Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 06.07.2025, 22:07
Dnes je nedela 6. júla 2025, meniny má Patrik, Patrícia a zajtra Oliver




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Nissan Patrol 2,8 tdi - Trasenie volantu 
Autor Správa
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 09.06.2011, 17:42
Príspevky: 5
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Ahojte,
pri jazde po normalnej asfaltovej ceste pri rychlosti cca 90 kmh sa mi zacne triast volant a ukludni sa po pridani cca na 100kmh.
Neviem ci to mozu byt nevyvazene kolesa alebo tlmic riadenia.
Prosim poradte ako identifikovat zavadu.
dakujem


Pia, 10.06.2011, 8:49
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to by aj mna zaujimalo lebo som sa stym natrapil ako debil a furt to robilo az sme to predali take. Povymienal som vsetky loziska,capy a stale to iste.Mal som podozrenie,ze by to mohol robit tlmic riadenia.

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Pia, 10.06.2011, 8:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
Príspevky: 1103
Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
treba najprv prekontrolovat čapi, potom tlmič riadenia, potom skontrolovat volu na ložiskách, a v prvom rade rovnaký tlak v pneu, vyvážené pneu, žiadne blato v disku a ohnutie disku...dialo sa nám to na dvoch patroloch ale pri prudkom brzdení kde dochádzalo k roztraseniu celého predku a volant sa nedal udržat no po vímene čapu aj na jednom aj na druhom to prestalo...

_________________
Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5

autodolesa.sk
Land Rover Club Liptov
LandOFF service
Offroad Club Luky

offroadclubliptov@gmail.com
0908 384 826


Pia, 10.06.2011, 9:23
Profil
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 09.06.2011, 17:42
Príspevky: 5
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
blato-Lubo píše:
treba najprv prekontrolovat čapi, potom tlmič riadenia, potom podotahovat ložiská, a v prvom rade rovnaký tlak v pneu, vyvážené pneu, žiadne blato v disku a ohnutie disku...dialo sa nám to na dvoch patroloch ale pri prudkom brzdení kde dochádzalo k roztraseniu celého predku a volant sa nedal udržat no po vímene čapu aj na jednom aj na druhom to prestalo...


To blato-Lubo:
capi vsetky ok, tlmic riadnia neviem zdiagnostikovat - takze neviem ci je ok?,
rovnaky tlak v pneu samozrejmost, kolesa dam skontrolovat ci su vyvazene, disky hliniky nove.
Ako zistim ze je tlmic riadenia zly?

_________________
Nissan Patrol W GR 2,8 tdi SE


Pia, 10.06.2011, 9:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
Príspevky: 1103
Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na to ti neodpoviem toto som neriešil...tiež ma to zaujíma ako ho skontrolovat ??? či je OK...

_________________
Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5

autodolesa.sk
Land Rover Club Liptov
LandOFF service
Offroad Club Luky

offroadclubliptov@gmail.com
0908 384 826


Pia, 10.06.2011, 9:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tlmic riadenia v tomto pripade asi nehra ziadnu rolu. Mal som to iste na 33" pneu. Skusal som bez tlmica aj s tlmicom a stale to iste . Pneu vyvazene u kamarata, ale zle. Dva mesiace badania a nakoniec este raz vyvazit, ale uz v ARS a problem je prec.

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Pia, 10.06.2011, 9:58
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Robilo mi presne to isté a problém bol taktiež v pneu. Robilo sa vajco, bola oslabená na behúni a začalo to hádzať až po nejakých kilometroch jazdy. V jednom pneuservise nato neprišli, v druhom sa stým pohrali, už sa s tým stretli. Po výmene pohoda.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Pia, 10.06.2011, 11:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tlmic riadenia asi nie...skus poprehadzovat kolesa na napravach,uvidis ci bude nejaka zmena
aku mas volu na lozisku naboja kolesa?..odkrut volnobezku a pozri
mozno je tiez vacsia vola na prevodovke riadenie,mozes skusit dotiahnut nastavovaciu skrutku
dalej to mozu byt capy na riadeni,ako vravia chlapci

mne tiez trasie,ale mam v zadku zvisle loziska...to u teba nebude asi

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Pia, 10.06.2011, 18:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mam ten isty problem ale mne to robi asi pri 50-60 na Swamperoch a pri 90 na BFG MT ale len ked auto jebne do jamy na asfaltke, v terene to nerobi nic.

ale ja nemam koli krizeniu ani stabilizator a momentalne ani tlmič riadenia
:?

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Pia, 10.06.2011, 23:06
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tlmič riadenia je dôležitý a tak isto aj jeho uloženie!!! Tam môže byť vôľa, lebo sú vytlčené púzdra a guma oklo nich môže byť poraskaná, vypadaná.
Takže vybrať tlmič von a stlačiť ho a následne roztiahnuť. Po celej dráhe by mal mať rovnaký odpor.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Sob, 11.06.2011, 9:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
Tlmič riadenia je dôležitý a tak isto aj jeho uloženie!!! Tam môže byť vôľa, lebo sú vytlčené púzdra a guma oklo nich môže byť poraskaná, vypadaná.
Takže vybrať tlmič von a stlačiť ho a následne roztiahnuť. Po celej dráhe by mal mať rovnaký odpor.


pejo bolo by možne vloži ttlmič priamo do tyče riadenia cca dostredu, ale musel bz to byt asi nejaky specialny nie klasicky ako tam bol?
P.S.: kardan si vyriesil po saigone?

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Sob, 11.06.2011, 9:14
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže takto predpokladam že u vacsiny z vás ide o DW efekt a teda jedna vec je potlačiť ho to dokáže kvalitný tlmič (napr Ironman ) alebo pátrať po iniciátorovi teda príčine - najčastejšie sú to kolesá vyváženie špina krivé disky stare odlezane pneu ale pozor vacsinou to nestačí na taký vyrazny prejav musí este byt niekde vola alebo viac menších voli a tiež pozor na správny zaklon zvisleho capu (platí pre upravené vozidla )

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Sob, 11.06.2011, 22:56
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Este poznamenám že najčastejšie je to vola v panhardke a tým zaklonom aby som niekoho nepomylil on to priamo nesposobuje ale prispieva k nábehu na DW

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Sob, 11.06.2011, 23:01
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 17.12.2007, 21:19
Príspevky: 495
Bydlisko: Trnavá Hora
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne to robilo pri tej istej rýchlosti, ale mal som pod kolesami 3 cm podložky origo nie robené, a keď som ich zložil tak to prestalo .Tak som to vyriešil - ET na diskoch.

_________________
www.strechyzh.sk
Kto druhému jamu kope, zarobí a potom slope.
Kto druhému jamu kope, je u mňa na brigáde.


Ned, 12.06.2011, 9:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
niekedy to robia aj kupovane podlozky nie len robene.

_________________
Patrol 3,0 TDi


Ned, 12.06.2011, 10:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: