Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 nico 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Aka Vam vychadza priemerne spotreba Y60 v jazde po terene v l/hodina. 
 Ja viem ze tato otazka je znacne nepresna a zalezi na narocnoati terenu a mnoho inyhc faktorov, ale skusme sa podelit medzi sebo uso svojimi skussenostam ina tuto temu 
					
						 _________________ Faster and Faster 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 03.03.2008, 23:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 michi 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Na to sa naozaj nedá odpovedať.    
  Ja jazdím terén + presuny do terénu za cca 15l.     
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 0:01 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Karlito 
				CVOK HOBBISTA 
				
					 Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Já mám spotrebu v teréne prijateľnú (spokojný s touto odpoveďou?, lebo inak by som Ti ani nevedel odpovedať)
 
Jediné čo by som mohol zapolemizovať, tak na blatistom podklade chalani s Patrolmi a MT gumami menej točia motor ako na AT a podobne, takže na MT očakávam ešte prijateľnejšiu spotrebu     
-ka-  
					
						 _________________ Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 0:14 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Kapo 
				Recyklovaný teaneger 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3598 Bydlisko: MY/BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja sice nemám Y60, ale 260 a priemernú spotrebu mám asi 10L na hodinu. 
					
						_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.   
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 0:40 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Peter BR 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Zaujimava otazka    
Naozaj to bude nepresna odpoved ale na mojej D40 tke mi zatial najviac vislo 75l/100 km   Kolko spravis za hodinu v terene?     Asi kazdy inac ale zatial (v zime na kusku snehu) tiez asi okolo 10?  Rozmyslam az sa mi ztej amaterskej hlavy pari ale to sa fakt neda presnejsie povedat. Ale priemerka 75 na 100 je neni malo    
					
						_________________JEEP grand cherokee 99
 4.7 V8    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 2:05 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 nico 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 mal som plnu nadrz urobil som  260 km z toho 52 km (bolo to 4,5 hodiny)po terene   a dotankoval som 42 litrov opat doplnej.
 
 Takze uvazujte so mnou ak som urobil 200 km po ceste a zozral 11l /100km tka spolu zozral 22 litro a ostalo 20 na teren.
 
 
 z toho vyplyva ze na terennych 52 km a zaroven 4,5 hodiny zozral 20 litrov.
 
 je to mozen ze by to zralo len cca 5 litrov na hodinu v terene? 
					
						 _________________ Faster and Faster 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 10:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jano JP 
				Pajero compatibile 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						nico píše:  ...je to mozen ze by to zralo len cca 5 litrov na hodinu v terene?  
no podľa mňa je to pravdepodobnejšie, ako tvrdenie môjho priateľa Kapa, že mu to vezme za hodinu raz toľko t. j 10 litrov; to by totiž znamenalo, že v Tisovci by všetci tankovali po siedmych hodinách no pokiaľ však viem, v pohode sa na nádrži jazdí celý deň...  
					
						_________________  Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....      Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 11:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dzordzo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						nico píše: mal som plnu nadrz urobil som  260 km z toho 52 km (bolo to 4,5 hodiny)po terene   a dotankoval som 42 litrov opat doplnej.
  Takze uvazujte so mnou ak som urobil 200 km po ceste a zozral 11l /100km tka spolu zozral 22 litro a ostalo 20 na teren.
 
  z toho vyplyva ze na terennych 52 km a zaroven 4,5 hodiny zozral 20 litrov.
  je to mozen ze by to zralo len cca 5 litrov na hodinu v terene?  
Podla mna je to error. 5 litrov za hodinu to nemoze stacit ani na jazdu po rovinke, v lete, za bezvetria konstantnou rychlostou.  
					
						 _________________ unlimited 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 11:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ... príde na to v akom teréne... Napr. na Tisovci to miestami v pohode 5 l/mh vydá. Keď stojíš v zápche tak to na volnobeh ani viac nevezme. 
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 11:34 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 nico 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: ... príde na to v akom teréne... Napr. na Tisovci to miestami v pohode 5 l/mh vydá. Keď stojíš v zápche tak to na volnobeh ani viac nevezme.  
lesy a blato  
					
						 _________________ Faster and Faster 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 13:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Haldir 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.02.2007, 15:29 Príspevky: 675 Bydlisko: stranske
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov 
					
						 _________________ a prejdem ...skype: haldir53 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 15:13 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Haldir píše: na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov  
To je na hodinu ozaj veľa a na 100km veľmi málo.
 Ked sa to prepočíta na mernú spotrebu diesela, cca 250g/kWh, tak by si musel hodinu nepretržite z motora odoberať 65kW (89k) po dobu 1 hodiny.  
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 15:34 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Haldir 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.02.2007, 15:29 Príspevky: 675 Bydlisko: stranske
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pejo píše: Haldir píše: na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov To je na hodinu ozaj veľa a na 100km veľmi málo. Ked sa to prepočíta na mernú spotrebu diesela, cca 250g/kWh, tak by si musel hodinu nepretržite z motora odoberať 65kW (89k) po dobu 1 hodiny. tak tomu neako moc nerozumiem ale mas pravdu  
					
						 _________________ a prejdem ...skype: haldir53 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 15:43 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 nico 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pejo píše: Haldir píše: na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov To je na hodinu ozaj veľa a na 100km veľmi málo. Ked sa to prepočíta na mernú spotrebu diesela, cca 250g/kWh, tak by si musel hodinu nepretržite z motora odoberať 65kW (89k) po dobu 1 hodiny.  
nerozumien tvojej matematike 
 berme tvojich 250 g paliva / kWh  tak liter paliva spalis pri 4 kWh - 5 litrov pri 20 kWh
 mylim sa????????  
					
						 _________________ Faster and Faster 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 04.03.2008, 15:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						nico píše: pejo píše: Haldir píše: na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov To je na hodinu ozaj veľa a na 100km veľmi málo. Ked sa to prepočíta na mernú spotrebu diesela, cca 250g/kWh, tak by si musel hodinu nepretržite z motora odoberať 65kW (89k) po dobu 1 hodiny. nerozumien tvojej matematike  berme tvojich 250 g paliva / kWh  tak liter paliva spalis pri 4 kWh - 5 litrov pri 20 kWh mylim sa????????  
nemýliš sa, je to tak. U diesela je to cca 250g/kWh u otta (benzín) cca 300g/kWh. Preto žerú diesely menej pri rovnakom odoberanom výkone.
   Princíp je ten, že čím viac výkonu z motora berieš, tým si on viac potiahne z nádrže. Ale merná spotreba kolíše len málo. Najmenšia je pri otáčkach, pri ktorých motor dosahuje najvyšší krútiaci moment. Vtedy má najvyššiu účinnosť. Takýto jednoduchý prepočet sa dá urobiť pre motory, kde odber výkonu je stabilný, napr u elektrocentrály. U auta berieš vo výjazde napr. 85kW, po rovine 20kW, pri brzdení motorom-nútený volnobeh nič. Vtedy čerpadlo nedáva palivo, až ked otáčky klesnú na voľnobežné. Takže výsledná spotreba je priemer týchto režimov.  
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 05.03.2008, 7:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |