Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ?
(ďakuejm za odbornú odpoveď)
|
Štv, 31.01.2008, 12:01 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
IGI píše: Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? (ďakuejm za odbornú odpoveď)
Každopádne odpojiť bateriu. Inač mne včera privarali konzolu na fýfukové potrubie a všetko bolo OK. Zase nebolo velké zváranie. A záleží čím zváraš.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 31.01.2008, 12:29 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
ide o to ci ti realne nieco odislo alebo sa pytas teoreticky, ci sa to oplati odpajat.
Kazdopadne jedina vec, co moze v alternatore odist(a nemusi to byt zrovna ani zvaranim) su jednosmerne diody(usmernovaci mostik). Na opravu to nie je nijak extra financne narocne, len sa s tym treba je...t.
Ja som pri zvarani v zivote nic z alternatora neodpojal a nikdy mi nic neodislo. Ovsem robim to na vlastnu zodpovednost.
Idealne je dat na baterku prepetovu ochranu a nemusis odpajat vobec nic.
A ak pri zvarani zrovna nenapojis kostru niekam bez rozumu da sa robit aj bez toho. Problem(a velmi velky) nastane v pripade ze niekde pri zvarani narazis na nejaky kabel a prebehne ti elektrika cez neho a zariadenia na nom pripojene....
|
Štv, 31.01.2008, 12:38 |
|
|
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Mám pocit, že alt. nedobíja dostatočne(málo jazdím?), resp. pri väčšom odbere (svetlá, ventilátor, ohrev skla ...) to nejak šťaví batériu. Pritom mám 55Ah bat. a alternátor by mal dobíjať 14V/50A batériu 45Ah ...
Na aute pôvodný majiteľ menil komplet sedačky a zváral - tak asi najskôr zmeriam výstupné hodnoty (keď už som zistil, akými hodnotami má dobíjať).
|
Štv, 31.01.2008, 13:01 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...
Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.
Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 31.01.2008, 13:12 |
|
|
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Karlito píše: V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...
Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.
Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....
-ka-
Toto som potreboval.
Rozoberiem, uvidím, "opravím", možno zložím ....
Už mám jeden zajednaný, takže o týždeň, dva do toho.
|
Štv, 31.01.2008, 14:44 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
pri zvarani sa ti totiz moze stat ze ak pripojis zvarackove klieste na kostru a zvarat budes tak ze medzi kliestami a elektrodou bude alternator tak sa ti moze zvaraci prud vybrat cez alternator a takych 100 A ked pretece cez diodky tak to nemusia dost dobre zvladnut
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 31.01.2008, 17:25 |
|
|
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1358 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Karlito píše: V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...
Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.
Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....
-ka-
ano toto je pravda doporucuje sa aj vyberat riadiaca jednotka ale ty ju asi nemas daj si skonrolovat aj regler oprava lacna ale to vyberanie hruuza skoro z akeho kolvek auta
idelane je ked pred zvaranim odpojis kable od baterky /a vyber aj riadiacu jednotku ak ju mas/
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Štv, 31.01.2008, 18:54 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Karlito píše: V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...
Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.
Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....
-ka-
Len jeden detail. Tých diód môže byť aj šesť. Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor. Čím je výkonnejší alternátor, tým sú diódy odolnejšie, ale všobecne platí radšj odpojiť všetky elektronické jednotky. Keď náhodou lízneš elektródou kábel s opačnou polaritou ako je na kostre, tak s tým môžeš dojebabrať na novších vozoch so sbernicovými vodičmi podstatne viac - možno aj celú elektroniku.
Ak si si istý že nič nechytíš tak nemusíš odpájať nič. Ten alternátor platil a platí ak jedinými elektronickými alebo teda polovodičovými súčiastkami v aute sú diódy v alternátore. Novšie vozy + regler, ešte novšie riadiace jednotky....
Dôvodom prečo odpájať je prietok zváracieho prúdu, ale to už chalani popísali vyššie.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Štv, 31.01.2008, 21:31 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
KOŤO píše: Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor....
bratku len mala oprava asi si myslel kolko polovy a nie fazovy
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 31.01.2008, 22:59 |
|
|
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Štv, 31.01.2008, 23:08 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
bacilpyrin píše: Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy. tak tak ale nie vzdy mas kde chytit kostru a obrusovat lak tiez neni z estetickeho hladiska bhvieco ale mas pravdu
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 31.01.2008, 23:11 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 01.02.2008, 0:13 |
|
|
hunter1
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41 Príspevky: 134 Bydlisko: Vydrná
|
IGI píše: Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? (ďakuejm za odbornú odpoveď)
Všetko je to oťázka kostry,čím blikšie tým lepšie.nemôžeš mať kostru na motora a zárať zadnú nápravu a naopak.môžu Ti odýsť usmerňovacie diídy alebo mostík podľa toho čo je použité...opojiť baterku sa opláca aspoň kostru...
_________________ Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom
|
Pia, 01.02.2008, 3:30 |
|
|
hunter1
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41 Príspevky: 134 Bydlisko: Vydrná
|
bacilpyrin píše: Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.
Súhlas very good tak isto najprv reagujem a potom čítam ďalej, takže sa na konci opakujeme sorry
_________________ Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom
|
Pia, 01.02.2008, 3:33 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|