| Dnes je nedela 26. októbera 2025, meniny má Demeter a zajtra Sabína 
 
 
 
 
	
			
	
	 Nissan Patrol GR 2.8 TD - Výfuk 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | konik píše: sorry za OT ... nohu by som zlomil v kolene tomu co by mi vytocil dizla na 4000 ot/min ...Nevidím dovod prečo nie.
 Motor je konštruovaný na nejaký režim. Ak je všetko v poriadku, tak no problem. Veľmi nepriaznivé je jazdiť okolo 2000 otáčok a aj pre benzín, no. Patrola normálně naťahujem 2,9 až 3,2 a ak potrebujem bodnúť pri ťahaní z 3 do 4 tak aj 4tisíc otáčok motora. Samozrejme, teplý, a nie furt.
 Najvačším průserom sú rádoby tuzingérovia, čo poladia čerpadlo a to nedokáže zabrzdiť maximálne otáčky - to je prípad EK. Nezaťažený motor s plným knedlom. Aj na Patrole a pred tým na VW Jetta som si regulérne stiahol maximálky o cirka 400 pod sériovú hodnotu a motor nerozštiepim.
 No aďalším neblahým javom s tuzingom je pridanie nafty - X ľudí Ti povie dízel musí huliť! A to je tak povediac pikacovina, nemusí....     Usadzovanie sadzí vo výfukui pri malom prúdení je normálne, jednoducho mu daj občas knedlík     -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 12:38 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | suhlasim a zoviniem odbornu debatu
 aky mas nazor na tuning, co robime my ?
 
 zjednodusene povedane : viac vzduchu, vyzsi tlak turba, viac nafty, hustejsia davka (myslim hustejsie plnenie v ramci casu, teda poladeny odstredivy regulator atd)
 _________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 12:45 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | Rado, úprava ako komplexné riešenie výkonu mi nie je proti srsti, ale musí byť komplexné.     To je v poriadku.
 Ja osobne RD28T nebudem moc šponovať - pri mojom štýle jazdy, záťaži mi pribehové krivky výkonu a momentu stačia.
 Tie motory majú rezervu, každý má, čo si budeme hovoriť. Prišponovaním sa do istej miery nezníži nejak extrémne životnosť agregátu až k extrému - motory vyšponované na max výkon a tie majú malú životnosť, no.
 A si niekto zatočí šroubíkom na čerpadle a navalí tam naftu (dízel potom samozrejme hulí) a druhým šroubíkom aby pri plnom plyne tieklo ešte viac nafty (dízel potom hulí ešte viac) má nabehnuté na STK že mu to krátkodobo, než odstredivec ubere vyletí na 7.000 otáčok a niečo prdne. 
 Potom budeme furt čítať ako stanice emisných kontrol kurvia motory.
 -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 12:57 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | V tvojom prípade nejde o "tuning" od slova tuniť, ale tuning - úpravu. Zvýšenie výkonu motora vyžaduje veľmi odborný prístup (teda podľa miery o koľko % sa má zvyšovať).
 Neodhliadnuc od toho, že nad istú hranicu sa štandartnou cestou ísť nedá. Myslím tým hlavne prierezy sania, výfuku, tvary a veľkosti kanálov, časovaní rozvodov, kvalite použitých komponentov, ventily, sedlá, pružiny, zmene geometrií vačky, piestov atd atd...
 V Tvojom prípade si myslím, že by som strach nemal nechať upraviť     -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 13:03 | 
					
					     |  
		|  |  
			| BBMiso OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
 Príspevky: 705
 Bydlisko: Banská Bystrica
   | RADOFFROAD píše: Michal, odcvakni to pred napravou ako som pisal, pripomen mi ale, ty mas 2,8 alebo 3,0 ? motor sme ti neupravovali, ci hej ?2,8 bez uprav.
 V ktorom bode 1 alebo 2? Mam ale dve podmienky:
 1, uprava sa musi dat kedykolvek vratit do povodneho stavu
 2, nesmie to dymit detom sediacim na zednych sedadlach rovno pod nos
 _________________
 Patrol GR Y61, 2,8TD
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 13:42 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | my to robime takto, ale je to o zvarani a rezani, vzdy je to vratny proces, ale ni v zmysle odskrutkujem, priskrutkujem
 ...s dymom do kabiny problem nemame, kazdopadne ak by si stal na mieste a turoval motor s otvorenymi zadnymi oknami, nie som si isty, co by sa dialo...
 _________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 13:58 | 
					
					       |  
		|  |  
			| BBMiso OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
 Príspevky: 705
 Bydlisko: Banská Bystrica
   | Na Karlita: "Veľmi nepriaznivé je jazdiť okolo 2000 otáčok " mozes mi to prosim trochu viac objasnit.
 Na Rada: Kam to potom vylezie? Ponad ram a do priestoru pred zadne koleso?
 _________________
 Patrol GR Y61, 2,8TD
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 15:35 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | Furt len na 2000 otáčok znamená jazdiť v režime, tesne nad začiatkom účinnosti turba (iný Ťah je od 2,2t otáčok). Je dosť malý prietok plynov a usadzuje sa to, no. Nie je to deštruktívne, to som nemal na mysli, ale nepriaznivé je to z pohľadu zanášania výfukového systému.  Sám si písal, že len málokedy ideš vyššie a o tom to je.
 Aj ja sa vozím napríklad na 1.600 keď sa šolícham a nepotrebujem akcelerovať, ale na druhú stranu nebojím sa 3tisíc, skor naopak, dávam mu     Rado to zahne kolmo dolu
 -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 16:33 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | no, uplne kolmo nie, to sa mi len triasla ruka na monitore, ked som kreslil     vyustuje to ped zadnym difom nadol, malinko sklonene dozadu_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Str, 24.03.2010, 17:37 | 
					
					       |  
		|  |  
			| BBMiso OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
 Príspevky: 705
 Bydlisko: Banská Bystrica
   | Pomoze motoru aj takato mala uprava?
 Ten posledny tlmic prec.
 _________________
 Patrol GR Y61, 2,8TD
 
 
 |  
			| Pia, 26.03.2010, 22:09 | 
					
					     |  
		|  |  
			| robo kop Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 9:47
 Príspevky: 322
 Bydlisko: Zborov nad Bystricou
   | mna zaujma kde je ta brzda co to na nej skusate rad by som si tam dal patrola lebo mam chip a urvaty vyfuk a auto ide neskutocne zaujmalo by ma aky ma vykon. _________________
 monteropat,GR Y61,unimog,grizzli,kodiak,Ventura,F8,a k tomu vsetci necenzurovany a nekonfliktny offrovdaci s celeho sveta,www.offroadland.sk
 
 
 |  
			| Sob, 27.03.2010, 7:06 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | ak chces, dame zmerat aj tu v SR , len netuim cenu, zavolaj , peverime, kamarat kupil stolicu za strasne peniaze, udajne dokaze hocico
 brzda na ktorej sa meral vykon, ked sa vymyslala uprava je v PL
 _________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Sob, 27.03.2010, 10:35 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Tiboffroad Ťažký Profík 
					Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19
 Príspevky: 358
 Bydlisko: Sklené Teplice
   | Určite je jedna brzda v Kováčovej pri Zvolene, robia tam aj úpravy motorov, teda, čipovanie motorov, skúsenosti sú s nimi dobré. _________________
 Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
 Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
 navijak CB ONE profi, CB, PMR,
 
 
 |  
			| Sob, 27.03.2010, 19:49 | 
					
					   |  
		|  |  
			| BBMiso OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
 Príspevky: 705
 Bydlisko: Banská Bystrica
   | BBMiso píše: Pomoze motoru aj takato mala uprava?Ten posledny tlmic prec.
 
Nasiel som 3" bez toho posledneho tlmica. Tak co pomoze?
 _________________
 Patrol GR Y61, 2,8TD
 
 
 |  
			| Pon, 29.03.2010, 8:53 | 
					
					     |  
		|  |  
			| TomasBA Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38
 Príspevky: 140
 Bydlisko: BA/PK
   | Ja ti neviem Michal, mam to spravene bez toho posledneho tlmica, cize asi 20cm za kolenom ktore ide ponad napravu to mam ucvaknute a sam neviem ci to ma nejaky vplyv, ak cakas zlepsenie 5% tak to podla mna ani nerob, pokial 1% ok ufakli to.
 Onehda davnejsie mi Rado povedal ze prave to koleno ponad napravu, berie % na vykone, logicky by to tak aj malo byt. Chystam sa to zrealizovat.....ale
 
 .....ale zachytil som taku info, ze ten stredovy ''velky tlmic'' treba dat prec a nahradit ho tym malym co je na konci a zahnut to nadol ako popisoval Rado.
 Mate niekto skusenosti alebo referencie o tom??
 _________________
 ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom
 ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom
 ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
 
 
 |  
			| Pon, 29.03.2010, 17:52 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
   |