| Dnes je štvrtok 30. októbera 2025, meniny má Šimon Simona a zajtra Aurélia 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| MoostanQue Mašinista 
					Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
 Príspevky: 1111
   | To JuroBSP: no prisla mi ta diskusia mierne zmatena... a ci som zle nieco napisau?
 A seriovy Uaz (v diskutovanych rocnikoch) volnobezky nema. Daju sa dokupit.
 _________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..    
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 17:35 | 
					
					   |  
		|  |  
			| juroBSP Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
 Príspevky: 356
 Bydlisko: BA/SE
   | to Mustang: Ok. _________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
  
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 18:06 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Xardas4699 Frajer 
					Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
 Príspevky: 205
 Bydlisko: Mačák:D
   |  MoostanQue píše: Teda, nie ze by ste to motali, ale     Uaz ma trvale pohananu zadnu napravu. Jednou pakou pridavnej prevodovky sa zubovou spojkou pripaja unasac predneho kardanu a teda pohon prednej napravy. Pritomnost medzinapravoveho diferencialu s tym nesuvisi. Druhou pakou sa v pridavnej prevodovke radi cestny alebo terenny prevodovy stupen, cize redukcia.  Prosim nemotat napravovy a medzinapravovy diferencial: - Napravovy (priecny) diferencial sluzi na vyrovnavenie krutiaceho momentu medzi dve kolesa jednej napravy pri prechadzani zatacky, jelikoz vonkajsie koleso sa pri jazde zatackou otaca rychlejsie. Pri uviaznuti vozidla moze vsak dojst ku stavu, ked sa jedno koleso na smyklavejsom povrchu pretaca, a druhe na drsnejsom stoji. Uzavierka diferencialu sposobi, ze sa obe kola jednej napravy spoja a tocia rovnako rychlo. Jazda s uzavretym zaverom diferencialu na povrchu, kde aspon jedno koleso nema moznost sa pretocit, velmi skodlivo vplyva na cele prevodove ustrojenstvo napravy, vyrazne zvysuje opotrebenie pneumatik a podstatne zhorsuje jazdne vlastnosti vozidla. - Medzinapravovy diferencial (ak je pritomny) sluzi na vyrovnavanie Mk medzi dvomi napravami (opat, pri prechadzani zatacky predna naprava opisuje vacsi obluk ako zadna a teda kolesa sa tocia rychlejsie). Pri uviaznuti moze dojst k preklzu iba zadnej napravy (obdobne ako u napravoveho diferencialu k preklzu iba jedneho kolesa). Uzavretim medzidifu sa spoja vystupy na predny a na zadny kardan, a obe napravy su hnane tou istou rychlostou. U vozidiel, ktore medzidif nemaju (UAZ, Patrol, P V3S) je predna naprava po pripojeni hnana vzdy tou istou rychlostou ako zadna. Nepriaznive vplyvy pri jazde po spevnenom povrchu ako pri napravovom diferenciali. .. Jasno?  dík že si nám to objasnil     ale pôvodne bola táto téma o tom že čo si myslíte o mojom uaze    ale toto je oveľa dôležitejšie  _________________
 Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 18:11 | 
					
					     |  
		|  |  
			| shaman OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
 Príspevky: 509
 Bydlisko: CR
   | A vubec nikdo nevysvetlil, na co jsou Ty volnobezky. 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 18:40 | 
					
					     |  
		|  |  
			| MoostanQue Mašinista 
					Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
 Príspevky: 1111
   | Xardas4699: Ano, mas pravdu (len som mal dojem ze pre osobu neznalu je to popisane mierne chaoticky), ospravedlnujem sa a napravujem: UAZ (podla mojho nazoru) pekny, vyzera zachovaly, a hlavne vo viacmenej povodnom stave, co je podla mna plus (citaj nedokurveny). Trochu mi tam nesedia tie predne smerovky vzadu (?) a to tazne mi pride byt dost neprakticky nizko. A zasluzilo by si to terenne gumy (take aka je na rezerve).  A pozorujem, ze spolujazdec ma evidentne tvrdsiu hlavu, nez je celne sklo.     Shaman: no aby to volneji bezelo prece! 
  _________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..    
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 18:58 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Xardas4699 Frajer 
					Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
 Príspevky: 205
 Bydlisko: Mačák:D
   | MoostanQue píše: Xardas4699: Ano, mas pravdu (len som mal dojem ze pre osobu neznalu je to popisane mierne chaoticky), ospravedlnujem sa a napravujem: UAZ (podla mojho nazoru) pekny, vyzera zachovaly, a hlavne vo viacmenej povodnom stave, co je podla mna plus (citaj nedokurveny). Trochu mi tam nesedia tie predne smerovky vzadu (?) a to tazne mi pride byt dost neprakticky nizko. A zasluzilo by si to terenne gumy (take aka je na rezerve).  A pozorujem, ze spolujazdec ma evidentne tvrdsiu hlavu, nez je celne sklo.     Shaman: no aby to volneji bezelo prece!   v pohode ja som mal tiez z toho hokej dik ze si to objasnil, tie gumy sa menia raz sú tie hladké inokedy ten typ čo je na rezerve a musím povedať že sa to nedá porovnať, a s tým spolujazdcom je to tvrďas     to sklo sa ide už vymeniť konečne_________________
 Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 19:14 | 
					
					     |  
		|  |  
			| david OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
 Príspevky: 857
 Bydlisko: vinosady
   | ale nikto este nevysvetlil naco je ta 4-ta paka  _________________
 starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 20:37 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Xardas4699 Frajer 
					Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
 Príspevky: 205
 Bydlisko: Mačák:D
   | david píše: ale nikto este nevysvetlil naco je ta 4-ta paka  jop na ručnú sme zabudli  _________________
 Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 20:41 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Majod OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
 Príspevky: 647
 Bydlisko: Ko PD
   | Jako že nema vonobežky ,jako že nema volnobežky Uaz ma vsetko,zohneš sa k prednemu kolesu -K a klučom na to určeným v povinnej bojovej výbave odskrutkujes puklicu- P ,potom vložíš štvorhranný kluč 3/8 palca do štvorhrannej dierry- D a v smere  proti pohybu hodinových ručičiek otočíš 16,5 krat  a počuješ cvaknutie zamku -Z  a koleso je trvale odpojene od poloosi  zaskrutkuješ puklicu -P a ideš spraviť to iste na druhu stranu.  _________________
 UAZ,,Wrangler CRD
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 20:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| MoostanQue Mašinista 
					Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
 Príspevky: 1111
   | Majod: jasne.. ja som myslel na rukou prepinatelne. Ale samozrejme mas pravdu. _________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..    
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 21:13 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Xardas4699 Frajer 
					Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
 Príspevky: 205
 Bydlisko: Mačák:D
   | Majod píše: Jako že nema vonobežky ,jako že nema volnobežky Uaz ma vsetko,zohneš sa k prednemu kolesu -K a klučom na to určeným v povinnej bojovej výbave odskrutkujes puklicu- P ,potom vložíš štvorhranný kluč 3/8 palca do štvorhrannej dierry- D a v smere  proti pohybu hodinových ručičiek otočíš 16,5 krat  a počuješ cvaknutie zamku -Z  a koleso je trvale odpojene od poloosi  zaskrutkuješ puklicu -P a ideš spraviť to iste na druhu stranu.  ja som amatér ale vtedy keď to urobíš tak si v podstate vypol predný náhon nie? a nepôjde dovtedy dokým to nezakrútiš nazad či? možno to je hlúpost ale nesúvisia s týmto nejako mufty?_________________
 Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj
 
 
 |  
			| Uto, 29.04.2008, 21:55 | 
					
					     |  
		|  |  
			| MoostanQue Mašinista 
					Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
 Príspevky: 1111
   |  Pakou radenia predneho nahonu odpajas v pridavnej prevodovke kardan. Kolesa vsak krutia poloosami, tie diferakom, a ten kardanom, co je nezanedbatelny odpor. Mechanizmus popisovany Majodom umozni odpojenie klies od poloosi, takze kolesa sa tocia a zvysok nie, co umozni usetrit trochu benzinu (pre predstavu, na 4.2 litrovom Patrole poznam podla akceleracie, ci mam zamknute volnobezky - takze ten odpor tam nejaky je). Mufty cize volnobezky umoznuju pripajanie a odpajanie poloosi prednej napravy jednoduchsie (prepnutim (rukou alebo klucom), teda bez montaze a demontaze cohokolvek). Volnobezky na UAZ/GAZ su k zohnaniu niekde (neviem kde, ale su). Pri odpojenych poloosach samozrejme predny nahon fungovat nebude - pakou v kabine sice pripojis kardan k prevodovke, tento sa spolu s diferakom a poloosami tocit bude, ale poloosy su od naboja kolies odpojene, takze pohon pochopitelne veskery ziadny.
 Pre doplnenie predchadzajucej debaty o pakach, prikladam original stitok z UAZu: 
   Potrebuje niekto prelozit?
  _________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..    
 
 |  
			| Pon, 12.05.2008, 18:06 | 
					
					   |  
		|  |  
			| mamipeg Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18
 Príspevky: 309
 Bydlisko: Humenné
   | MoostanQue suhlasim s tebov. Volnobezky sa daju zohnat na http://uaz.rustina.cz/  (v ponuke dily na prodej). Ja mam na svojom namontovane volnobezky (mufty). Dostal som ich v dezolatnom stave. Ale podarilo sa mi dat ich do kopy a namontovat.
  
 
 |  
			| Uto, 13.05.2008, 19:03 | 
					
					   |  
		|  |  
			| snipera Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21
 Príspevky: 494
 Bydlisko: Nové Zámky
   | Cize tie volnobezky pomahaju znizit spotrebu, tot vsio...!? 
 
 |  
			| Str, 14.05.2008, 12:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| PEŤO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
 Príspevky: 566
 Bydlisko: senk
   | Nie len spotrebu, ale na ceste zbytocne nekrutis z celou prednou napravou a kardanom, takze ho setris a nemusis mat tak nahlas radio   
 
 |  
			| Str, 14.05.2008, 13:33 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |