Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava
Ake auto na expedicne jazdenie ?
Autor |
Správa |
matino
Učeň
Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42 Príspevky: 99 Bydlisko: MT
|
469 je plachťák a to by asi bolo nem dobré v prípade záujmu iných o veci v aute... keď tak sanitku 452 tam už sa dá aj spanie
_________________ GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď...
|
Ned, 20.11.2011, 13:54 |
|
 |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
offroadnoob píše: Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/. Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ? Myslim jazdenie dlhsich tras. Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne. Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi.
maly nieje, nalozis tolko kolko potrebujes, na dlhsie trasy moc nieje pohodlny, proste rebrinak, klimu tam nepotrebujes, staci sklopit predne okno a budes sa obliekat aby ti nebolo moc teplo, plachta sa da zlozit, motor pokial ide aspon jeden valec tak vies ze su zle sviecky, ale v prvom prispevu si pisal ze chces diesel s nizkou spotrebou a toto je benzin ktory si vie cucnut aj 120/100 (moj pripad) kazdopadne ked je dobre nastaveny tak spapa aj 10/100
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Ned, 20.11.2011, 14:24 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, neviem, či v Iráne a v Turecku o nejakom UAZe vôbec počuli. Naviac ak cesta trvá pár týždňov, tak posádka potrebuje aspoň nejakú dávku komfortu, inak únava hrozí vážnym prúserom. A nehoda v takýchto krajinách je mimiriadne riziková vec, občas hraničí s ohrozením života, ľudia sú pomerne horkokrvní. Precestovať 1000km v UAZe v podstate rovnou stepou považujem za hodne veľké dobrodružstvo... a ty uvažuješ o desaťtisícoch kilometrov.
Asi by som sa priklonil k spoľahlivému a hlavne, ako hovorí Laci vyššie, k odskúšanému a známemu autu. Nejdeš to tam servisovať, ale cestovať, preto aj spôsob jazdy je iný, trasu už 1000km od domova vyberáš opatrnejšie.
Dôkladná technická príprava je prvotný predpoklad úspechu.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 20.11.2011, 14:33 |
|
 |
Lucky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38 Príspevky: 698
|
_________________ Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.
|
Ned, 20.11.2011, 14:39 |
|
 |
Iron Uaz
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58 Príspevky: 1210 Bydlisko: Púchov
|
offroadnoob píše: Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/. Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ? Myslim jazdenie dlhsich tras. Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne. Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi. ja mam uaza neni to nejaki kazive auto opravys aj zajazdi a ked je fakt na 100% urobeny tak musi vydrzat aj dlksie jazdy a ked mas predne odpojovacky vypnute tam mimo mesta musi byt spotreba tych 8-9l na 100/km
_________________ Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo OFFROAD CLUB LÚKY
|
Ned, 20.11.2011, 16:17 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|

Tak ako pise jenki...na dlhom cestovani musis mat aj nejaky komfort. Pri straveni 12-16 hodin za volantom po 5. dni si nesadnes na zadok, nehovorme o unave oci.
Nepozeraj na com jazdia africania, pretoze nikto z nich nejazdi napriec afrikou, ale idu zopar KM tam kde potrebuju, nakoniec su znali pomerov a vedia veci zohnat a zabzpecit.
Uvazuje o veciach ako si naplanujete cestu, aby v pripade vaznej poruchy ste boli ochotni sa rozlucit s autom. Auto nemusi byt terreny special, pretoze vo vacsine sveta su cesty, kde sa da aj normalnym autom prejst. Podstatne je volba pneu. Objavovanie zabudnutych miest radsej planujte po dohovore s domacimi na ich domacich prostriedkoch, ako to riesit na vlastnom aute s rizikom navratu liedalom. Je jednoduchsie zaparkovat a prenajat si povedzme tavu aj so soferom, ako tyzden vykopavat auto z duny.
Expedicia, teda dovolenka by mala byt o zazitkoch nie o boji o prezitie. Najpodstatnejsia vec je vratit sa. Cize ak mas trebars obycajny rodinny kombik...ten to zvladne v pohode tiez. Podstatnejsie ako mat expedicne sa tvariace auto je mat dostaok PHM, vody, jedla, a lieky. Vela totiz zalezi od schopnosti majitela alebo vodica realne zhodnotit situaciu.
Sam som precestoval kanadu krizom krazom aj po cestach co neboli ani na mape....na voyageri.
|
Ned, 20.11.2011, 22:18 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
def 300tdi alebo hzj78, idealne auta na to co popisujes...
na uaz zabudni, rovnako v3s, budes viac opravovat ako jazdit. ak chces nakladak tak stare MAN alebo MOGy nemaju chybu, ale to je ina cenova kategoria...
|
Pon, 21.11.2011, 11:56 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
offroadnoob píše: Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/. Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ? Myslim jazdenie dlhsich tras. Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne. Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi.
na V3S ti drzim palce , neviem si predstavit ako robis tisisce kilometrov na tomto aute a rozchodíš to.
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Pon, 21.11.2011, 15:21 |
|
 |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
skratka predstav si ze by si mal ist na rebrinaku s drevennymi kolesami zapriahnutom za konom niekolko kilometrou, je to to iste, akurat ten kon sa nazerie aj travy okolo cesty, ale bude rovnako zniceny ako uaz a V3S, komfort taky isty
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Pon, 21.11.2011, 16:26 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
ak urobim suma sumarum znaciek teranakov co som videl kde kade po svete , tak najvacsie zastupenie ma urcite Toyota , takze ist niekam krizom krazom 10tisice km asi TOY
_________________ OFF the ROAD
|
Pon, 21.11.2011, 22:56 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
toy je ideal, akurat kupna cena je niekolko nasobok ceny defa alebo patrola, nahradne diely znova (nieco by clovek mal mat v kazdom pripade so sebou). ak su vsak peniaze, tak nieco lepsie ako oturbena hzj78 asi neexistuje...
|
Uto, 22.11.2011, 9:15 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Dovolil by som si otazku polozit inac.
1. Co som schopny spravit sam v terene ?
2. Co som schopny (a ochotny) vlacit so sebou ?
(remene, vodnu pumpu, chemiu na upchatie prerazeneho chladica, chemiu na opravu pneu, atd).
Expedicii samozrejme predchadza maximalna mozna udrzba a mozno by nebolo odveci si to odskusat najprv niekde blizsie (ukrajina, rumunsko) ?.
Toto bude zatazkavacia skuska, kde uvidis co ti prdne, a bude to asi lepsie riesitelne ako niekde uplne mimo civilizacie.
Ak auto pojde do teplejsich krajin ako je momentalne prevadzkovane, urcite by som nepodcenoval naddimenzovanie chladiacej sustavy. (pridavny elektricky vetrak ?).
Nevidim dovod (zjednodusene povedane), preco by expedicku nemalo zvladnut akekolvek auto v dobrom technickom stave. A prdnut by ti mal len spotrebak (ak samozrejme neprerazis olejovu vanu alebo chladic na maderu, ale to uz je skor chyba obsluhy). Spotrebaku sa da vyhnut bud vozenim, alebo preventivnou vymenou.
|
Uto, 22.11.2011, 10:36 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
v prvom rade musis poznat svoje auto a vediet, co sa na nom kazi (na kazdom aute sa nieco kazi)
2; remene (aj skrateny), vodna pumpa, podavacie cerpadlo (ak sa kazi), naboj/loziska do naboja, kardanove krize, naplne, filtre, tesniace silikonove pasky, svorky, nahradne sroby, diagnostiku (ak mas ECU), dolezite cidla na motor, kable, rozne chemie...
velmi zalezi od auta a od toho co prave clovek menil, pripadne ma pripravene doma, ale toto je podla mna zaklad "spotrebneho" matrosu...
1; viac ako by si cakal, radsej budes 3dni niekde montovat naboj ako opustit auto so vsetkym co mas;-)
ad skuska: oskusat mozes tak akurat, ci mas dobre poriesene auto a ci ti nejake organizacne veci nevadia. ale technicky stav neotestujes, vzdy sa moze nieco pokazit, ci uz z unavy alebo zo stavu ciest...
zhodnotil by som to tak, ze je treba hlavne sadnut do auta a niekam ist. kupit si super expedicak a potom sa flakat po rumunsku, lebo na dlhsie vylety nezostali peniaze nie je idealne...
|
Uto, 22.11.2011, 11:00 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
visby píše: v prvom rade musis ............. hlavne sadnut do auta a niekam ist. kupit si super expedicak a potom sa flakat po rumunsku, lebo na dlhsie vylety nezostali peniaze nie je idealne...
A po prvej ceste nad 2000km sa ti pohľad na veci aj názory určite trochu vyjasnia. Takto ti môže každý radiť a nebude ti to k ničomu.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 22.11.2011, 17:22 |
|
 |
abacad
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
|
toto som riešil dlhšiu dobu, par aut som vystriedal, možnosti sú rozne ale v zasade to vidím dvoma smermi
starý nisan k260,y 60, krátky či dlhý, ak chceš spať na streche, kratky je super, jedneho tu mam upraveneho aj s nosičom a madzolinou a je aj napredaj
toyota staré 20 ročné a staršie tojoty hzj 78 a pod, neviem všetky ako sa volajú,
ale je tu i iná možnosť...nové spolahlivé auto,napr.landcruiser, hilux.nemci bez obav chodia na nových toyotach do afriky, chile, mongolska.no najspolahlivejšim novým expedicným vozom je izuzu d max, trojliter
a fajne spanie je v budkach čo vyraba exkab.de alebo ortec.de
mam i nového defendra110, ale bojim sa s tým niekam za ural, ide super, no moc doveru nebudí...inak i ten je na predaj...necham si iba samuraja, to je nezmar, aj ked na cestovanie radsej bez neho...
|
Str, 23.11.2011, 9:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|