Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
qikso5
Koumák
Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22 Príspevky: 190
|
caffte
mam zase otazku na vas.
mam na aute na zadnej naprave zatazovy regulator brzd. ked som auto liftol tak sa strunka na regulatore napla. je mozne zeby to zapricinilo pribrzdievanie auta ?
podla mna a aj automeechanikov to mozne nieje lebo by to malo praveze odlahcit auto a to znamena ze brzdy by sa mali povolit, a pri zatazeni ked sa strunka stlaci by malo viac brzdit. alebo to na niektorych autach funguje naopak ? alebo neviete v com to moze byt ze mi auto pri lifte brzdi ? zadne bubny mi pribrzduju a citim pokles vykonu a taktiez sa zohrieaju bubny.
auto suzuki vitara 5dv 2,0TD
|
Uto, 06.11.2012, 9:44 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Je to tou pruzinov pri liftnuti si mal dat bacha ako sa ta pruzina prepruzi a o tolko ju bud predlzit alebo povolit na sraube ak sa da.
Zaver: predlzit pruzinu regulatora alebo ho vyhodit von a spravit si ho na rucne ovladanie ked si prazdny zadok az tak nebrzdi ked si nalozeny bude viac a v terene si to budes vediet tiez ovladat 
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Uto, 06.11.2012, 9:58 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
presne tak jak Mirko pise,, pri dvyhani auta bacha,, ponevac ta pruzinka je napata a tlaci na valcek a pribrzdieva zadok a potom sa necuduj ze sa ti prehrieva b ubon,,bodaj by nie sak pribrzdieva,,daj tam teraz taku pruzinuu, dlchsiuuuu, ktora bude takmer volna ked ju tam prikvacis, nie taku co sa bude tam ovsem lotkat vysiet,,a nesmie byt any napnutavelmi..aby zas nem brzdila,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 06.11.2012, 10:04 |
|
 |
qikso5
Koumák
Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22 Príspevky: 190
|
efendi keby bola tak namieru ze bude takmer volna tak ked nalozim auto na full tak potom bude uplne povolena to tiez asi nebude dobre. alebo ?
mirec. a to rucne ovladanie si ako myslel napr spravit ? vies dako v skratke vysvetlit ?
viem co myslite chalani s tou pruzinkou ale nefunguje to napr presne naopak ? ze ked je napnuta tak by malo brzdit menej a ked je volna tak viacej ? pretoze ked je auto prazdne tak je hore a pruzinka napnuta. ked sa nalozi tak klesne a pruzinka sa uvolni. ci si to vysvetlujem prsne naopak ?
|
Uto, 06.11.2012, 10:14 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
qikso5 píše: efendi keby bola tak namieru ze bude takmer volna tak ked nalozim auto na full tak potom bude uplne povolena to tiez asi nebude dobre. alebo ?
mirec. a to rucne ovladanie si ako myslel napr spravit ? vies dako v skratke vysvetlit ?
viem co myslite chalani s tou pruzinkou ale nefunguje to napr presne naopak ? ze ked je napnuta tak by malo brzdit menej a ked je volna tak viacej ? pretoze ked je auto prazdne tak je hore a pruzinka napnuta. ked sa nalozi tak klesne a pruzinka sa uvolni. ci si to vysvetlujem prsne naopak ?
Skratene to vysvetli je na dlho ale pokukaj Zanfi.it oni si to prerabaju na rucne ovladanie aby vedeli ovladat brzdnu silu v terene 
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Str, 07.11.2012, 0:45 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
a nemas nahodou nasponovane lanka rucnej brzdy pri tom lifte,a preto ti to pribrzduje?
|
Str, 07.11.2012, 21:02 |
|
 |
qikso5
Koumák
Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22 Príspevky: 190
|
rucnu som kontroloval hned aj daval nato pozor ta je ok 
|
Uto, 13.11.2012, 21:38 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Ahojte, idem davat prec zatazovy regulator na mojom trole y60, spravim to na dva okruhy predok a zadok zvlast, chcem sa spytat co s tou druhou trubkou ktora ide z valca do regulatora? zaslepit? alebo prepojit s predkom?
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 12.02.2016, 10:54 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Môžeš ju zaslepiť, ale je tam zbytočne a ak sa ti tam chytí luft tak sa bude blbo odvzdušňovať. Vystrihaj to doriti a sprav dve nové trubky, jedna od hl. valca k prednej hadici, druhá od hl. valca k zadnej. Ideálne meď/nikel a pokoj naveky. Ona tá druhá trubka JE spojená s predkom, v kocke medzi šasi a kasňou, vyšklb to celé. Hlavne nedávaj miesto záťažáku kocku, ako niektorí experti.
Nezabudni urobiť kompenzátory (slimáčka) medzi kasňou a šasi.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 12.02.2016, 13:52 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
MoostanQue píše: Môžeš ju zaslepiť, ale je tam zbytočne a ak sa ti tam chytí luft tak sa bude blbo odvzdušňovať. Vystrihaj to doriti a sprav dve nové trubky, jedna od hl. valca k prednej hadici, druhá od hl. valca k zadnej. Ideálne meď/nikel a pokoj naveky. Ona tá druhá trubka JE spojená s predkom, v kocke medzi šasi a kasňou, vyšklb to celé. Hlavne nedávaj miesto záťažáku kocku, ako niektorí experti.
Nezabudni urobiť kompenzátory (slimáčka) medzi kasňou a šasi. ja by som dal rovno na valec zalisovany koncek trubky a ten zalejem mosadzou. Aku kocku mas na mysli? co sa tyka trubiek to ja vsade davam medene, tie si spravim ako aj maju byt len mi nebolo jasne co s tym 3.vyvodom z hlavneho valca ci to mozem zablendovat len. Dakujem za radu aj odpoved 
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 12.02.2016, 16:07 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Jakou mosadzou? Jaký tretí vývod? Kocka je brzdová rozvodka s tromi (výnimočne štyrmi) dierami. Zatiaľ na šeckých y6o-sátkách čo som mal má hlavný valec dva vývody, logicky, dva okruhy. Z neho idú dve trubky dole na šasi, tam je to zospojkované, a pokračuje jedna dopredu do hadice na nápravu a následne na obe prasiatka; a dve dozadu, do záťažáku. Z neho jedna trubka na z. nápravu, a do dvoch prasiatok. O žiadnom treťom na hlavnom valci neviem; mal som aj verziu s ABS, ale tam som to neskúmal, ten išiel do šrotu. A brzdové trubky sa spájajú holendrami, nie autogénom 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 12.02.2016, 16:19 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
MoostanQue píše: Jakou mosadzou? Jaký tretí vývod? Kocka je brzdová rozvodka s tromi (výnimočne štyrmi) dierami. Zatiaľ na šeckých y6o-sátkách čo som mal má hlavný valec dva vývody, logicky, dva okruhy. Z neho idú dve trubky dole na šasi, tam je to zospojkované, a pokračuje jedna dopredu do hadice na nápravu a následne na obe prasiatka; a dve dozadu, do záťažáku. Z neho jedna trubka na z. nápravu, a do dvoch prasiatok. O žiadnom treťom na hlavnom valci neviem; mal som aj verziu s ABS, ale tam som to neskúmal, ten išiel do šrotu. A brzdové trubky sa spájajú holendrami, nie autogénom  no ja som si vsimol ze dozadu mi idu 2 trubky tak som myslel ze ide do hlavneho valca. to s tou mosadzou a autogenom si ma nepochopil, ja som myslel ze na valci su 3 vyvody a ten treti budem musiet zaslepit a to som chcel tak ze dam kratku trubku s holendrom samozrejme a druhy koniec zaklepem a zalepim ho este mosadzou ale tym padom ze na valci treti vyvod nieje tak to nebude treba. 
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 12.02.2016, 21:23 |
|
 |
mito.al
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
|
Mne sa na Double cab vracala zo zatažaku kvapalina spať a pomáhla predným brzdám. Spravil som to tak že som rozrezal dvojitú mosadznú spojku čo bola vzadu (získal som tak 2spojky) Jednu som nechal vzadu a druhou som nahradil T spojku ktorá prepájala zadný okruh s predným. Takže mám dva samostatné nezávislé okruhy.... Brzdí to super, STK OK ... zadok ma zatiaľ nepredbehol 
_________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16
|
Sob, 13.02.2016, 0:26 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Aha, tak už si rozumieme. Na zaslepenie to fungovať bude, ale lepšie je použiť zaslepovací šróf (odvzdušňovák z trabanta napríklad). A zaklepaná trubka stačí, netreba letovať.
Tie dve trubky idúce dozadu sú zadný a predný okruh*. Ty potrebuješ zachovať zadný (a pokračovať ho do zadnej hadice, nie cez záťažák), a potrebuješ zaslepiť/zrušiť tú vetvu predného okruhu, ktorá ide dozadu. Či ju zaslepíš až vzadu, alebo vpredu na spojke (kocka medzi kasňou a šasi), alebo tú kocku úplne vyhodíš a zospojkuješ to, je z hľadiska funkcie jedno. Ale keď už sa s tým je..zaoberáš, tak najlepšie riešenie je proste to vystrihať (zadné trubky budú určite chytené hrdzou) a vyrobiť nové - jedna od hl. valca na prednú hadicu, druhá od hl. valca na zadnú. Medená trubka v metráži nestojí veľa a vieš že to máš dobre a nadlho.
Kocky aj spojky sú k dostaniu v každej lepšej mototechne. Holendre sú M10x1 a nekupuj mosadzné, sú úplne na hovno. Oceľ a Rezistín. A ad trubka, medená je dobrá, ale NiCu je vraj lepšia, odolá väčším tlakom a nekrehne tak. Zas sa s ňou horšie robí, je tvrdšia.
Mito.Al: ano, presne tak to funguje. Ale y6o-sátka má Téčko a spojku v jednom (5 dier, 3 a 2 spojené), a je jednoduchšie ju vyhodiť celú a nahradiť trubkami, ako sa j.bať s povoľovaním hrdzavých holendrov v kktne prístupnom mieste.
*) Práve preto sa záťažák nesmie nahradiť kockou, tým by sa spojili oba okruhy a defakto by vznikol jednookruhový systém; nevýhody sú asi jasné každému.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Sob, 13.02.2016, 8:35 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Ako je to teda s CU trubkami ? Vraj sa nesmu pouzit ak ma auto posilovac.
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 13.02.2016, 8:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|