Dnes je štvrtok 25. apríla 2024, meniny má Marek a zajtra Jaroslava
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Ak by mi niekto venoval zničený, nefunkčný dvojzubec z GRka, tak som niečo skúsil.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 14.03.2011, 11:29 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
takze u tohto patrola bola zavada elektricka...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 14.03.2011, 13:03 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
pejo ak chces merat napr. tvrdost, to sme uz tusim absolvovali kedysi, mozno aj nejake stare niekde mam, len hladat kua
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 14.03.2011, 13:04 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Viem, kde by mi to navarili a tepelne spracovali. Jeden zničený kus chcem na odskúšanie.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 14.03.2011, 15:15 |
|
|
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 752 Bydlisko: Sliač
|
Pejo, mám jeden zničený z môjho trola - stačí, ak Ti ho donesiem na Tisovec?
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Pon, 14.03.2011, 18:51 |
|
|
matus
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.12.2007, 19:21 Príspevky: 105 Bydlisko: Nizna Boca
|
Mne tiez nejde zamknut dif. Ked som lahol pod auto, tak cievka, co je na vrchu diferaku je odtrhnuta. Moze to mat s tym ze mi nejde nejaky suvis alebo to je len dake odvetranie?
_________________ Y61 TD42 Hilux Sprinter 4x4
|
Štv, 17.03.2011, 18:09 |
|
|
matus
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.12.2007, 19:21 Príspevky: 105 Bydlisko: Nizna Boca
|
Mne tiez nejde zamknut dif. Ked som lahol pod auto, tak cievka, co je na vrchu diferaku je odtrhnuta. Moze to mat s tym ze mi nejde nejaky suvis alebo to je len dake odvetranie?
_________________ Y61 TD42 Hilux Sprinter 4x4
|
Štv, 17.03.2011, 18:09 |
|
|
matus
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.12.2007, 19:21 Príspevky: 105 Bydlisko: Nizna Boca
|
konkretne toto myslim
_________________ Y61 TD42 Hilux Sprinter 4x4
|
Pia, 18.03.2011, 8:54 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 18.03.2011, 9:46 |
|
|
PeterGRko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09 Príspevky: 122 Bydlisko: Trencin
|
Matus?? Kde tam mas cievku ? Ja tam mam len hadicku do ramu,a aj to vypanutu
|
Ned, 20.03.2011, 8:45 |
|
|
dandy
Učeň
Registrovaný: Štv, 03.03.2011, 19:22 Príspevky: 20 Bydlisko: Trebisov
|
Martin 4 píše: Uzávierka napevno spája v zadnom diffe jednu poloosu s košom diferenciálu. Samotná zubová spojka je ovládaná elektropneumaticky. Vzadu na diffe je membránový valec, do ktorého vedú dve hadičky. Na druhej strane sú hadičky zapojené do dvoch solenoidových ventilov ktoré sú na GR Y60 na zadnej stene motorového priestoru pred šoférom vedla motorčeka stieračov (kde sú na Y61 neviem... kto vie nech doplní) Prúd do solenoidov je púšťa prepínač na prístrojovke. Ventily ovládajú prepúšťanie podtlaku z podtlakových zásobníkov k membránovému valci na náprave. Keď je Diff Lock OFF, jeden ventil pustí podtlak na jednu stranu membrány a druhý ventil spojú druhú stranu membrány s atmosférou. Membrána sa pricucne na stranu podtlaku a vysunie zubovú spojku zo záberu a drží ju tam. Keď sa spínač prehodí na Diff Lock ON, ventily sa prehodia, membrána sa pricucne na druhú stranu a zasunie zubovú spojku do záberu - diff je zavretý. Bielu kontrolku na prístrojovke spína koncový spínač na náprave. Preto svietenie kontrolky zdanlivo nesúvisí z polohou prepínača na prístrojovke. Svetielko sa zažne až keď sa diff skutočne uzavrie a zhasne až keď sa skutočne otvorí. Zubová spojka má dosť velké ozuby, preto pri zavretí diffu lahko nastane situácia, že sa čelá zubov o seba oprú a nezaskočia medzi seba. To sa zbadá podla toho, že aj keď je prepínač na ON, kontrolka nesvieti. Vtedy treba jemne pretočiť kolesá proti sebe, aby mohla zubová spojka zapadnuť. A práve to "jemne" je dôležité. Ak už sa podarilo zapadnúť alebo vyvesiť kolo, je to jemné pretočenie problém. Ak sa to na spojke a plyne preženie, kolo sa pretočí trhnutím a zubová spojka zapadne v švungu roztočeného kolesa.... a to je spoľahlivý spôsob ako ulámať ozuby. Preto je veľmi múdre mať špéru zavretú ešte PRED miestom kde ju bude treba. Po zapnutí Diff Lock na ON (ak nesvieti biele svetlo) potiahnite autom v oblúku aby sa zadné kolá točili nerovnakou rýchlosťou. Tak ozuby zapadnú pri malom rozdiele rýchlostí a nič sa im nestane. Akonáhle biele svetlo svieti, uzávierka drží a môžeme ísť na to... Opačný postup. Po vypnutí uzávierky na Diff Lock OFF môže zostať biele svetlo svietiť. To znamená že ozuby zubovej spojky sú našponované proti sebe a trenie ich bokov bráni membránovému valcu vytiahnuť spojku zo záberu. Takže treba spojku odlahčiť. a to tým že pri pomalej jazde sa urobí nevelké esíčko. Tým sa ozuby odlahčia a biele svetlo zhasne. Ak bude to esíčko slabé, nemusí sa spojka dostatočne odlahčiť, ak bude príliš silné, zmení sa šponovanie z jednej strany na druhú a spojka nevyskočí. Mosí to biť tak - akurát. Ak uzávierka trucuje a nezatvára, netreba myslieť hneď na najhoršie - na poruchu v diffe a tým na rozborku nápravy. Najprv treba skontrolovať ovládanie. Čiže : Vyheverovať jedno zadné kolo a skúsiť či uzávierka nezatvára napriek tomu že biele svetlo o tom nevie . To by znamenalo poruchu kontrolky, koncového spínača alebo káblika neiekte cestou. (pozn. ovládanie uzávierky je funkčné len pri zapnutom klúčiku a keďže treba aj podtlak na ovládanie treba robiť pokusy s naštartovaným motorom) (pozn. II, Patrol má ručnú brzdu na zadnom kardane. Takže ak je jedno kolo v lufte, druhé na zemi a je zatiahnutá ručná brzdy, nebude sa dať kolesom otáčať či uzávierka funguje alebo nie. Čiže pokusničiť treba na zašpalkovanom aute s odbrzdenou ručno a na neutrále. Keď sa kolo dá pretočiť, uzávierka je otvorená, keď sa nedá, zatvorená) Ak to nie je v kontrolke (predpokladám že pri obhliadke bolo skontrolované že obe hadičky sú riadne nasadené na membránový valec) je načase vyliezť s pod auta a nasťahovať sa pod kapotu. Včil treba preveriť, či fungujú solenoidy. To sa zase pre zmenu robí pri vypnutom motore, ale zapnutom klúčiku. Solenoidy pri prepínaní zretelne cvakajú. Pozor na zradu - musia cvakať obidva a to sa posluchom nerozoná. Takž pomocník bude prehadzovať prepínač a pohmatom si overíme že pri prepínaní oba solenoidy cvakajú. Ak áno, jest načase skontrolovať hadičky pod auto. Najjednoduchšie tak, že ich stiahneme zo solenoidov (nezlomiť tenké plastové nátrubky !!!) a do jednej aj druhej hadičky fúkneme... Ak to nejde hadičky sú OK.... tak ma napadá... ešte by to chcelo vrátiť sa k diffu, odpojiť hadičky a prefúknuť ich, či sú priechodné. Posledná nádej je preveriť či je v podtlakovej trubke (to je tá čo sa pred solenoidmi rozdvojuje) podtlak. Pri naštartovanom motore je ho zretelne cítiť. Ale keby tam podtlak nebol, tak to dávno viete pretože auto nebrzdí.... Ak je všetko OK.... je čas pozrieť sa do diffu Opačná situácia : Uzávierka drží a nechce pustiť. Zo zavretou uzávierkou sa nesmie jazdiť po asfalte..... alebo len rovno. Takže uzávierku treba otvoriť. V zime vie membránka v ovládacom valci primrznúť v jednej aj druhej polohe. Pomôžu noviny a zápalky, poťažmo výnonnejší zapalovač. Mne sa zase stalo, že umrel jeden solenoid. Prišiel som na to až keď som vzadu pod autom v zúfalstve prehodil hadičky... a ono to fungovalo. Takže odvtedy musím pri prepínaní uzávierky vliezť pod kapotu a prehodiť hadičky tam..... ale slubujem že to opravím hneď ako budem mať čas.... čiže do budúceho leta určite..... Chcem sa podakovať za perfektný popis funkcii uzávierky na Patrole. Po prečítaní som hned vedel kde a na čo mám siahnúť a opravit moju nefunkčnú uzavierku. Som veľmi rád, že sa ešte nájde niekto kto sa podeli so svojími skúsenosťami a poda ích ďalej menej skúseným offroďákom. Ešte raz pre Martina4 veľké ďakujem.
_________________ Ať se práši za kočárem
Toyota FJ Cruiser 4.0
|
Štv, 30.01.2014, 23:05 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
Takže uzávierka nefunguje ani mne Keď zapnem začne blikať kontrolka uzávierky a aj kontrolka ABS. hadičky vyzerajú byť dobré. Mali ste niekto podobný problém?
_________________ Y 61
|
Štv, 13.02.2014, 19:42 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Aj si ju skusal, ci ozaj nejde, alebo to vies len podla toho, ze blika kontrolka? Naposledy som to riesil na jednom 3,0Di, ten isty problem...Odpoj obe hadicky, co ju ovladaju, nastartuj a nech ti nekto zapina a vypina prepinacom a skusaj, ci z tych hadiciek ide podtlak. Ak nie, problem hladaj od solenoidu k diferaku, ak ano, hadicky napoj na povodne miesto a skus sa poriadne vykrizit, nech ti zdvihne jedno koleso a skus, ci nejde ozaj. Nam islo vsetko, nakoniec sme zistili, ze ide aj uzavierka, akurat stale blika ta kontrolka aj napriek tomu, ze uzavierka je riadne funkcna. Viac sme to teda neriesili.., nech si blika, hlavne, ze ide.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Štv, 13.02.2014, 19:56 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
Práve že pri krížení som na to prišiel. Len bol som sám. Vyskúšam ešte to čo píšeš.
_________________ Y 61
|
Pia, 14.02.2014, 6:03 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
Vyskusane. Ked som prehodil hadicky, tak ju zaplo. Po vrateni hadiciek znova vyplo. Takze mam nefuncny elektomag. ventil.
_________________ Y 61
|
Sob, 15.02.2014, 16:47 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|