Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
romantoyota
Učeň
Registrovaný: Pon, 09.02.2009, 22:55 Príspevky: 64 Bydlisko: bratislava
|
kolegovia, neni tu nahodou niekto, kto by mal nastudovane prislusne predpisy vztahujuce sa na vybavovanie reklamacii a vedel by poradit?
popripade, ci existuju nejake judikaty..
v skratke ide o to, ze na zaklade odborneho posudenia zamietli reklamaciu notebooku..odborne vyjadrenie robil servisny technik a jeho zaver je nasledovny:
" do zariadenia vnikla neznama tekutina, nasledkom coho bol poskodeny pevny disk "
nechcem to cele zbytocne rozpisovat, ak by niekto vedel pomoct, tak detailnejsie..dik
_________________ LC 80, zatial v serii
|
Sob, 15.01.2011, 20:02 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
romantoyota píše: kolegovia, neni tu nahodou niekto, kto by mal nastudovane prislusne predpisy vztahujuce sa na vybavovanie reklamacii a vedel by poradit? popripade, ci existuju nejake judikaty..
v skratke ide o to, ze na zaklade odborneho posudenia zamietli reklamaciu notebooku..odborne vyjadrenie robil servisny technik a jeho zaver je nasledovny:
" do zariadenia vnikla neznama tekutina, nasledkom coho bol poskodeny pevny disk "
nechcem to cele zbytocne rozpisovat, ak by niekto vedel pomoct, tak detailnejsie..dik
V pripade ze si ten notebook naozaj utopil , oblial reklamaciu neuplatnis urcite,
aj ked vyskratovanim dosky by disk nemusel odist ale vsetko ostatne ano.
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Sob, 15.01.2011, 21:47 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
On to ale doma nemôže overovať a vŕtať sa v tom. Porušil by záručné podmienky 
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Sob, 15.01.2011, 21:57 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
romantoyota píše: " do zariadenia vnikla neznama tekutina, nasledkom coho bol poskodeny pevny disk "
Toto sa stalo kolegini, ale z mobilom. Nicim ho neobliala. Reklamovala ho 4x. Potom to uznali.
|
Sob, 15.01.2011, 22:53 |
|
 |
Apop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23 Príspevky: 394 Bydlisko: ZH
|
napis mi do pm vyrobcu a datum kupi ntb. skusim sa ti na to kiknut. "rad pomozem led mozem"
_________________ Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR
|
Sob, 15.01.2011, 23:18 |
|
 |
romantoyota
Učeň
Registrovaný: Pon, 09.02.2009, 22:55 Príspevky: 64 Bydlisko: bratislava
|

no jo, dik za ochotu..takze trosku detailnejsie:
notebook zakupeny 18.12. 2009 v NAY ( cize stale v zaruke, ale po uplynuti 12 mesiacov )
zacal sa prehrievat, pri zatazeni az na 90 st.C a raz stalo, ze az na 113 st.C, nasledne odisiel HDD ( obrazovka najprv zmodrala, potom scernala a vypisal HDD not exist )
reklamovane 04.01.2011 s oznacenim zavady: neda sa zapnut, vypisuje chybu HDD
vybavenie reklamacie 14.01.2011: predajca reklamaciu neuznanal, pricom sa stotoznil so stanoviskom servisneho technika, ktore znelo: " zistene vniknutie neznamej tekutiny do zariadenia nasledkom coho bol poskodeny pevny disk - foto prilozena k zariadeniu"
ide o to, ze z obsahu vyssie uvedeneho stanoviska servisu vobec nie je zrejme, ze by uvedena zavada vznikla zlym pouzivanim zariadenia zo strany kupujuceho a taktiez absolutne ignoruje skutocnost, ze tekutina sa vnutri zariadenia mohla vytvorit prehrievanim ( vraj tam vyrobca dava nejaku pastu na odvadzanie tepla ) a nasledne zapricinit poskodenie HDD. som si uplne isty, ze notebook nebol nicim obliaty. okrem toho podla mnou zistenych informacii by pod klavesnicou mala byt ochranna folia, ktora ma sluzit proti obliatiu, takze k HDD by sa tekutina pri obliati nemala dostat..
tento problem ma velmi vela HP-ciek, ako som sa docital na pc forach..prehrievanie a nasledne umretie HDD
podstatna otazka, ktora sa podla mna naskyta je, ze ci je takto zamietnuta reklamacia odovodnena. odovodnenie zamietnutia reklamacie vyzaduje zakon o ochrane spotrebitela. lenze problem je, ze ziadny predpis nestanovuje ako ma ten servisny technik postupovat pri posudeni vady. fasak sa na to pozrel a jednoducho povedal, ze to bolo obliate a hotovo ( to je moj nazor )..v podstate svoj vyrok nijako neodovodni, ale predajca sa o to opiera pri zamietnuti reklamacie..
chore je uz len to, ze po novele uvedeneho zakona staci predajcovi odborne vyjadrenie servisneho technika, niekedy to museli robit akreditovane osoby..cize riadne zistovania, merania, skusania a pod.
skusim prilozit aj foto co spravil ten technik, naozaj tam nejake biele flaky su, ale ani boh nevie ako kedy a preco vznikli..takze foto nejde prilozit, je moc velka..
a teraz babo rad..nenasiel som ziadne rozsudky k takejto problematike, tak ak sa niekto vyzna, budem rad za dobru radu..
_________________ LC 80, zatial v serii
|
Ned, 16.01.2011, 0:34 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
..teoreticky by si mohol vyrobok dat preverit do štatnej skušobne na nezavisle posudenie vady...lenže ,tu ked prehraješ tak znašaš všetky naklady  ..a inač poznam aj ja zopar pripadov s mobilnymi telefonmi ,ked je reklamacia zamietnuta s odovodnenim,že v mobil bol oliaty neznamou tekutinou 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 16.01.2011, 0:57 |
|
 |
Apop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23 Príspevky: 394 Bydlisko: ZH
|
co to mas v pm a teraz idem oslavovat dalej a to este tibor nevie, ze zajtra bude musiet ist mojim autom 
_________________ Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR
|
Ned, 16.01.2011, 0:58 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Riesenim by mohlo byt (na vlastne naklady, ktore ale nemusia byt), dat to na diagnostiku do oficialneho servisu.
(Toshiba to ma vymakane, robi diagnostiku zadarmo, platis maximalne dopravu ak to nedopravis osobne).
Poprosit technika aby fakt skusil zistit co je s tym, (kludne neoficialne vyjadrenie, ze ano, tieto notebooky zdochynaju na to a to) a rozporovat to s Nayom ...
Podla toho na koho natrafis (lajdak, poctivec) sa mozno dozvies, co je s tym naozaj, predpokladam, ze technici samozrejme disponuju databazami pri rieseni problemov, kde skusia nazriet, ci uz niekto podobne nieco neriesil s podobonymi symtomami.
Ak by si nasiel niekde na forach nestastnikov s tym istym modelom, si este na lepsej ceste.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 16.01.2011, 11:51 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
hp servisuje napr. aj tato firma: www.swisshp.sk - daval si to do takejto servisnej firmy priamo, ci si to len strcil do nay, nam sa raz pokusili v nay vratit uplne iny televizor a dokonca mal zadny dekel inej farby - cu d aci....
inak za posledny rok som v hpswiss reklamoval asi 3-4 PC zn HP a ani jeden mi nevratili so zamietavym stanoviskom
inak ked si pozries stranku soi.sk, tak za zle vybavene reklamacie sa tam dost casto davaju pokuty, cize sa mozno staci postazovat
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Ned, 16.01.2011, 12:40 |
|
 |
Apop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23 Príspevky: 394 Bydlisko: ZH
|

Servisne strediska HP (len cast):
SWISS, Wolkrova 2, Bratislava 851 01, Petržalka, Tel: 02/67202080, Fax: 02/67202081, kontakt Pivovarči, Obročník, servis@swisshp.sk
SWISS, spol. s r.o., Gemerská 3, 04011, Košice, Tel:055/7894358-9, Fax: 055/7894360, kontakt serviske@swisshp.sk
SWISS, spol. s r.o., Hurbanova 6 - areál SPŠ J. Murgaša, 974 01 Banská Bystrica, Tel. č.: 048 / 415 1768, Fax č.: 048 / 415 1769 servisbb@swisshp.sk
Datalan, Púchovská 8, 831 06 Bratislava, Tel.: 02 / 4920 7155, Fax: 02 / 4920 7166 servis@datalan.sk
Datalan Kapitulská 12, 974 01 Banská Bystrica Tel.: +421 48 415 39 33 Fax: +421 48 415 39 35 datalanbb@datalan.sk
Datalan Popradská 68, 040 01 Košice Tel.: +421 55 640 51 90 +421 55 640 52 46, Fax: +421 55 640 51 89 datalanke@datalan.sk
Datalan Bytčická 16, 010 01 Žilina Tel.: +421 41 500 62 30 Fax: +421 41 500 62 31 datalanza@datalan.sk
Datalan Námestie sv. Egídia 40/57, 058 01 Poprad , Tel.: +421 905 603 364 datalanpp@datalan.sk
PosAm, Odborárska 21, 831 02 Bratislava, Tel.: 02 / 4923 9384, Fax: 02 / 4923 9399, posam@posam.sk
PosAm, Odborárska 21, 83102 Bratislava, Tel.: 02/49239 384, Fax: 02/49239 399, posam@posam.sk
PosAm, Medený Hámor 15, 97401 Banská Bystrica, Tel.: 048/4714 393, Fax: 048/4714 390, vitalis@posam.sk
PosAm, Vozárova 5, 04017 Košice, Tel.: 055/7241 700, Fax: 055/7241 777, posam@posam.sk
PosAm, Rosinská cesta 11, 010 08 Žilina, Tel.: 041/5005 713, Fax: 041/5640 069, posam@posam.sk
Shark, Einstienova ul AUPARK, 851 01 Bratislava , 0908/ 999162 , aupark@shark
Shark, Farského ul. TPD, 851 01 Bratislava , 0908/ 999163 tpd@shark.sk
Shark, Bottova 7, 810 00 Bratislava 0908/ 999171 technik@shark.sk
Shark, Sládkovicova 9, Banská Bystrica , 0908/ 999164 , bb@shark.sk
Shark, Trieda arm. gen. Svobodu 6/A, Košice 0908/ 997846 kosice@shark.sk
Shark, Štúrova 33 ŠEVT, Nitra 0908/ 999168 nitra@shark.sk
Shark, Vihorlatská 2/A, Prešov 0907/ 840051 presov@shark.sk
Shark, M.R.Štefánika MAX, Trenčín 0908/ 999167 trencin@shark.sk
Shark, F. Urbánka 9 MAX, Trnava tt@shark.sk
Shark, Prielohy 979 MAX, Žilina zilina@shark.sk
_________________ Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR
|
Ned, 16.01.2011, 13:44 |
|
 |
Apop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23 Príspevky: 394 Bydlisko: ZH
|
NAY je len predajca bez zmluvy na servis. Preto som chcel vidiet papiet co ti k tomu dali. 
_________________ Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR
|
Ned, 16.01.2011, 13:46 |
|
 |
kakes
Az to tu zije
Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24 Príspevky: 219 Bydlisko: Báhoň
|
romantoyota píše: " do zariadenia vnikla neznama tekutina, nasledkom coho bol poskodeny pevny disk "
Tak toto je u nas bohuzial bezny postup servisov ked nestihaju vybavovat reklamacie, alebo sa im nechce, alebo uz z akehokolvek dovodu. Hlavne u mobilnych telefonov. 95% ludi si to neriesi a proste kupi novy. Tyh 5% ktori su si isti ze ho neobliali to nakoniec po dlhom dopisovani a kope nervov dostanu opravene, alebo novy kus.
|
Ned, 16.01.2011, 15:33 |
|
 |
romantoyota
Učeň
Registrovaný: Pon, 09.02.2009, 22:55 Príspevky: 64 Bydlisko: bratislava
|

ja som to reklamoval u predajcu a ten to nasledne zaslal do ich pravdepodobne zmluvneho servisneho strediska ( do SWISSu ) s tym, ze reklamacia je na posudeni technika. no a vratilo sa to s tym stanoviskom, ako som uz vyssie uviedol..
do sudneho sporu sa s nimi pustim v kazdom pripade, lebo primarne mi uz nejde len o ecka ( opravu mi ponukli za 137,-e co nie je az take strasne ), ale aj o to, aby za takyto podla mna lajdacky pristup niesli zodpovednost..to si samozrejme bude vyzadovat nejake tie naklady, s tym ratam ( znalec, atd )..
zatial je to v takom stadiu, ze ntb som formalne prevzal a vzapati som podal druhu reklamaciu s tym, ze sa prehrieva..tak uvidim, ako sa vysporiadaju s druhou reklamaciou, ked ntb nejde spustit  a potom sa rozhodnem co dalej..len zatial som sa nikde nestretol a ani som na nete nenasiel judikaty k obdobnym pripadom, teda co sa tyka toho posudzovania servisakmi ( ci musia, alebo nemusia dodrziavat nejake metody, postupy, cinnosti pri vyhotoveni odbor. posudkov )..lebo take stanovisko co dali, ma podla mna daleko od odborneho posudenia..
_________________ LC 80, zatial v serii
|
Ned, 16.01.2011, 16:41 |
|
 |
romantoyota
Učeň
Registrovaný: Pon, 09.02.2009, 22:55 Príspevky: 64 Bydlisko: bratislava
|
a este pridam jednu perlicku, co ma prave napadla..
ked som tam prisiel prebrat ntb, tak mi fesak hovori, ze im servis nauctoval 30,-eciek za dopravu, ze aby som to zaplatil 
_________________ LC 80, zatial v serii
|
Ned, 16.01.2011, 16:45 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|