie prírub a prevodoviek Ti to utesní, ale počítaj aj s problematickou demontážou.
Ja osobne by som išiel asi cestou medených krúžkov - nechať vyseknúť na mieru, vyžíhať aby mali presah nad tesnenie aspon 0,2mm a ono sa to preberie
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 04.01.2010, 14:09 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
ale medenne plechy tiez nepomozu ak nie su roviny sania a hlavy rovnobezne (ako je vlavo na obrazku) co je dost mozne
a som sa zle vyjadril, silikon jasne ze nie taky na kominy ale RTV

|
Pon, 04.01.2010, 14:51 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Dokazes zmerat uhol sania po prilozeni hlavy bez tennenia (strojarskym nastavovacim uhlomerom) a skontrolovat presnost uhlu zabrusenia?
Ja som zbrusoval uz vela Veckovych motorov ale nikdy som nemal poziadavku zbrusit cast sania vzdy len cast na blok.
Ja nie som mechanik a robim co po mne chcu ale moze byt problem prave v tom, ze sa zbrusilo sanie a moze byt do konusu alebo prilis velka medzera a tesnenie nedostatocne pritlaci. Preto to skus poskladat na sucho bez tesneni a premeraj sumernost ploch, pripadne aka hruba medzera vznika pre tesnenie.
|
Uto, 05.01.2010, 16:11 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No na majej V8 ked pretesnoval veci okolo chladenia tak som normálne tesnenie použil a na kryt rozvodu reťaze kde idú dva kanály chladenia tak tesnenie vyrobil normálne z klingeritu. Trochu to mazol silikonom aby mi to neodpadlo a len dotiahol veko na MOMENT predpísaný výrobcom a nič netečie. Ale predtým plochu radekom zarovnal. Rovnako aj dekel.
Ak tečie niekde na hlave tak nieje niečo košer, a ked chladiačka niekam uniká skus niečim zafarbiť a uvidíš či niekde na povrchu nevyrazí.
A nestráca sa ti voda cez tesnenie vodnej pumpy či dekla rozvodou? To je bežná závada. Navyše voda sa povačšinou odparí a nieje to moc vidno. Druhá vec je že časť skrutiek je spoločná pre vodnú pumpu a dekel, ak povolíš len pumpu tak sa to uvolní a nemusí to už tesniť.
Manifold a ostatné veci budem robiť až ked príde čas alebo sa rozhodnem pre upravu manifoldu.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 06.01.2010, 21:25 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
vstup a vystup vodnej pumpy som pretesnil ako prvy - povolilo tam sililokonove tesnenie (co mi predali v skodovkarskej predajni) medzi pumpou a backing plate, dal som tam nove tesnenia a z klingeritu medzi blok a kryt rozvodov, atd (dokopy tri tesnenia), malo by to tesnit. von to urcite neunika, aj kapalina v novej nadrzke behom chvilky sa zafarbila olejom. To sanie poriesim tym modrym rtv a ked stale nebude tesnit kupim nove
|
Štv, 07.01.2010, 9:26 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|