Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 1:39
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 165 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Ďalší
 Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac? 
Autor Správa
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Toto ma už dosť dlho trápi :D


Pon, 16.10.2006, 20:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
QT je hlavne po 100000km mŕtvy...odíde viskospojka. ST je čistá mechanika...ozubené kolesá...planetový dif...jeho uzávierka...jedna báseň.

Podrobnejšie tu: http://www.jeep.auto.ru/Grand_Cherokee/xfer/index.htm

a tu: http://www.jeep.auto.ru/xfer/encycloped ... inside.htm

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 16.10.2006, 20:39
Profil
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tie odkazi sú sice super ale až taký dokomalí v ruštine som neni.


Pon, 16.10.2006, 21:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sú tam obrázky. :wink:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 16.10.2006, 21:19
Profil
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hej šak ked nevieme čitak tak kukneme aspoň obrázky :-) a tiež to nieje bohviečo lôebo si nedokážem prečítať popisy k obráskom.


Pon, 16.10.2006, 21:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No proste QT má miesto medzidifu viskospojku ktorá ak je funkčná umožní diferovanie a pri preklze zadku prenáša viac momentu na predok. Od r. 96 pri zaradení redukcie vie viskospojku mechanicky zablokovať. Po prekročení životnosti sa tento bazmek správa ako zablokovaný medzidif.

ST má seriózny planetový medzidif ktorý je možné mechanicky uzavrieť. Navyše je možné predok úplne odpojiť.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 16.10.2006, 21:29
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rozdiel mezi SelecTrac a QuadraTrac je v tom, že QuadraTrac už nemá polohy 2H a 4H-part, má len 4H-full,N,4L-part. Takže je to auto so stálým pohonom 4 kolies.
No a aby to bylo ešte složitejšie, tak tých QuadraTrac rozvodoviek su dva typy - do roku 96 systém Full-time, od roku 96 systém OnDemand (QuadraTrac II). Prvý znamená použitie bežného medzinápravového diffu s automatickou uzávierkou, ten druhý vlastne už nemá ten klasický diff, ale akoby "len" tu uzávierku, ktorá se zavierá pri preklze zadných kolies. No a tie dve varianty (SelecTrac a QuadraTrac II, tedy novější verze QuadraTrac) se montuju aj do granda WJ.
Tam je potom ešte jedna vec naviac - do diffov se montujú tiež automatické uzávierky, no a pokial teda má WJ QuadraTrac rozvodovku a uzávierky diffov, tak je ten pohon označený ako QuadraDrive, inak je označen jako QuadraTrac.

QuadraTrac II oproti QuadraTrac používa gyrodiff, jednoducho diff, ktorý na základe rozdielu v rychlosti otáčania kolies sa uzaviera prakticky až do 100%, na rozdíl od QuadraTrac, kde to je skor nieco ako diff s obmedzeným preklzom (limited slip).

QuadraDrive (je mysleny uz ako system kompletneho pohonu) dalej vylepsily o pribrzdovanie jednotlivych kolies a oznacili ho ako QuadraDrive II.
V roznych propagacnych letakoch a neodbornej motoristickej literature sa docitas o tychto pohonoch tiez, s tym rozdielom ze to tam vacsinou dopletu.

(pouzil som podstatnu cast rozumov z www.offroad.cz od XaX-a :D

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 17.10.2006, 7:02
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jo takže už sme všetci poučený a šup meniť na SelecTrac :-D :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 17.10.2006, 9:02
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:16
Príspevky: 59
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
selec track mozem vrele doporucit , mam ho par mesiacov a je to uplne ine auto.

_________________
HUMMER H2
VW Touareg V6
KVF 750 BF


Uto, 17.10.2006, 10:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dudo píše:
selec track mozem vrele doporucit , mam ho par mesiacov a je to uplne ine auto.


Ja proti tomu súhlasím. :D

Edit:
Ešte k tým quadratracom...v grandoch ZJ sú dva typy.

1. Do roku 96 sa tam montoval NV249. Ten má klasický mechanický medzidif s tým, že v prípade preklzu niektorej z náprav ho viskospojka do určitej miery uzaviera. Ale neexistuje možnosť uzavrieť ho na 100% mechanicky ani v 4LO. Po opotrebovaní viskospojky (100000-150000km) sa medzidif správa ako uzavretý. Dere to gumy, zvyšuje spotrebu, trápi to podvozok, atd.

2. Po roku 96 sa montuje NV249OD. Mechanický diferenciál už nemá. Zadná náprava je poháňaná priamo a predná cez viskospojku podla potreby (OD). Výhodou tu je, že pri 4LO(redukcii) sa viskospojka natvrdo mechanicky uzavrie. To predchádzajúci model nevedel. Po opotrebovaní sa správa rovnako ako NV249.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 17.10.2006, 18:19
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze pokial som rozumel Quadra drive je s automatickymi uzavierkami bez pribrzdovania kolies....??

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Str, 15.11.2006, 18:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano! 8)

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 21.11.2006, 15:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ozaj, ako zistím, že tá viskospojka umrela. Mám na tom nabehané už 145000 km a rád by som vedel či to ide, alebo nie. Posledne, keď som dával podložky a auto bolo na hevery, musel som hodiť redukciu aby sa mi predné koleso volne netočilo a mohol ho uvolniť. Je to teda OK?

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 06.12.2006, 13:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pokud je zvedlý celý auto,tak je to OK. Pokud by si protočil zvednutým jen jedním kolem,tak je někde chyba.
Ale vizkospojka když odchází,tak naopak nepovoluje ale tuhne.Jelikož funguje u QT II jako mezinápravovej diferenciál,tak se auto chová,jako by se diferák zamykal.
Jednoduchej test je tak,že dáš plnej rejd a auto by mělo na "D" bez přidání plynu jet.Když se nechce rozjet,tak je špatná. Když začíná chvíle odchodu,tak auto v plným rejdu pulsuje a až škube.Studený by to mělo bejt volnější,ohřátý horší.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 06.12.2006, 14:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uf, našťastie to ide O.K. Ten plný rajd poznám dokonale na redukcii. Vtedy mu treba poriadne pridať aby sa rozbehol - potom aj pekne poskočí. Vždy sa bojím aby som neodtrhom homokyneťáky. Ten úsek sa nedá totiž inak presť iba na redukcii a s plný rajdom.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 06.12.2006, 14:25
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 165 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: