Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 14:23
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Zapojenie navijaku 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 12:19
Príspevky: 18
Odpoveď s citáciou
Obrázok
Obrázok

Zdravim vsetkych,
je tu niekto kto by mi vedel poradit ako spravne zapojit tuto cievku?


Sob, 01.08.2015, 20:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1379
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
http://www.allmetal.sk/files/zapojenie_navijaka.pdf

http://www.allmetal.sk/files/Zapojenie_ ... adania.jpg

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Ned, 02.08.2015, 12:38
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.09.2009, 8:37
Príspevky: 151
Bydlisko: Senec
Odpoveď s citáciou
mam otázku , bude toto reléové ovládanie fungovať aj na navijaku WARN ? odišiel mi 1ks cievky do večných lovísk

_________________
nissan patrol GR Y60,r.v.95,navijak,


Pon, 03.08.2015, 14:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26
Príspevky: 751
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Funguje. Ja som na mojom M 8274 (rapkačka) vymenil 4 cievky za solenoid a pokoj (relatívne, lebo aj tie sa j..bú :-D ).

_________________
Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift
Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave


Pon, 03.08.2015, 14:52
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2014, 21:45
Príspevky: 23
Bydlisko: VK
Odpoveď s citáciou
Práve teraz rieším malý naviják na korbu. Otázka:Treba dávať aj bateriový spínač a poistku? To som nikde nevidel tých návodoch.


Pon, 03.08.2015, 21:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poistku pri tých ampéroch ťažko, ale odpojovač nie je na škodu, je to bezpečnejšie. Ja mám navijak na korbe na tom istom odpojovači, ako zadný navijak, pretože oba naraz nepoužívam.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 04.08.2015, 5:53
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2014, 21:45
Príspevky: 23
Bydlisko: VK
Odpoveď s citáciou
Ďakujem za odpoveď!
Takže poistku nie, len odpojovač. Ešte poraďte ako zapojiť tento solenoid /zapojenie 1,2,3,4/, hľadal som na nete ale presne toto
som nenašiel, na navijaku mám kontakty označené 1,2 hlavne kam ide plus a mínus,
Obrázok


Uto, 04.08.2015, 18:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
na 1 a 2 napoj rovnako označené káble z navijaku na zvyšné + a -. Ktoré kam je jedno, maximálne sa ti bude točiť motor naopak ako by podľa ovládača mal, v tom prípade prehoď + a -. Smer otáčania navijaku je potrebné dodržať, aby si nenavíjal proti brzde.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 04.08.2015, 19:15
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2014, 21:45
Príspevky: 23
Bydlisko: VK
Odpoveď s citáciou
Thnx, vyskúšám, dám vedieť.


Uto, 04.08.2015, 19:32
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 12.10.2018, 7:36
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Ahojte, som tu nový a nechcem zakladať nové vlákno tak píšem sem... Mám starý navijak pravdepodobne to bude superwinch s3500, ktorý sa ovláda mechanicky pootocenim spinaca do jednej alebo druhej strany ( prívod dva káble, mínus a plus určuje ktorý smer navijania bude navijak mať) v offroad obchode mi predali diaľkové ovládanie na max záťaž 5a čo je nereálne na tento navijak zapojiť pretože nemá solenoid... Moja otázka znie, či možno k navijaku pripojiť na ceste medzi navijakom a baterkou solenoid a ten ovládať diaľkovým ovládaním? ... Je potrebné dva solenoidy na oba smery navijania? Ďakujem za rady.


Pia, 12.10.2018, 20:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
cau, ak je to superwinch s3500, tak tu mas k nemu anglicky manual, https://cdn.shopify.com/s/files/1/2110/ ... 1112148729
mas tento model? Pretoze ten je celkom inteligentne spraveny, staci iba zapojit napriamo kable od baterie, solenoidy aj s ovladanim su integrovane v tele.

+ a - neurcuje smer otacania, + ma byt zapojene tam, kde ma byt, - takisto. prepina sa to vnutri tela navijaku obvodom, ktory zabezpeci, ze ti nevylezie + niekde mimo ked to zapojis zle a budes ho mat napriklad vlhky a neskratne ti baterku.

samozrejme ze solenoid sa da zapojit medzi bateriu a navijak, solenoid nie je nic ine, len rele prisposobene pre velke prudy. ulohou solenoidu je spinat a vypinat bezpecne velke prudy, nic ine.

smer otacania ma byt urceny zapojenim, vsetky navijaky (asi vsetky slusne, robia sa uz aj hocijake sunty) maju urceny smer navijania a odvijania. ten nemozes otocit. takisto na vacsine offroadovych navijakov nemozes odvijat pod zatazou (predstav si to ako chcem zist strmy kopec, tak si pripnem lano na kopci o strom a odvijanim lana pomaly kontrolovane zidem).

nepotrebujes dva solenoidy, pokial ma v sebe navijak 2 terminaly zapojenia + podla smeru otacania (obvod prepolovania, byvaju oznacene F1 a F2),
Kazdy solenoid pre navijak by mal mat 4 silnoprudove terminaly, link na genericku schemu zapojenia mas vyssie.

odporucam precitat si manual (daj si to prelozit google translate ak nevies anglicky) a pozriet si tie schemy, ak ti to potom nie je jasne, tak si to daj zapojit nejakemu elektrikarovi, lebo si lahko mozes podpalit auto.


Pia, 12.10.2018, 22:53
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 12.10.2018, 7:36
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Keď som si ho pozrel bližšie tak to vyzerá skôr ako s2500... Princíp je tam ten istý, ako si mi popisoval na tú vyššiu radu? Pretože na tomto funguje zapínanie navijania a odvijania podľa toho ako otočím celý ten plast aj s káblami. Zdá sa mi to celkom nebezpečné navijat oceľové lano a stať pri navijaku tak riešim ako ho ovládať z bezpečnejšej vzdialenosti. Ďakujem.
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok


Sob, 13.10.2018, 10:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ak sa lepsie pozries na navijak aj kable pochopis preco ten navijak nie je mozne namontovat na akekolvek auto.Je vhodny na malu stvorkolku co ma motor ako na motorke aby sme sa rozumeli.A tam na to ovladanie dociahnes od riaditok.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 13.10.2018, 18:30
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Manual k S2500 mas tu:
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... BflVFL.pdf

na 9 strane mas schemu zapojenia, tento navijak ma skrinku solenoidu osobitne. mas aj tu?
kompletny navijak sa ma skladat z:
1. motor s bubnom
2. montazna podlozka
3. skrinka solenoidu
4. dialkovy ovladac na kabli
5. prepojovacie kable medzi motorom a solenoidmi.

kable od baterky a odpojovac baterie si musis dolozit sam. ten odpojovac baterie je kvoli bezpecnosti, aby si nemal potencialne vysoky prud az k navijaku, instaluje sa co najblizsie k baterii, ale pravdu povediac, asi nikto okrem hasicov ho nedava, lebo ho treba spinat manualne. a to sa ludom nechce. ja mam iba solenoid umiestneny co najvyssie a najblizsie kabine aby nebol zaplaveny. pri instalacii solenoidu na navijaku (ako je u niektorych blbsich dizajnov, kde nie je solenoid perfektne vodotesne kryty) je to dost odporucane, stava sa ze pri brodeni zhori motor navijaku alebo sa skratne baterka. nie je to poistka. daj si do googla bateriovy odpojovac, hned to najdes.

mam pocit ze mas dost zmatenie co mas a co nemas a ovladas navijak napriamo prilozenim + a - na poly motora. ujasni si co mas, ak nemas skrinku solenoidov (v tom manuali co som daval link je este stary dual mechanicky solenoid setup, novsie typy uz vyzeraju ako cierna kocka), tak si musis zohnat solenoid s prepinanim + a -, kedze podla manualu ma motor iba 2 poly, nie 3 ako novsie. original cislo nahradneho dielu najdes v manuali. takto spravene solenoidy sa uz velmi nepredavaju. Nejaky sikovnejsi elektrikar ti to aj spravi z 2 3jpolovych solenoidov alebo 200A rele, zapojenie je trivialne a cena materialu do 50E.

a uz to Milan pisal, ale len pre istotu, toto je navijak na cca 1100 kg, to ale plati pri tahani na prvej vrstve, teda lano skoro odvinute. ked odmotas iba par metrov (tahas na 3 alebo 4 vrstve), tak utiahnes mozno 800 kg. povedane inak, je to navijak vhodny tak na stvorkolku alebo na vytahovanie zveriny do auta. nie na tahanie auta alebo sa na vytiahnutie ked niekde zapadnes.
Moje odporucanie stale znie - najdi si sikovnejsieho autoelektrikara, ten musi byt schopny ti to poskladat aby to bolo zapojene bezpecne a spravne. Ak si z Bratislavy, tak sa ozvi, mozem ti to v ramci kamaratskej pomoci ukazat aj ja.


Ned, 14.10.2018, 8:51
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
Ak sa lepsie pozries na navijak aj kable pochopis preco ten navijak nie je mozne namontovat na akekolvek auto.Je vhodny na malu stvorkolku co ma motor ako na motorke aby sme sa rozumeli.A tam na to ovladanie dociahnes od riaditok.




Alebo je este vhodne na korbu niakeho pickupu, pre polovne ucely,, tahat divinu na korbu.. :smt151

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pon, 15.10.2018, 16:49
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: