Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ten drôt mal slúžiť na zistenie hornej úvrate a nie stavu ventilov, aby sme sa chápali. Keď dal fotku rozvodov z ktorej je zrejmé že sú v poriadku tak tá moja rada je už bezpredmetná a ostáva len zhodiť hlavu. 
 Keďže nemá prístroj na meranie kompresie pochybujem že nájde doma endoskop     
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 12:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Liwas 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ja som to pochopil, ze mu radis aby drotom zistil rozdiel medzi HU a skutocnostou ak su preskocene rozvody. Tam by sa jednalo o mm a to drotom tazko zisti    Logis ze ked nema doma kompresiometer, tak nebude mat ani endoskop, ja som napisal len moznosti, vyzera to fakt na tu najdrahsiu.    
					
						 _________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 15:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ...no bohužiaľ. Som zvedavý ako to celé dopadne. 
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 18:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KAKO 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25 Príspevky: 58 Bydlisko: POLOMKA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 A nemáš rozpadnutí katalizátor alebo tlmič výfuku? Odpoj výfuk od zberného potrubia a skus sa previesť. Takí prípad som už mal a tiež sme rozobrali pol motora. Síce nebola to Suzuka. Keď nedymí iste bude problém z výfukom. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 21:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No výfuk vyzerá že mu nič nieje.... nebadať na ňom žiadne zmeny a ani zem sa tam nemala ako dostať do výfuku.... ale napadlo ma či sa nemohol rozšteľovať rozdeľovač a zle hádže iskru... a ináč jeden týpek na českom fóre ale je slovák čo má litra vravel že ventili sa s piestom nikdy nestretnú že je to tak konštruované..... a asi budem mať ten prístroj na meranie kompresie tak sa potom pohnem ďalej zatiaľ auto stojí.... 
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 13:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						bonder píše: No výfuk vyzerá že mu nič nieje.... nebadať na ňom žiadne zmeny a ani zem sa tam nemala ako dostať do výfuku.... ale napadlo ma či sa nemohol rozšteľovať rozdeľovač a zle hádže iskru... a ináč jeden týpek na českom fóre ale je slovák čo má litra vravel že ventili sa s piestom nikdy nestretnú že je to tak konštruované..... a asi budem mať ten prístroj na meranie kompresie tak sa potom pohnem ďalej zatiaľ auto stojí....  Tak som teraz zisťoval že ako hádže iskru.. zistil som že rozvody mám správne a aj iskru hádže ked je piest v hornej úvrati po zatvorení sacieho ventilu takže to by bolo dobre teda ak sa tam nejedná i tisícinky sekundy s tou isrkou lebo to sa tým mojím meraním zistiť nedá... robil som to tak že drotik do valca sledoval som ventili a iskru ako radil romo11... takže zmerám tlaky a potom sa zameriam na ten výfuk karbec a palivový filter...  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 13:39 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						válec na ktorom hádže iskru musí mať oba ventili uzavreté keď je piest dole. Pri pohybe piesta ahore dochádza k stlačeniu zmesi a pár stupňov pred HU by malo hodiť iskru a zapáliť zmes a výbuch zmesi stláča piest zas dole. Ventily sú stále zavreté až kým piest nepríde do DU. Pri opätovnomm pohybe piesta hore sa otvorí výfukový ventil a spálená zmes je vytlačená z valca. Súčasne by mali byť hore 1 a 4 piest. Na to si daj pozor ktorý valec má zavretá ventily pred HU a na ktorom sa práve pred HU zatvorí výfukový ventil a za HU otvorí nasávací. Mňa to kedysi tak otec učil že na jednom valci "strihajú ventily" a ten druhý čo je hore piest ten "páli"   
Takže ak ti hádže iskru na válci kde práve strihajú ventily máš to (rozdelovač) otočené o 180°. Zisti v akom poradí majú valce pracovať, zrejme 1342 a podľa toho skontroluj aj káble z rozdelovača a hlavne pozri aj ktorým smerom sa rozdelovač otáča aby si tie káble nemal opačne.
 Ak niesú doohýbané ventily tak to musí ísť.  
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 13:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Liwas 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Bonder, ten typek na tom ceskom fore asi myslel motor wankel, alebo dvojtakt, inac nepoznam taku konstrukciu stvortaktneho motora na ktorom sa nemozu za urcitych okolnosti stretnut ventily s piestom, fyzika a zotrvacne sily su svina.    
					
						 _________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 17:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 na niektorých motoroch stačí jeden zub aby preskočil a už je ventil (ventily) v pip.. na fiate keď mi skočil remeň o jeden zub ešte ventily nepoškodilo, ale motor išiel ako šrotovník 
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 18:57 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ja som sledoval vždy iba jeden valec a jeho sviečku.. a fachááá to.... normálne ventili zavreté a piest hore vtedy hodí iskru a tak som šiel každý valec postupne bo naraz sa to nedá všetko sledovať    4 sviečky 4 piesty a etše 8 ventilov    a išlo mi to dobre.. už len čakám či mi kamoš zoženie ten pprístroj nech skontrolujem tlaky či mi tie ventili nedoohíňalo.... uvidíme....  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 20:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 keď nastavuješ rozvod a rozdelovač stačí ti chytiť si prvý válec...ak všetko funguje ako má tak treba hľadať závadu inde...daj potom vedieť ako to dopadlo...ak bude zlá kompresia dole hlavu a skontrolovať ventily 
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 20:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Samik1300JX 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09 Príspevky: 261 Bydlisko: Trenčín
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Liwas píše: Bonder, ten typek na tom ceskom fore asi myslel motor wankel, alebo dvojtakt, inac nepoznam taku konstrukciu stvortaktneho motora na ktorom sa nemozu za urcitych okolnosti stretnut ventily s piestom, fyzika a zotrvacne sily su svina.    
nejdem s hadat ale mne mechanik ktorý mi robil G.O. motora povedal tiez že ked mi skočí rozvod alebo sa mi utrhne remen tak ze sa mi ventili nestretnú z piestom      
					
						 _________________ 2x Samurai pozitív 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 21:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OFFroad4wd 
				Pandík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						romo11 píše: na niektorých motoroch stačí jeden zub aby preskočil a už je ventil (ventily) v pip.. na fiate keď mi skočil remeň o jeden zub ešte ventily nepoškodilo, ale motor išiel ako šrotovník  
my sme šli z MI do PP na skočenom rozvode o 2 zuby     žiadna zmena len výkon nebol tiež fiat a tiež ked roztrhne remen nič sa nestane  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2013, 22:00 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 012Roman_0 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Keď sme robili samuraia 1.0 tak sa pri štartovaní roztrhol rozvodový remeň a sme sa čudovali čo sa ten motor tak rýchlo točí a nechce naskočiť      keď sme rozobrali kryt rozvodov tak remeň bol na kašu a ventile sa samozrejme nestretli     
					
						 _________________ Suzuki vitara OME 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 16.02.2013, 0:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KIRA 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 v dielenskej priučke je šikovný návod ako zoštelovat predstih. Nalistuješ a za 15minut nemaš čo robit aj z upratovanim a budeš si istý že máš predstih v cajku. 
					
						 _________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
  rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 18.02.2013, 12:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |