Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
Autor |
Správa |
Miro1
Učeň
Registrovaný: Pon, 22.03.2010, 12:04 Príspevky: 22 Bydlisko: Sered
|
Nazdar má niekto skúsenosti s automatickou prevodovkou v terene
|
Štv, 24.03.2011, 17:24 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Čo Ťa zaujíma?
Hlavne v akom aute plánuješ automatickú prevodovku, je tu vela ludí z automatmi v jeep, XJ, ZJ, TJ dalej par ludí v patrole.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 24.03.2011, 17:30 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
automat či manuál je podla mna skôr vec povahy jazdca. Každý skúsenejší harcovník ti vie vymenovať rovnaký počet dôvodov prečo preferovať automat ako dovodov prečo preferovať manuál.
Ja so svojou zkostnatelou povahou by som volil automat jedine ak by som sa často trepal do pieskových dún.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 24.03.2011, 18:34 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Manuál v hocijakom aute, teda vo všeobecnosti, má jednu nezaplatiteľnú výhodu oproti automatu, a síce, pokiaľ nemáš v baterke šťavu, ale máš možnosť to spustiť dole kopcom, tak manuál naštartuješ, automat nikdy.
|
Štv, 24.03.2011, 18:43 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
neni pravda. aj nejaky automatik sa da roztlacit 
|
Štv, 24.03.2011, 20:29 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
a poznam aj zopar manualov ktore neroztlacis / neroztiahnes s vybitou baterkou ani ked sa pototo...
Plati to hlavne pri novsich autach plnych elektroniky.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Štv, 24.03.2011, 20:48 |
|
 |
Acon
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.03.2011, 15:25 Príspevky: 44 Bydlisko: Nitra
|
Aj to platí len ak sú rozvody riešené reťazou, alebo kolesami.
Osobne volím automat v každom aute, či už je to off alebo on. Dosť sa naradím v služobnom.
_________________ jazdím skratkou, je to síce ďalej, zato horšou cestou. ak niečo, tak 0910 600 711
|
Štv, 24.03.2011, 21:29 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Acon píše: Aj to platí len ak sú rozvody riešené reťazou, alebo kolesami. Osobne volím automat v každom aute, či už je to off alebo on. Dosť sa naradím v služobnom.
Štart roztlačením alebo roztiahnutím sa môže robiť aj pri motoroch ktoré majú rozvody riešené remeňmi. Dokonca sa to píše aj v ich manuály. Nie každý typ, ale sú. Okrem toho preskočenie remeňa na rozvodoch pri rozťahovaní alebo roztláčaní je len taký mýtus 50:50, častokrát v zimnom období som svedkom takého naťahovania denne a tie motory fungujú, nič sa im nestalo.
|
Štv, 24.03.2011, 22:48 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ale roztláčanie v teréne je dosť honička  bez ohľadu na prevodovku.
Nazad k téme. Automat v teréne je super. Nielen preto, že to môžem porovnať na svojich dvoch autách, ale poznám aj dosť ľudí, ktorí to v teréne parádne vedia predviesť (napr. jeden Jeep z Trnavy s Palom za volantom na poslednom Tisovci...).
Osobne si myslím, že auto s automatom v teréne menej trpí, akoby ten systém pohonu celkovo lepšie navzájom spolupracoval. Ale je to samozrejme len môj osobný názor.
A obrovskou výhodou v teréne je absencia spojky.
Čo by som chcel ešte vyskúšať, je poriadny diesel s automatom, keďže ten môj 6válček s automatom pomerne málo brzdí motorom pri prudkých zjazdoch.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 24.03.2011, 23:56 |
|
 |
Oron72
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55 Príspevky: 442 Bydlisko: Zilina
|
ja som bol dost skepticky pri kupe prveho automatu ale behom chvile som zistil,ze ine uz nechcem,teda keby som si mal vybrat medzi manualom a automatom tak urcite automat. A v terene sa mi to zda tiez lepsie lebo kym na maualy preradim v prudkom kopci z redukuvanej jednotky do dvojky,tak prudko spadnu otacky a (hlavne slabsie diesle) dvojku nevladze roztiahnut.Co sa na automate nestane
_________________ XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8
|
Pia, 25.03.2011, 13:13 |
|
 |
Onmar
Učeň
Registrovaný: Uto, 23.03.2010, 12:49 Príspevky: 50 Bydlisko: Košice
|
Oron72 píše: ja som bol dost skepticky pri kupe prveho automatu ale behom chvile som zistil,ze ine uz nechcem..
nuz na dobre sa lahko zvyka 
_________________ 89 Pajero 2.5 TD. Ex cherokee 86
|
Pia, 25.03.2011, 13:18 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Jenki, asi si ma zle pochopil.
Ja vravím, že pokiaľ máš automat a vyšťavený akumulátor, tak motor nenatočíš.
Musíš dotrepať elektrinu z dakadiaľ. ( Baterku, štartovací zdroj...)
Kdežto manuál sa dá naštartovať napr. spustením z kopca, alebo roztlačením.
Netreba ísť ďaleko do neobývaných zón, ale veľakrát skôr zoženieš pár chlapov ako nabitú baterku. Tak som to myslel. V tom vidím výhodu manuálu oproti automatu. Nemyslel som na komfort radenia a pod.
|
Pia, 25.03.2011, 16:43 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
OGO píše: Jenki, asi si ma zle pochopil. Ja vravím, že pokiaľ máš automat a vyšťavený akumulátor, tak motor nenatočíš. Musíš dotrepať elektrinu z dakadiaľ. ( Baterku, štartovací zdroj...) Kdežto manuál sa dá naštartovať napr. spustením z kopca, alebo roztlačením. Netreba ísť ďaleko do neobývaných zón, ale veľakrát skôr zoženieš pár chlapov ako nabitú baterku. Tak som to myslel. V tom vidím výhodu manuálu oproti automatu. Nemyslel som na komfort radenia a pod.
Pochopil som ťa dobre.
Ale to sa týka naozaj len starších manuálov.
Súhlasím plne s Jurajom ORC.
Ani môj Y61 s manuálom nešiel roztlačiť (ani roztiahnuť) bez baterky. Proste nenahodí.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 25.03.2011, 17:17 |
|
 |
Peter 69
Frajer
Registrovaný: Pon, 04.10.2010, 18:04 Príspevky: 204 Bydlisko: Púchov
|
|
Pia, 25.03.2011, 21:43 |
|
 |
13pepko
Učeň
Registrovaný: Ned, 16.01.2011, 0:27 Príspevky: 34 Bydlisko: rozkovany
|
automaty sa casom doseru kym manual vydrzi urcite viac.akurat pri automate nemusis menit spojku.niekde som to uz pysal,kamaratom sa uz niejake automaty dosrali hned v lese a nespravis potom uz nic, ani auto nenastartujes.este som nevidel poriadny off postaveny na automatickej prevodovke
|
Sob, 26.03.2011, 1:04 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|