Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 25.05.2025, 23:26
Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 intercooler 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Montovať intercooler, je odosť jednoduhšie nad motor ako pred chladič, ale zase maš opletačky s elektrickou vrtulkou a saharou, ktora tieš ked sa zapne zoberie nejake to percento vykonu. Ja som preto riešil intercooler pred chladič ako piše janotoyotak.
Intercooler ti bude treba zladiť s čerpadlom a najlšpie aj trubom.
Na čerpadle pridaš nafty tak o tretinu alebo štvrtinu otačky, na turbinke daš kapanek väčši plniaci tlak a zo samika bude raketa!!!
Pajerovi intercooler je idealny na taketo laborovanie, premer rur ak si dobre pametam je 48mm ale myliť sa môžem.


Sob, 27.02.2010, 22:34
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull4x4 píše:
terrano 2,7 td 74 kW
terrano 2,7 Tdi 92 kW

cca 25 % +
pozor! Td"I" je priami vstrek paliva na piest, ktorý ma komôrku a "td môže" byť vstrek paliva do predkomôrky v hlave kde vrchna časť piesta je rovmá, preto taký rozdiel

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Ned, 28.02.2010, 1:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peter 469 píše:
bull4x4 píše:
terrano 2,7 td 74 kW
terrano 2,7 Tdi 92 kW

cca 25 % +
pozor! Td"I" je priami vstrek paliva na piest, ktorý ma komôrku a "td môže" byť vstrek paliva do predkomôrky v hlave kde vrchna časť piesta je rovmá, preto taký rozdiel


pohov, tu je to intercooler :wink:

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Ned, 28.02.2010, 1:16
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Filipe píše:
no lebo mam motor z peugeota 1,9td cerpadlo lucas a ma len 46kw 64konikov co je sakra malo,
cau Filip čo to máš za motor ? možno som slabo googlil ale motor 1,9td "46kw" neviem najsť to je sakra málo jedine uno 1,7td má 46kw od peugeota len 47kw čo je 1,9D a 1,9TD som našiel len 66kw a to by ti mohlo stačiť mrzí ma že sme na to nekukli ked sme boli u teba (rozmýšlam ktory peugeot mal 1,9td a iba 46kw)

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Ned, 28.02.2010, 1:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kludne moze byt, ze to je nejaka spanielska obdoba povodneho motora

poznate taketo auto?

Obrázok

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Ned, 28.02.2010, 1:53
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull4x4 píše:
kludne moze byt, ze to je nejaka spanielska obdoba povodneho motora

poznate taketo auto?

Obrázok
myslim fiat 127??? či?

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Ned, 28.02.2010, 2:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je to seat 127 - spanielska licencia

malo to boxer motor - a skuseny mechanici od fiatu zatvarali kapotu so slovami, take nerobime.....

len som chcel naznacit, ze kopia suzuki moze mat aj kopiu motora Peugeot

P.S. hladku 1.9 47 kW som mal niekedy v 306 - ke, a nezda sa mi, ze to nevie s tym kocurom poriadne pohnut....

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Ned, 28.02.2010, 2:06
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Peugeot motor 1.9 D mal v prvých cca 15-tich rokoch výroby výkon 65PS, teda 47-48 kW. Potom prerobili sacie potrubie, dostali tam trochu viac vzduchu a výkon zdvihli na 69-70 PS. Bol to motor jednoduchý, spolahlivý, kultivovaný, úsporný a robustný.
Samozrejme turbo prinieslo vyšší výkon a výšší krúťak.
U offa je ten krúťak dosť podstatný. A preto, ak ma pamäť neklame, nejaký čas sa do Nivy určenej pre západnú európu alternatívne montoval motor Peugeot 1.9TD. Lenže tam bol bez interkúlera a práve pre ten spomínaný teplotný reži mu dosť výrazne obmedzili výkon (možno to bolo tých spomínaných 47kW, neviem). Krúťak ostal dosť vysoký.

Interkúler z Pajera je výborný. Je z kategórie tých robustných chladičov. A pretože je určený pre motor 2,5TD, určite nebude obmedzovať dýchanie tvojej 1.9 tky.

Čerpadlo je vždy nastavené na nejaký priebeh výkonu a krúťaku. K tomu je navrhovaná aj vačka. Napríklad dodávky Peugeot Boxer a Citroen Jumper 1.9TD mali inú charakteristiku, ako bruchoplazy.
Taktiež kvôli rôznym emisným normám v rôznych krajinách sa použivali rôzne nastavenia.
Preto použi čerpadlo spolu s vačkou, z toho istého motora. Alebo zober celý fungujúci motor z nejakého búraného auta.


Ned, 28.02.2010, 12:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Netvrdil by som že čím väčší IC tým lepšie. Priveľký IC k malému turbu (k pôvodnému) spôsobí veľký turboefekt, pretože turbína bude musieť najprv natlačiť objem chladiča, než začne tlačiť do sania. Skúsil by som si požičať niekoľko rôzne veľkých a vyskúšať. Na pokusy môžeš zhodiť kapotu a nechať IC trčať nad motorom.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 28.02.2010, 12:57
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no motor ma oznacenie DHU a este nieco je tam 10wc82 tak neviem co je to za zazrak a este je tan vstrekovace cerpadlo lucas co je asi najvecsi problem vo vykone,kua asi najlahsie by ho bolo vymenit, ale co ked tam mam spravene rozvody a je v 100%stave poradte co teda s tym spravit :roll:


Ned, 28.02.2010, 15:42
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Filipe píše:
no motor ma oznacenie DHU a este nieco je tam 10wc82 tak neviem co je to za zazrak a este je tan vstrekovace cerpadlo lucas co je asi najvecsi problem vo vykone,kua asi najlahsie by ho bolo vymenit, ale co ked tam mam spravene rozvody a je v 100%stave poradte co teda s tym spravit :roll:
cau Filip je možné skúsiť tu verziu čo sme už spolu debatovali, máš tam čerpadlo lukas a teda tlak je okolo 150-160 skusiť čerpadlo bosch kde sa dá nastaviť až na nejakých cca 220. no v tvojom prípade by som to skúsil na takých 190 nakolko ma hlava komôrky (aby nedošlo k poškodeniu alebo vypadnutiu na piest predsa len sú stavané na nižší tlak) prestaviť trysky na menovitých 190 hodiť tam ten cooler a skúsiť

PS:ten kamarát čo bol u teba so mnou spomínal že by mohlo pasovať s partnera a má možnosť ho zohnať ak sa rozhodneš daj vedieť.

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Ned, 28.02.2010, 17:31
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no pred chvílou som sním telefonoval a rozoberal pôvod toho motora, hovoril že to je nejaký "poloturbo"už sa s tým stretol a montovali sa do aut na nejaký mestký rozvoz kde to turbo viac menej snižovalo splodiny a preto aj čer. lakus a nižší tlak, skúsiť ten bosch a zvyššiť tlak (len to neprhnať) on robí motory 30rokov a vačku by nemenil

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Ned, 28.02.2010, 17:47
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: