Dnes je štvrtok 6. júna 2024, meniny má Norbert a zajtra Róbert
mechanická uzávierka M461
Autor |
Správa |
Peter 69
Frajer
Registrovaný: Pon, 04.10.2010, 18:04 Príspevky: 204 Bydlisko: Púchov
|
Sa tiež hlásim do poradovníka
|
Str, 05.01.2011, 19:59 |
|
|
tchor552
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.05.2009, 13:13 Príspevky: 98 Bydlisko: mostište 2
|
ak bude dobra cena aj ja .
_________________ jedna buggy skoda 120
stavba buggi: napravy aro m461,prevodovka l300,motor ford sierra 2.3d,...
|
Str, 05.01.2011, 21:20 |
|
|
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|
Táááák záhada vyhryzávania zubov čiastočne vyriešená!
Je nevyhnutné rozdelovať dva druhy diffov na M461- to jest zubovanie hrušky predného a zadného diffu !!!
- ono to síce znie komicky a všeobecne sa vie že (hovorí sa ) že tam nie je rozdiel, ale je v otočení zubov na hruške akosi všetci ktorí nám radia na to zabúdajú- funguje to nasledovne - ak do zadného difu osadíte predný pri jazde do predu pôsobí na hrušku sila odstredivo takým spôsobom, že rotáciou hrušky nezatvára kôš a tým nezoviera do kopy jednotlivé planety, ako aj satelity, ale naopak otvára celý kôš s opačným zubovaním na hruške a tým vytláča jednotlivé súkolia od seba - potom stačí malá vôla čo u používaných diffov nieje žiadna výnimočnosť a zuby súkolia do seba zapadajú len okrajovo, nebodaj sa Vám stane že Vám zložia dif tak že ešte otočia domec koša opačne (ako sa to stalo mne) no a už stačí len trochu pridať motoru, aby sa pohol trochu strmejším postaveném na ktoré sú zvyknutý bruchoplazníci a k vyhryzeniu planetov a satalitov nie ste ďaleko!!!
Následne vzniká názor, ako sú M461 slabé diffy ale opak je pravdou-
Mám Wranu o 1,8tony na 35" x12,5" pneu 4,0L o 187koňoch a za krúták sa tiež nehambím- tým nechcem machrovať ,ale demonštrovať že nejazdím na ľahkom prípadne slabom motore, ktorý nemá nárok odstrihnúť poloosy, prípadne inú časť nápravy a myslím si že to diffy bez väčších problémov ustoja (podotýkam že najväčšie pnutie je na poloosy, v hruške (ktoré som nikdy nevysral) a nie na planetoch so satelitmi(toto vždy odyšlo) a prevody vždy vydržali!
Takže z dedukcie vyplýva :
Problém je nedôsledné zloženie diffov so slabým vymedzením vôlí súkolia a podcenenie zámeny predného a zadného diffu s alibizmom že to pasuje!!!
To Robo :
platí čo si povedal je to originál, ale z 240(keby som mal osadené tieto nápravy samozrejmä dobré riešenie), ale nie je to origo na M461 a prefrézovanie poloosí je síce bezproblémové na tisíc-hran pretože z 35mm priemeru poloosy (M461) na 32mm (ARO 240,UAZ 69.....a ostatné) je dostatok materiálu.
Nevýhodou je, že vždy by si mal mať pripravenú minimálne jednu z každého typu poloosy v rezerve pretože sa ti môže lámať, prípadne vysrať ozubenie - u ľahších vozidiel s tenšími pneu, prípadne slabších motoroch síce menšia pravdepodobnosť, ale je!
Vždy odchádza najslabší článok a to môže byť aj nepocementovaná prefrézovaná koncovka poloosy. Tak som to videl urobené bez akej koľvek úpravy zušľachtenia ozubenia! Ak to robíš iným spôsobom sa ťa to samozrejmä netýka!
Nechcel som frézovať z poloosy, ale chcel som udržať pôvodný materiál, preto boli bez úprav.
Ten istý problém vznikal aj s volnobežkami z uazu keď ich nechávali predážkovať na 35 mm poloosy-odchádzali ako lístie, potom ich treba riešiť iným spôsobom, tak aby zostali neporušené na hrúbke materiálu s určením na 32mm ako sú vyrobené v origu.
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Štv, 06.01.2011, 2:05 |
|
|
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
no neviem co ti kdo poradil ale rozdiel v dyfoch je len u ARA 240 a tie maju inac tocene zubi na predu a zadu, ale to je iny prevod 33x7 33x8 41x11 a ten posledny montovali aj do M461 na export. Mozes ich aste sem tam videt v televizii v spravach v najakych arabskych statoch ovesane jak vianocny stromcek z domorodymi cestovatelmi. M461 mala len jeden rozdiel v kosi ,bol uzky a novsi ten totozny z AROM 240 a tam bol rozdiel v priemeri loziska na hruske a diera na tanieri, ini rozdiel som nebadal. v lavo 240predny-pravy 461
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Štv, 06.01.2011, 11:05 |
|
|
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|
no podľa mojich info je origo na M461 jediný prevod a to 36/7 čo je tá 5,1428.....
ostatné čo sa používajú sú len odnože podnikavých domokonštrukcií, nakolko sa to dá relatívne skombinovať. Mám k dispozícií všetky katalógy z doby 1945-98 tak štyri igelitky (ARO,UAZ,GAZ) a vojenské manuály
Zjavne mám iné info -možno nekompletné prípadne menej alebo viac dôvery hodné.
Tak to vidím na osobné stretko - lepšie raz vidieť ako stokrát počuť,or čítať.
Do Omšenia nie je ďaleko, ked budem zase v tn.
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Štv, 06.01.2011, 19:36 |
|
|
blahos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20 Príspevky: 800 Bydlisko: Lednicke Rovne
|
tak tak chlapci dajte to do poradku,lebo aj u nas v dedine menili do traktorov z emky diferaky a neriešili či je z prednej alebo zadnej napravy tak aj ja chem vediet.
_________________ ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe
|
Štv, 06.01.2011, 20:48 |
|
|
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
No este tu mam niecoz original katalogu M461 tento prevod pochadza pravdepodobne z ARA M-59 ktori bol predchodcom s motorom obsahu 3260ccm.,ja som sa s tymto prevodom stretol v RUMUNSKOM mikrobuse,ktori mal totozny podvozok z M461 akurat bez hnacej prednej napravy a tot cosi pre BLAHOSA
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Štv, 06.01.2011, 22:23 |
|
|
perysoft
Učeň
Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41 Príspevky: 32 Bydlisko: Tisovec
|
Tak ako pani, ako to vyzera s tou uzavierkou na M-ku? Vymyslel niekto nieco?
|
Pia, 24.01.2014, 15:02 |
|
|
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
Co chces riesit ? Pred sviatkami som dve objednal od Hajduka z Rumunska a idu sem
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Pia, 24.01.2014, 20:20 |
|
|
MARF
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
|
a cena?
_________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3"
|
Sob, 25.01.2014, 12:52 |
|
|
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam.
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Sob, 25.01.2014, 16:06 |
|
|
perysoft
Učeň
Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41 Príspevky: 32 Bydlisko: Tisovec
|
doricka75 píše: Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam. co este k tomu treba?
|
Pon, 27.01.2014, 21:02 |
|
|
perysoft
Učeň
Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41 Príspevky: 32 Bydlisko: Tisovec
|
a co stoji cela komplet?
|
Pon, 27.01.2014, 21:02 |
|
|
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
Obal dyferaka,tanier+pastorok (neviem aky prevod mas) a drehe planetove to tiez neviem ake poloosi mas. Ja osobne davam do 461ky napravy z 240ky. Syn ma najaky kontakt na dakeho cecha ma cele dyferaky po 400eur
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Uto, 28.01.2014, 13:34 |
|
|
perysoft
Učeň
Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41 Príspevky: 32 Bydlisko: Tisovec
|
Mohol by si mi prosim poslat kontakt na toho Hajduka, dakujem.
|
Str, 29.01.2014, 13:10 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|