| Dnes je sobota 1. novembra 2025, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto 
 
 
 
 
	
	
		
			|   | Stránka 1 z 1 
 | [ Príspevkov: 8 ] |  |  
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Peter_VK Čumil 
					Registrovaný: Štv, 24.07.2008, 12:17
 Príspevky: 8
 Bydlisko: Veľký Krtíš
   | Medzi ramenom prednej nápravy a dorazom mám asi 3cm, dajú sa torzné tyče "napnúť" tak aby tam bolo aspoň 6cm, ako veľmi to ovplyvní geometriu nápravy?   
Nechcem týmto spôsobom dvíhať auto, viac než bolo pôvodne,... len ho chcem dostať na pôvodnú svetlú výšku (možno + 1-2cm ale nie viac) lebo sa mi zdá že je predok sadnutý. A je veľmi malá dráha pruženia predku a často cítiť že rameno naráža na dorazy, lenže neviem aká bola pôvodná medzera medzi ramenom a dorazom a ani aká je tam dráha pruženia...
 
 Viete mi poradiť ako sa to dá napnúť na pôvodný stav, nejaký postup ? Čo uvoľniť, odskrutkovať....
 _________________
 Hyundai Terracan, AT2, sem tam v lese, lúčky, kopce...
 
 
 
    							Naposledy upravil Peter_VK dňa Str, 03.08.2011, 8:17, celkovo upravené 4 
 
 |  
			| Uto, 02.08.2011, 0:25 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Tunki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
 Príspevky: 2183
 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
   | Ako veľmi?   Teda skús dvihnúť komplet prednú nápravu tak, aby sa kolesá nedotýkali zeme.  A uvoľni torzky úplne. Môžeš odpojiť aj priečny stabilizátor.  Bežným zdvihákom potom zodvihni jedno koleso hore. Všímaj si pritom, aká bude zmena uhla odklonu.  
 čiže "došponovaním" torziek dosiahneš pôvodnú geometriu v základnom postavení auta. 
 Ak to chceš robiť kôli lacnému liftingu, tak ti poradím rovno že  nerob to. Tento spôsob zdvíhania predku (samozrejme nad rámec normálneho doštelovania unavených torziek) je drahší ako značkový kit aj s montážou. Narobíš si len kopu mechanických problémov .............. Ako ja   _________________
 ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)
 .... alebo ....
 *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
 
 
 |  
			| Uto, 02.08.2011, 0:37 | 
					
					   |  
		|  |  
			| DJ bobo Čumil 
					Registrovaný: Uto, 24.09.2013, 11:02
 Príspevky: 8
 Bydlisko: puchov
   | Nazdarek borci , mám jeden problem . Zdvihnul som podvozok na mojom galloperovy o 5 cm predu aj vzadu  ,  auto som dostam na 91 cm predu  aj vzadu ,takže auto je v rovyne , lenže  prave rameno je od spodneho dorazu asi pol  centimetra  a lave , centimeter a pol , ked som to šiel vyskušať tak mi prava strana naražala o spodny doraz .    popredu som tlmiče vymenil  , geometria je nastavena ,čapi vymenil.   Ale ostal mi tam stabilizator ?  Viete mi povedať či mi ten stabilizator neroby bordel ,alebo je torzka unavena ?   a ako by som to vyriešil 
 
 |  
			| Štv, 23.01.2014, 22:22 | 
					
					   |  
		|  |  
			| doricka75 Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
 Príspevky: 301
 Bydlisko: OMSENIE
   | Daj pozor ak tu torzku celkom povolis abi ti nevytrhlo matku uz som to par krat zazil  19ku orech som uz vobec nenasiel a bol som rad ze som nedostal po papuli aj ked som s tym pocital.  No a na Galloperi bi som ich moc netahal ak budes mat moc ramena na spodny doraz skor ti odidu vonkajsie manzety a nasledne aj homoklby. _________________
 ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
 
 
 |  
			| Štv, 23.01.2014, 22:47 | 
					
					   |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Všetko záleží od materiálu torziek.Ak je to z (kórejského) blata, tak snáď len trošku pritiahnúť, pravdepodobne šoférova strana bude viac sadnutá.
 Ak chceš mať istotu, tak výmena torzky za HD, prípadne pomeraj či ti náhodou nesadne z Fordu Explorer. Tie môžeš dotiahnúť nadoraz a vydržia.
 _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Pia, 24.01.2014, 7:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| thunder OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
 Príspevky: 1999
 Bydlisko: Trencin
   | Moj niekdajsi galopik si so mnou celkom dost uzil po pritiahnuti torziek a "korejske blato" nepovolilo ani o kusok... a vydrzali aj homokinetaky. Odisla automaticka volnobezka (nahradene manualnymi a pohoda) a problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom... 
 
 |  
			| Pia, 24.01.2014, 14:53 | 
					
					       |  
		|  |  
			| JOE66 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
 Príspevky: 2588
 Bydlisko: Vychod
   | thunder píše: Moj niekdajsi galopik si so mnou celkom dost uzil po pritiahnuti torziek a "korejske blato" nepovolilo ani o kusok... a vydrzali aj homokinetaky. Odisla automaticka volnobezka (nahradene manualnymi a pohoda) a problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom... Aj moj Gal drzal ale po case na nom odislo skoro vsetko     Ale pritiahnute torzky toho vydrzali dost !
 
 |  
			| Pia, 24.01.2014, 19:37 | 
					
					   |  
		|  |  
			| farky Ťažký Profík 
					Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
 Príspevky: 462
 Bydlisko: Nitra
   | thunder píše: problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom...Ale hej, má. Po zodvihnutí predku sa zmení uhol tých krátkych spojovačiek ktoré idú ku kolesám a pomocný čap riadenia viac trpí_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB  2,8TD automat, budúca leštenka   
 
 |  
			| Pia, 24.01.2014, 21:57 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
	
		
			|   | Stránka 1 z 1 
 | [ Príspevkov: 8 ] |  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |