| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| KOŤO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
 Príspevky: 629
 Bydlisko: Bratislava
   | marisko píše: KOŤO to tlačidlo neovláda uzamykanie meniča na najvyššom stupni ale zaradenie toho najvyššieho stupňa... Externé ovládanie Lock-upu majú len tí ktorí si na to z prevodovky vyviedli ovládanie..Raz dávno som sa viezol v nejakom staršom Japoncovi, tuším to bola TOYOTA a tá mala samostatné tlačidlo OD na zamknutie meniča. Mala samostatné tlačidlo OD. Ja som to pochopil, že na D a najvyššom stupni uzamkne menič. Nie že na D radí len napr. 1,2,3 a na OD zareaguje hodením 4 a zamknutím meniča. Lebo samozrejme sú prevodovky aj s D + D v krúžku, tam je to jasné._________________
 JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
 
 
 |  
			| Pon, 09.11.2009, 12:04 | 
					
					     |  
		|  |  
			| laci73 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
 Príspevky: 553
 Bydlisko: xx
   |  ziadne auto nemalo gombik na zamknutie menica, okrem nisanu patrol  niekedy zo 70 rokov, ale vdaka vysokej poruchovosti torque convertors( hydromenicov) od toho velmi rychlo upustili.
 OD ci uz je to ovladane gombikom( elektronicky riadene prevodovky) alebo pakou ( poloha D v kruzku) je radenie posledneho prevodoveho stupna, ktory m pomer vacsi ako 1:1, teda je to rychlobeh...... u manualu porovnatelna 5 alebo 6. Niektori vyrobcovia toto jednoduche zariadenie zmenili moznostou manualneho radenia prevodovky, to znamena ze uz nemate D alebo D v kruzku ale len P-R-N-5-4-3-2-1. u tychto prevodoviek tlacitko na vypnutie overdrive nehladajte, len preradte z 5 do 4.
 
 Niektore novsie modely  pick-pov, zvlast dodge ram ma az dva overdrivy, ktore sa daju samostatne vypnut tlacidlom na pake a mas este aj tow-haul mode, kde ti elektronicky zmeni radiace body prevodovky. Ale ako som uz pisal vyssie, dodge ram nema moznost manualneho radenia, teda zaradite D a ak mate problemy ze automat sa nevie rozhodnut, vypnete mu OD alebo aj obe.
 
 Teda nemylit si OVERDRIVE a LOCK-UP TORQUE CONVERTOR. kazdy hydromenic sa uzamkne sam az dosiahne urcite otacky a najdete ho v kazdom aute s automatickou prevodovkou len nemate moznost ho sami uzamknut ziadnym tlacidlom, len v pripade ze si to niekto podomacky   dorobil. jazda so zamknutym torque convertorom hlavne dole kopcom, kde sa prenasa moment od prevodovky do motora velmi rychlo znici torque convertor, preto sa torque convertor zamyka a odomyka bez zasahu vodica.
 
 Temu ze ked idem ustalenou rychlostou, alebo mierne uberiem plyn vo vacsej rychlosti tu hadam nebudeme  rozoberat...kazdemu kto jazdil s automatom viac ako dva tyzdne na vylete v amerike je to jasne preco
 
 
 |  
			| Pon, 09.11.2009, 19:16 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Jedná sa mi o automat Mistubishi 3,5 V6 24V. 
 Ja by som potreboval ešte vysvetliť vzťah polohy páky voliča, tlačítka OverDrive (myslím že je na ľavej strane páky voliča) a tlačítka A/T, ktoré má 3 polohy, v prednej sa rozsvieti na palubovke PWR, v strednej nič (zrejme ovládač vypnutý) a v zadnej sa rozsvieti HOLD. Už som dostal info, že tlačítko volí športový alebo ekonomický režim, ale ako je to skombinované s tým OD? 
 Ak napríklad, v kopcovitom meste zvolím režim 2, mám vypnutý OD a tlačítko A/T v polohe HOLD... čo vlastne z toho vyplýva za režim jazdy? Nem rozumím    _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Štv, 04.03.2010, 10:50 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Žeby sa nikto nenašiel, kto by mal skúsenosť a ochotu vysvetliť ten automat? Viem že teraz lomcujú fórom iné vášne, ale toto je otázka, pre ktorú bolo fórum vymyslené...nedajte sa prosiť znalci Mišiaka s automatom   _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 12:42 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Roland OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
 Príspevky: 521
 Bydlisko: Nitra
   | Ja mam 2,8td prekopanu do automatu ale co sa tyka pouzivania tejto prevodovky s radami by som bol teraz este opatrny mam to tam len par mesiacov a je to v stadiu testovania ale stale si myslim ze tato prevodovka nieje v principe nicim vynimocna akurat ju strazi vlastna riadiaca jednotka co je mozno dobre kedze by mohla eliminovat aj chybne kroky uzivatela.
 Co sa tyka spolahlivosti a trvacnosti len z pocutia zevraj drziak jak svina.
 Ale to jue tak vsetko co ti mozem ja poreferovat. Nebolo by na skodu postudovat user´s manual.  _________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk  OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 13:13 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Jasné Roland, som zvedavý aj ja, ako ti pôjde. 
Manuál zatiaľ žiadny nemám, preto niet čo študovať, ja Pajero s automatom ešte len zháňam, ale pri kúpe to potrebujem skontrolovať, či všetko chodí, ako má. Všetky ostatné veci na aute  sa dajú riešiť, je dielňa aj nejaké vybavenie a zázemie, ale čo sa týka automatu, tak o tom neviem ani ťuk, takže ten musí byť na aute v poriadku už keď príde. Preto sa pýtam na také ovládače a kombinácie, aby som to mohol vyskúšať.
 Btw. autoamt s motorom 2,8 je u nás dosť vzácny, asi to bude dobrá kombinácia.
 _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 13:28 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Roland OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
 Príspevky: 521
 Bydlisko: Nitra
   | ja tu mam druhotny problem nevypina mi automaticka volnobezka a stale mi to jazdi na nejakych 15-17l na 100 km ale nemam cas sa teraz pod tym valat musim sa pod inym  _________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk  OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 13:44 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | hmm, tak v tomto neporadím... _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 14:03 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Roland OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
 Príspevky: 521
 Bydlisko: Nitra
   | nemam iba cas ak bude vzdy si nejako poradim  _________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk  OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 14:17 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OGO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
 Príspevky: 1923
   | Jenki,  
mám jednu takú obrázkovú technickú príručku vo formáte pdf, lenže si už nespomínam, skade som ju stiahol, takže ak chceš, tak ti ju pošlem.
 Napíš nejakú adresu, kde ti poslať. Má to 1,4 MB.
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 14:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bacaono Frajer 
					Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
 Príspevky: 222
 Bydlisko: Mojmírovce
   | Roland normalne si mi nasadil do hlavy chrobaka s tym automatom.      Asi ho fakt vyskusam..._________________
 Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
 Zatial sa ucim, citam, sledujem.
 Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 15:19 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | OGO,
Vďaka, link na tú príručku som sem dával aj ja, a nebol som rozhodne  prvý... Ale tá je o pohone 4WD a nie o automatickej prevodovke...konkrétne Mitsubishi Pajero II, lebo o automate obecne tu bolo napísané naozaj perfektné pojednanie.
 _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 05.03.2010, 15:20 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |