Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel
Cez Jeepku, Pája späť k najobľúbenejšej Toyke (LC 95 3.4 V6)
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Milanko Vacsinou co sme debatovali par ludi co malo 3,5 alebo viac takychto kusov a tyka sa to aj 3l tak tie ojnicne loziska asi maju u tychto japoncov neaku zivotnost a priblizne okolo 500000km su v haji a ,,zoberu,, so sebou aj kluku. A potom je tu este aj druha verzia,ze ked to este neodijde na tych loziskach tak sa zvykne vymackat skoro na kazdom benzinovom 6valci u toho dvojkoveho pajera ta spodna remenica a za nou je este kolecko rozvodove a samozrejme ,ze ked ma niekto stastie tak len vymeni kolecko a remenicu-sak aj ja som potom to predaval z inych agregatov co som mal na diely a bol po tom dopyt co som sa pytal no a ked sa to poserinka poriadne tak ti vdaka tomu vymlatenemu kolecku za remenicou sa stretnu rozvody a pride totalna destrukcia . Mne po tejto destrukcii sa nedalo po rozobrati ani pretocit motorom s utahovakom A ked sme pri rozoberani uz rozobrali aj spodok tak uz aj loziska boli chytene + kluka ako vajce . Ze bud jedno alebo druhe . A ked som predaval aj agregat z 3litra + aj 3,5 ale z novsej tak vela ludi chcelo spodok motora a po diskusiach rovnaka pricina . Ze tak ako niektory agregat odide na makovici tak tento na spodku. Skoro ako novodobe kurvitka len toto priblizne pri tych 400 az 600000km. Ze ked som videl stare mercedesy tak tie dizlove taky km najazd davali s prehladom a aj na starej octavke 1,9td ked som drzal kluky alebo vackovky od poliaka s 500000km najazdom tak skoro ako nove po zmerani.No a na pajere uz kluka bola ako vajce Aj som myslel,ze ci neodchadzaju tie loziska preto,ze moze olejove cerpadlo odchadzat po urcitych kilometroch a nemaze ale jeden pan co mal asi 3alebo 4take kusy s nimi uz laboroval aj daval merat tlaky olejoveho cerpadla a bolo dobre . Ze proste asi ,,vyrobna optimalizacia,, uz v tych rokoch alebo ako to nazvat Ale vacsinou silnejsie 6 a 8 valce co som daval robit odchadzali na hlavach po pretazovani ked mozem porovnat .
|
Uto, 22.12.2020, 1:58 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
JOE66 píše: na pajere uz kluka bola ako vajce . Tak z niektorymi vecami nedokazes spravit nic.Ale zaujimave ze po tolkych km to tak vyzera.Ze by rychlost vo vyvoji ???
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 22.12.2020, 11:38 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 351 Bydlisko: Lučenecko
|
V piatok nasadené nové RT (niečo medzi AT a MT) gumky a hneď sme išli aj vyskúšať na Budinú. https://www.autovia.sk/foto/pneu-disk/31x10-50-r15-kenda-klever-r-t-kr601/22907595/#foto-1Pomerne strmý úsek náročný hlavne na kríženie, cca 10 cm na povrchu jemne primrznutého, vnútri sypkého sneho, som vyšiel s malým zaváhaním bez zadnej uzávierky. Na ceste hlučné asi ako bežné zimáky. Podstatne menej ako BF Goodrich AT alebo Cooper STT pro.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Ned, 10.01.2021, 20:32 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 aký to máš vlastne ročník a model motora?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 10.01.2021, 21:37 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 351 Bydlisko: Lučenecko
|
Je to ročník 1998 6G74, ale ten "slabší" 194PS/5000 a 313Nm/3500.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Pon, 11.01.2021, 21:24 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
V20 auto, motor model 6G74, "malé" hlavy SOHC ... nem reálne slabší, lebo rýchlejší ale papierovo áno Vďaka za info
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 12.01.2021, 17:00 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 351 Bydlisko: Lučenecko
|
Doteraz som sa nevedel dopátrať info, či je to DOHC alebo SOHC. Takže srdečná vďaka za doplnenie mojich znalostí. Dnes sme vymenili olej v motore, takisto olejový a vzduchový filter. Všetky čapy, kĺby, silentbloky,... sme prekontrolovali a jediná vôľa, ktorú sme našli je na hruške zadného diffu, ale podľa mechanika je to hlboko v tolerancii. Teraz začnem šetriť na veľký servis pri 180tkm, ktorý ma čaká niekedy v lete.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Uto, 12.01.2021, 20:04 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
Štefan - Čo obnáša ten veľký servis pri 180.000.-km ? To je podľa sevisnej príručky ?
|
Uto, 12.01.2021, 20:10 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Jenky a to mas odkial,ze novsi agregat s zmensenym vykonom bol aj rychlejsi ? Ja ked som par skusal+ aj anglicke na diely v pojazdnom stave potom aj rozobral tak pri porovnani bol starsi zivsi a napriklad ja som mal starsieho co mal aj iny pomer v diferaku -co bolo na skodu lebo mal zbytocne vyssie otacky pri cestovani 130kilometrovou rychlostou ale na rozjazd bol uz duplom zivsi od spodnych otacok Ale porovnavam manual s manualom a automat s automatom lebo manual bol vzdy zivsi ako automat aby to zase bolo objektivnejsie . A ked porovnavam tak ta stara 3,5 isla lepsie aj ako 3,5gdi v uz 3kovom pajeru . A zase ked som skusal 3,8 v 4pajeru tak ta isla najlepsie .No ale zase je aj na moj vkus hlucnejsia a aj pomalsia od konkurencie 4litra v toyote . Ked uz porovnavam hoci som zabrdol do konkurencie ale je to rovnaky segment 6valcov v podobnych autach
|
Uto, 12.01.2021, 22:58 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 351 Bydlisko: Lučenecko
|
OGO píše: Štefan - Čo obnáša ten veľký servis pri 180.000.-km ? To je podľa sevisnej príručky ? Ano, podľa servisnej príručky ma čaká toto: x 1000 km 180 K - Kontrola M - Mazanie V - Výmena Ozubený remeň motora (vymeňte každých 6 rokov / 90 000 km). V Zapaľovacie sviečky (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V Platinové zapaľovacie sviečky (výmena každých 6 rokov / 90 000 km). V Chladiaca kvapalina motora (výmena každé 4 roky / 60 000 km). V Vložka vzduchového filtra. V Brzdová kvapalina. V Palivový filter (iba vozidlá s karburátorom FBC) V (výmena každé 3 roky / 45 000 km). Objímky riadidiel, riadenie, kardanové hriadele s maznicami. M Motorový olej. Benzín: API-SG. V Filter motorového oleja. V Olej v mech. a redukčnej prevodovke (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V Olej v diferenciáli s uzávierkou (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V Olej v diferenciáli (výmena každých 6 rokov / 90 000 km). V Nechal som tam len úkony, ktoré vyžadujú výmenu a premazanie. Predpísané kontrolné úkony som tam nedával, lebo to sú veci, ktoré sa kontrolujú priebežne.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Str, 13.01.2021, 20:41 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
Ďakujem. Už len za to, že si bol ochotný toľko ďobkať do klávesnice. No je tam toho dosť...človek by ani nepovedal, ale nazberká sa.
|
Str, 13.01.2021, 23:24 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Radsej si skontroluj ci nebudes mat vyosenu hlavnu remenicu na kluke-ci nehadze ,potom ci nie je na tej remmenici vola-zvnutra zvikne byt po case ,ci nie su prasknute vyfukove zvody-vacsinou su a hlavne daj olejovu vanu dole -vycisti a skontroluj spodok motora lebo odchadza na loziskach a kluka s nimi
|
Štv, 14.01.2021, 0:14 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
JOE66 píše: Jenky a to mas odkial,ze novsi agregat s zmensenym vykonom bol aj rychlejsi ? Ja ked som par skusal+ aj anglicke na diely v pojazdnom stave potom aj rozobral tak pri porovnani bol starsi zivsi a napriklad ja som mal starsieho co mal aj iny pomer v diferaku -co bolo na skodu lebo mal zbytocne vyssie otacky pri cestovani 130kilometrovou rychlostou ale na rozjazd bol uz duplom zivsi od spodnych otacok Ale porovnavam manual s manualom a automat s automatom lebo manual bol vzdy zivsi ako automat aby to zase bolo objektivnejsie . A ked porovnavam tak ta stara 3,5 isla lepsie aj ako 3,5gdi v uz 3kovom pajeru . A zase ked som skusal 3,8 v 4pajeru tak ta isla najlepsie .No ale zase je aj na moj vkus hlucnejsia a aj pomalsia od konkurencie 4litra v toyote . Ked uz porovnavam hoci som zabrdol do konkurencie ale je to rovnaky segment 6valcov v podobnych autach No ... mne nie je celkom jasnéčo a ako si skúšal a čím si to meral, je to hodnotenie motora vyplývajúce/stojace na vyhodnotení zníženia hmotnosti (ergo zotrvačnosti) pohyblivých častí pri motore SOHC. Dáva mi to logiku, odborne ma to nenapadlo spochybňovať ani merať, len som akceptoval, že akcelerácia toho motora bola vynikajúca - teda zrejeme merateľne lepšia ako v prípade DOHC. Teda význam slova rýchlosť vo vzťahu k motoru - o tom som písal, nie vo vzťahu k autu. O tom je vlastne celá sáda týchto motorov, ktoré sa robili v rozsahu výkonov od 139 kW/4750 a 306 Nm/3750 až do 194 kW/6000 a 324 Nm/4,500 v závislosti na kombinácii typu ventilového rozvodu DOHC, SOHC, MIVEC. O motoroch s GDI nepadlo ani ň v tomto prípade. O vplyve anglických či iných dielov vôbec ... nemto, to s typom motora ani výkonom či parametrami nesúvisí práve tak ako diferák, či diferáky, ja som uvažoval v rovine standardného auta a nie nejakého bastlu z rôznych dielov, tam zrejme porovnávanie je v rovine túžby a reality. A o tom bola moja poznámka. Len pre poznámka bokom, merateľný rozdiel výkonu preneseného na kolesá bol len pri zmene benzínu Shell hocičo na Shell 100 V-Power Racing 21 koní (moje auto uvedené nižšie s ladeným nerezovým výfukovým systémom)
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 15.01.2021, 12:08 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
No neviem ako Ty ale ja som vyskusal tych 3,5 xy kusov kym som kupil to co mi vyhovovalo podla technickeho stavu a ked mi kamos vlacil anglicke auta na diely -vcelku prisli po svojej osy z anglicka kde sme po nich chodili tak si clovek velmi rychlo urobi obraz a porovna ktory agregat ma lepsi zatah a nemusi na to mat ani skusobnu a testy + anglicke auta -dovoz priamo z japonska boli na tom by som povedal kvalitativne lepsie ako tie z rakuska ked sa to rozobralo na diely ,ze preto som pisal o rozoberani lebo rozdiely bolo vidiet . A spominana zmena v diferakoch robi vela v pruznosti,ze preto som to spominal lebo auto zrychluje do stovky lepsie -laicky povedane . A ze som porovnal potom aj s 3,5 a 3,8 tak to len tak naokraj kedze som skusal aj novsie rocniky Ze moj nazor z vyskusania xy kusov 3,5 je ze starsie s vacsim vykonom ak boli v dobrej kondicii mali lepsi zatah pri rozbiehani aj v zrychlovani vo vyssej rychlosti a novsie nesli tak dobre a na to mi netreba ziadne testovanie v skusobni a podobne A tu poznamku na konci mame chapat,ze ked si natankoval shel V power racing tak si mal motor silnejsi o 21konikov oproti klasickemu benzinu ? To mi neako nesedi kedze mal som dost 8 valcovych motorov s vykonom o ktorm sa pajerackemu motoru ani nesniva a pri natankovani drahsieho shel benzinu som neaky extra velky rozdiel nepocitil ,ze sa mi nechce verit ,ze stara sunka pajero s lepsim benzinom ma o 21koni vacsi vykon. To ti niekde porovnavali a aj merali pred s klasickym benzinom lebo toto mi pripomina scify
|
Pia, 15.01.2021, 16:37 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
ešta raz. Presnejšie sa vyjadrím. 1)Rýchlosť akcelerácie motora SOHC bola z hľadiska priebehu v čase rýchlejšia. Preto ten SOHC vlastne začali montovať, napriek tomu, že mal nižší maximálny výkon, nárast výkonu bol rýchlekší a dynamika lepšia. Fakt ale je, že reálne použitie maximálneho výkonu motora v reálnej praxi je ojedinelé, takže fyzický prejav výkonu motora SOHC na jazdu bol lepší. Tento test som nerobil, len som si prečítal a akceptoval toto tvrdenie aj s technickým zdôvodnením (a dáva mi to zmysel aj teraz). Netýkalo sa to samozrejme modelu motora DOHC MIVEC ... 2) Nameraný výkon vozidla na valcovej brzde (rozumejme, na kolesách, teda vrátane strát na prevodovom ústrojenstve a v nápravách) na pracovisku Kováčová, po inštalácii nového ladeného nerezového výfukového systému (motor 6G74, 35 V6 24v) bol 16kW (cca 218 koní) pri použití benzínu Shell 100 V-Power Racing. Rozumej protokol, priebehy záznam ... a na konci faktúra. V čase predaja auta sa udial rovnaký proces, rovnaká brzda, rovnaké auto, rovnaké pneu, rovnaké podmienky definované skúškou, len rozdielne palivo Shell Fuelsave 95 ... a v protokole bol nameraný výkon o 21 koní nižší. Toto testovanie som robil ja, na mojom aute model SWB s automatickou prevodovkou (ktoré aj tu mnoho ľudí pozná(lo) a zažilo v reále na spoločných akciách (vrátane informácií o fotografií na tomto fóre). Rozhodne sa o až starú šunku nejednalo takže ... takto ČO na tom pripomína scifi ... či?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 15.01.2021, 18:04 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|