Dnes je utorok 6. mája 2025, meniny má Hermína a zajtra Monika
Ake off gumy na 16ky disky?
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
poradte please, mam taky pocit ze vsetky su na 15ky 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 07.06.2007, 7:17 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
V 16ktkach robi nieco Continental, mne sa tam pacia sipove, aj BFGodrich. Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. Zatial ich nema na co obut, ale vyzeraju dobre.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 07.06.2007, 7:53 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
petertn píše: vsetky su na 15ky 
... tak si viac prestuduj ponuky v 16" je vela moznosti co obut.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 07.06.2007, 8:17 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Peto zozen si plechace s ET aspon -20 (ja viem nebude to jednoduche) a daj tam 15kove gumy = su lacnejsie . 15tok sa na Y61 neboj = toto stadium mam za sebou a jazdi to poho = ziadne problemy.
Ja budem 16"disky , co som to na nich kupil obuvat na zimu zimnymi pneu ... Asi  = ak zostanu prasule 
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 07.06.2007, 8:26 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
pejo píše: ...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ...
čo je to zač...? kde to zohnal ??
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 07.06.2007, 10:34 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: pejo píše: ...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ... čo je to zač...? kde to zohnal ??
...asi MudMax od Tiptyre...predpokladam lebo uma oni maju taky rozmer.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 07.06.2007, 10:50 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
aha aha aha.... vidíííím... dík...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 07.06.2007, 16:36 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
Ja som toho názoru, že 16´sú lepšie. Napríklad aj tým, že majú výrazne vyššiu nosnosť. Je to dané tým že majú pevnejšie boky.
Všeobecne u 16´ prevládajú užšie gumy. Sú určené na vážnejšie použitie. Na druhej strane sú o niečo drahšie. Ale napríklad rozmer 235/85R16 robí asi každý výrobca off-gúm a ceny sú dobré. Prerátané na palcový rozmer sú to 32 ky. Ak chceš trochu širšie 32´ky môžeš vziať 265/75R16. Ak trváš na 33´kach sú tu možnosti užšie 255/85R16 (napr BFG-MT ), alebo širšie 285/75R16.
Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show) budeš musieť prejsť na 15´ky.
POZOR, na niektoré autá sa takmer nedajú zohnať 15´kové disky. Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče.
Už sa teším na pobúrené reakcie 15´kového tábora  .
Jano
|
Pon, 11.06.2007, 11:27 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
poburene ??? preco ???
ALE toto :
Citácia: Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče.
NI JE pravda !!! Ja som si to myslel tiež = než mi RADO dal na mojho Y61 uz spomenute 15" plechace a BEZ PROBLEEEMOV !!!
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 12.06.2007, 0:07 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show)
...rad ta hocikde v terene presvedcim, ze pri tazkom aute nemas pravdu
mam na GR 35 x 14,5 x 15" (SS BOGGER)
pripadov, kde ma vyhodu uzsia guma je omnoho menej ako pripadov kde ma nevyhodu
...samozrejme nepopieram, ze s uzsou sa zas lepsie manevruje
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 12.06.2007, 8:08 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

 Tak predsa sa to rozbehlo.
Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí.
Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo  .
A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov.
A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké?
A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo.
A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom.
Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk.
Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky.
A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku.
Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.
Dosť bolo Jano
|
Uto, 12.06.2007, 10:10 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.
JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8)
na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 12.06.2007, 12:35 |
|
 |
mello
Koumák
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55 Príspevky: 193 Bydlisko: Kosice
|

RADOFFROAD píše: Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.
JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8) na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce 
_________________ LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
|
Uto, 12.06.2007, 22:40 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Mello a nezabudol si na niečo? 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 12.06.2007, 22:42 |
|
 |
mello
Koumák
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55 Príspevky: 193 Bydlisko: Kosice
|

RADOFFROAD píše: Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.
JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8) ale ved Jano jasne napisal, ze vyjadruje svoj nazor ??!! okrem ineho vo vela veciach s nim suhlasim, takze ten nazor nieje az taky jednostranny a neobjektivny, to je zase len moj nazor!! nieje forum o tom aby si vyjadril kazdy svoj nazor??!! na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce 
_________________ LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
Naposledy upravil mello dňa Uto, 12.06.2007, 22:49, celkovo upravené 1
|
Uto, 12.06.2007, 22:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|