Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 9:55
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 72 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Y61 nestartuje 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Rado sa stalo, ešte ti napíšem laickú kontrolu. Na štartri je valcovité teleso, to je tá cievka, na nej sú 2 silné kontakty, na jeden z nich ide kábel od akumulátora, druhý kontakt je vlastne vývod vynutia štartéra. Samotná cievka sa spína tretím káblikom, pokynom cez spínačku. Ak zapneš spínačku do pozície štart, tak cievka dostane prúd, ona je vlastne elektromagnet, následkom vzniku mag. poľa pritlačí tie dva kontakty k sebe ( dnuka ) a zároveň vysúva pastorok s ozubeným kolesom, čo zapadne do zotrvačníka a tak sa potom vlastne roztočí. Naspäť sa vracia silou pružiny.

Teda ak je vnútorný kontakt v cievke zlý, tak treba cievku obísť, a síce ten kábel, ktorý je od akumulátora prilož priamo na ten druhý kontakt. Štartér, ak je dobrý tak sa roztočí. To priloženie kábla musíš spraviť tak energicky a radšej na matku kontaktu ako na závit skrutky lebo tam to kus prskne, idú tam veľké prúdy. No a keďže štartér je bez zaťaženia, tak sa ti má roztočiť do vysokých otáčiek. Niektorý výrobcovia zvykli ten druhý kontakt prekrývať gumenou izoláciou, takže ho vlastne ani nie je vidieť, no ale ak tam aj je, tak sa dá poodtiahnuť. Ukostrenie štartra ako v aute. To je vlastne taká laická kontrola, či vôbec točí.


Str, 12.07.2017, 19:01
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Yes Sir! (Takto keby vysvetlovali ucitelia v skole, tak by mala realny zmysel a bola by radost ju navstevovat) :smt023


Pia, 14.07.2017, 14:13
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tak sme ten starter dnes vybrali a chcel som ho rozmontovat, len ako povedal moj servisak, ten starter je bohuzial nejaky novsi typ, takze sa neda normalne rozobrat, pretoze tam niesu srouby, ale je to tlakom zalisovane do takej umelej hmoty, ktoru sice (plusminus nasilim) otvoris, ale je takmer nemozne to potom zase dat dokopy presne tak, ako to bolo pred tym. Takze starter isiel na repas a zajtra by mal byt na mieste. Uvidime, ci bude fungovat. V kazdom pripede vdaka za ochotu a rady :-).


Uto, 01.08.2017, 21:52
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Ahoj., nuž výrobca sa poistil, aby sa nedal opraviť doma na "kolene", ale aby išiel do servisu, aby peniažky z opravy "neutekali" mimo.
Dovolím si sem dať vyjadrenie Andreja, (dúfam, že mi prepáči...), s ktorým sa plne stotožňujem, z iného vlákna, iného auta, viewtopic.php?f=154&t=22510&p=321829#p321829

"...Ináč ak je človek trocha zručný a nie je štartér úplne na šalát tak si zrepasuješ aj doma, kór na jeep. Ja vymenil onehda na svojom uhlíkovú dosku z uhlíkmi a bolo po paráde, šlapal ako hodinky. Zborka rozborka za dve hoďky aj z cigou sa musíš už nudiť. A to vyglancuješ jak na obedný stôl žeby sa z neho dalo aj jesť...."


Uto, 01.08.2017, 22:49
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Takze uz je to hotove. On ten starter bol uz pred tym repasovany nejakymi cinskymi suciastkami a bolo tam zlych, zoxidovanych a zodratych viacero veci vovnutri-spominal aj loziska, aj uhliky aj este nejake dve dalsie veci tusim. Takze to teraz zrepasoval kompletne tym najlepsim, co sa dalo zohnat (medzi najlepsimi a najhorsimi suciastkami bol rozdiel 50 e, tak som ho poprosil, nech tam da tie kvalitne veci) a z povodneho startera tam zostalo v podstate len to puzdro. Repas stal 150 plus 30 e som dal chalanovi za robotu (montaz a demontaz startera). Zatial to ide bezchybne, tak snad to tak aj zostane :-). V kazdom pripade dik za rady. To, ze som ich nemohol vyuzit bolo kvoli tomu novemu typu startera, ale za pokus to stalo.


Štv, 03.08.2017, 19:20
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Caute, zase problem so startovanim. Tentto krat ale nieje v starteri. Ten funguje normalne. Vlastne auto startovalo cele leto normalne, az pokym teplota neklesla pod 14 stupnov. Ak je nizsia a auto stoji celu noc a vychladne, tak len toci a nechce naskocit. Ked do sania vstreknem eter, tak naskoci hned.Ale to nieje cesta. Myslel som, ze to budu zhavice, tak som kupil nove, isiel do servisu, ale mechanik premeral a preskusal tie stare a povedal, ze su ok. Ked ich uz ale mal vonku, tak som mu povedal, nech tam uz da tie nove . Takze zhavice su nove, ale v nich problem nebol, pretoze to robi stale. Teda ked vychladne pod 14 stupnov, bez eteru nechce naskocit. V com moze byt problem? Vstreky? Elektrika?


Pia, 09.11.2018, 6:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Vyskusali ste tie zhavice ci funguju aj napojene mimo motora?

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 09.11.2018, 20:43
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.01.2010, 21:01
Príspevky: 308
Bydlisko: GA Jelka
Odpoveď s citáciou
Treba premerat aj kábel čo ide do zhavicou aj keď svieti kontrolka neznamená to že zhavice dostávajú šťavu


Pia, 09.11.2018, 21:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
14 stupňov to nie je ani zima ani teplo, to je taká normálna teplota, kedy by mal diesel naštartovať aj bez žhavenia, vlastnou kompresiou. Keď aj nie na brnk, ale počas točenia musia byť odpaly aspoň niektorého valca a potom to už musí naskočiť., pokiaľ nie sú spočiatku odpaly, tak ale z výfuku už musí ísť dym. Ked ani odpaly a ani dym, tak tam nie je palivo (čerpadlo-tryska), nemá čo dymit, či odpaľovať... Môže byť viacero príčin, môže ti úplne obyčajne padať nafta v systéme alebo niektoré teplotné čidlá robia šarapatu.


Pia, 09.11.2018, 23:58
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 12.12.2010, 21:55
Príspevky: 53
Bydlisko: Orava
Odpoveď s citáciou
na to zhavenie pozor.
Mal som pripad ked bol odhriaty kontakt na privode k zhavicom,ani to nebolo neako specene ani nic no bol tam prechodovy odpor a realne to nezhavilo.Motor tocil akko cvok a odpalil az po cca 7 sekundach z vyfuku kudol dymu... ked to nazhavilo motor chitil na brnk.

_________________
SAM 413 ex PATROL K160 SD33 v stadiu uprav PATROL GR Y61 ZD30


Štv, 15.11.2018, 21:56
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Zhavice funguju aj mimo motora, aj v nom vraj. Ale nestartuje to, pokial do sania nevstreknem trochu zo startovacieho spraya (eter). Potom naskoci a uz ide normalne az pokial zase nevychladne. A zase pre zmenu prestal kurit. Tak poruchove auto, jak je patrol som prisambohu este nemal. Jedna vec sa spravi a dalsie dve sa dojebu. Uz mi to zacinaliezt na nervy.


Ned, 09.12.2018, 11:55
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Neber Patrolie meno nadarmo lebo keby si videl a zazil ake maju problemy ini ludia s jednou anglickou znackou niekedy tak by si preklinal vsetkych svatych :smt126 :smt121


Ned, 09.12.2018, 13:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Duro TheDark píše:
A zase pre zmenu prestal kurit. Tak poruchove auto, jak je patrol som prisambohu este nemal. Jedna vec sa spravi a dalsie dve sa dojebu. Uz mi to zacinaliezt na nervy.

No mas tych problemov,teda :smt017 Tak vyber starter a premaz loziska.
Ja sa cudujem preco este mne Patrol funguje ked uz davno nemal prei mojej udrzbe co nerobim.I ked obcas sa v nom z nudy pohrabem :smt014

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 09.12.2018, 20:47
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
No to som sem polku problemov vobec nepisal, lebo som ich dokazal odstranit sam, alebo ich odstranili v servise. Postupme som musel pomenit vseliake hadice, preskla mi nejaka antikorova rura niekde dolu pod motorom, muselo sa vymenit turbo, pri dazdi mi tecie voda cez strechu dovnutra, musel som vymenit loziska v poloosy, volnobezky nove, navyjak 2x v servise a zas nejde, klakson prestal ist, lemy blatnikov som utrhol uz tolko krat, ze to nespocita nikto, potom mi zacal tiect olej z homokinetickeho klbu (simering), na inzerat som kupil cire predne svetla, nechal ich vymenit za stare, aby som potom zistil, ze tie nove nemaju motorceky a nedaju sa stelovat, tak som ich zase isiel prehodit naspat, pricom som zistil, ze mi v servise stratili jeden motorcek. Potom zase odisiel starter, lebo v servise mi ho zle zrepasovali, tak musel ist na dalsi repas. Medzi tym mi stale viac a viac (respektive pri nizsich rychlostiach) dochadza death woblingu (take to rozkmitanie celeho riadenia. Nechal som kvoli tomu vyvazit kolesa, kupil som novy tlmic riadenia, sadu silentblokov silikonovych, nicz toho nepomohlo, furt to vybruje uz pri 50tke. Medzi tym sa mi posrala panhartka (mal so tam tu nastavitelnu, lenze ten zavit vovnutri vyhrdzavel ), takze sa rozpojila a musel som ju nechat zavarit napevno. To iste sa stalo aj s tou tycou (riadenia), kde su tie capy. Medzi tym som mal ist na stk, lenze ked som tam dosiel, tak ma poslali doprdele, lebo zapis "offroadova uprava", za ktory som dal fizlom 1000 euro a ktory mal podla nich byt vseliek na vsetky problemy (teda ne ja, ale znamy) nebol vobec na nic, takze ma bez koze na xichte oje.ali o liter a stazovat sa mozem ist akurat tak mojej babke, ktora uz nezije. Tak som zas dal dalsich 600 euro dalsiemu znamemu, ktory tam vybavil aspon zapis navijaku a predneho naraznika, takze som konecne po pol roku nejazdenia, alebo jazdenia s uzkou ritou konecne presiel na stk... A to som urcite na polku problemov este zabudol. Takze toto je moj patrol. Auto, s ktorym som chcel pobehat rumunsko, ukrajinu, sibir a neviem, co vsetko. Auto, ktoremu by som mal verit, ze ma nenecha v stychu tisicky kilometrov od domova.A zatial sa s nim bojim prejst z Istrochemu na Bajkalsku cez dve ulice, lebo si mozem byt isty, ze pocas tej kilometrovej cesty po asfaltke sa mi urcite nieco dojebe a vzniknu aspon nejake 2 nove problemy. Kupil som ho za 9a pol. Dobrych 7, 8, alebo 9 som do neho vrazil a furt na nom nemozem ist viac, jak 50, tecie mi za krk a viem, ze tomu autu uz nikdy nebudem verit, aj keby sa na nom vymenili uplne vsetky suciastky za nove. Aste ze mam staru a6tku 1.9 tdi, v ktorej fakt menim len olej a ma vyse 300000 a furt ide jak hodinky. Keby som ju nemal, tak by som musel jazdit na bicykli. Jedine pozittiva su par fajn zazitkov z ciest, ktore by som inym autom nepresiel (tak v okruhu 100km okolo bratislavy, potom relativne pozitivum, ked niektorym ludomz neho padne sanka, lebo vyzera ako tank a ked sa vsetci ti na tych x5kach, 6kach....99kach musia pozerat smerom hore a su z toho celi nesvoji (z toho mam niekedy fakt dost prdel), na druhej strane ale ta dalsia polovica ludi sa na mna pozera jak na nejakeho mafiana a bezmala sa prezehnava a zakryva svojim detom oci, lebo majitel takeho auta musi byt predsa ciste zlo) a este jedno pozitivum (bez debaty), ze som vdaka tomuto autu spoznal jedneho neskonale dobreho cloveka (lokal sk odtialto z fora), ktory je mi vzdy ochotny pomoct a poradit (za co som mu naozaj vdacny a zaviazany). No. Takze som sa vyplakal a idem drichmat, aby som rano zas mohol rozmontovat konecne druhu poloos, vymenit simering na druhej strane a naliat olej do diferencialu. Caute.


Pon, 10.12.2018, 2:35
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 10.05.2017, 21:20
Príspevky: 72
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Este ma napadam, e mi tiekla adrz, tak som kupil novu, lebo som tam mohol tankovat tak za tridsat euro, lebo za viac vzdy vytieklo. V servise ma skoro zabili, lebo ked vymontovali tu staru, tak im tam na podlahe zostali dva furiky naftovej hliny a chalan co to robil sa podla mna este stale umyva a furt neni cisty. Od vtedy, co mam novu nadrz mi svieti stale kontrolka prazdnej nadrza, aj ked je plna(sral to pes). Dlho som sa z nej ale netesil, pretoze pri nejakom zjazde z kopca som zase dosadol na nadrz, takze uz tecie aj ta nova. (ale uz fakt koncim, lebo ked budem rozmyslat dalej, tak tu zapisem toho tolko, ze ostatny uz nebudu moct napisat nic, lebo nebude miesto a tym padom urcite klakne cely server na ktorom sidli toto offroadove forum a vsetci ma budu nenavidiet :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021


Pon, 10.12.2018, 2:49
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 72 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: