Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 10:05
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Ďalší
 Mrznutie nafty 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Off-top
To mi pripomina jedneho kolegu - vzdy nam nechal v sluzobnej fabii tak 0-10km dojazd podla pc. Potom volala teta uctovnicka, ze kradneme benzin, ze tankujeme viac, ako je miesta v nadrzi :-D.
(a to sa pravidelne stavalo aj kazdy 2. tyzden).


Uto, 07.02.2012, 23:02
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14
Príspevky: 171
Bydlisko: Krasna Luka 168
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked mam v nadrzi naftu a primiesane aditivum bude vadit motoru ked tam dolejem benzin

_________________
Toyota


Str, 08.02.2012, 0:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Vladino, vypustiť a vyčistiť nádrž, potom vyčistiť sací kôš v nádrži.


K tomu len maličkosť, pred tým nechať auto v teplej garáži cez noc, lebo toho parafínu sa nezbavíš a bude ti to zanášať napriek výmene filtrov. Ja používam tento aditív roky a doteraz bez problémov. Ale prvá zima s dieslom ma tiež vycvičila.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Str, 08.02.2012, 10:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan FI píše:
......... lebo toho parafínu sa nezbavíš a bude ti to zanášať napriek výmene filtrov. ...........

No, a preto som kamarátovi poradil doplnenie toho leteckého petroleja aspoň na prvé nádrže nafty po vyčistení.
Ale teplá garáž je vždy rozumná vec :)

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 08.02.2012, 10:15
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki to nebola výčitka,len moja skúsenosť. Petrolej nemám odskúšaný, ale keď to funguje, dobre vedieť.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Str, 08.02.2012, 10:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je jasné, že to nevnímam ako výčitku, len som dával info, že som na kamaráta myslel komplexne.
Letecký petrolej nielen rozpustí parafíny, ale ich aj pekne donesie tam, kde chýbajú a prečistí celý systém. Len ho nedoporučujem skladovať, ak je v ňom už naliata "kvapalina i" ktorá rieši odolnosť voči vode v zimnom období.
A funguje to geniálne.
:wink:

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 08.02.2012, 11:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 15:17
Príspevky: 256
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Samozrejme budeme v teplej garazi cez vikend na vonku by som to nerobil :)

Minulu zimu som nedaval ziadne aditivum pred tym zimu tiez nie len som miesal benzin a bez problemov a tuto zimu som skusil aditivum a robi mi to teraz galibu nechcem si ani predstavit co sa nachadza v nadrzi. A rozmyslam co spravit pri dalsom tankovani ak nahodou nevycistim tento vikend nadrz tak neviem co natankovat ale asi isto tam primiesam benzin a aditivum uz neviem ci ano ci nie asi az po vycisteni nadrze na dalsom vikende uvidim...

To Jenki :
Nemam asi kde zohnat ten petrolej :( ale popytam sa ludi uvidim .
A Ďakujem.

To pavol :
prefuknutie ti pomoze ale len na urcity cas vlastna skusenost :-D
cez leto mi zapchalo tak som prefukol ze budem mat pokoj nechcelo sa mi rozoberat a teraz cez zimu v tu najhosiu dobu ma to postihlo :?
Zase som ju prefukol tak mozem jazdit ale treba to rozobrat.

_________________
Pajero II. 2,5TD GLX 3dv. Super Select,
2x navijak 5,5t, OME, CB, hi-lift, kladka, gurtne,...


Str, 08.02.2012, 11:35
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23
Príspevky: 63
Bydlisko: ZM a BN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako je to s plynom v tychto mrazoch? sprava sa to normalne ako ked je teplo? dajte blizsie info :roll:


Štv, 09.02.2012, 19:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vplyvom nizisich teplot nie je taky tlak v nadrzi, ale napriek tomu by mala byt doprava plynu az po reduktor viac-menej plynula. (LPG ma bod tuhnutia uplne niekde inde ako su nase zimy).
Pokial to nezdochne (napr. vinou zle namiesanej nemrznucej zmesi) v reduktore, tak to prejde az k vstrekovacom. (ale ak by mal problem reduktor tak aj chladic :-) ).
No a kedze LPG sa zapina az potom, co je v reduktore teplo, tak v zasade je mozne povedat, ze zima nema na prevadzku LPG dopad.

Dobre, ci ma niekto opravi ?


Štv, 09.02.2012, 20:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Finder ja ťa doplním z mojej odsúdenia hodnej skúsenosti.... hlavne ma nebite - to už mi nepomože :-D

Na LPG štartujem aj v tých najhorších mrazoch a až na dva prípady kedy so urobil chybu tak to chytá na pretočenie. ALE!! ja mám LPG do sánia bez akejkolvek riadiacej elektroniky na motore s karburátormi tiež bez zbytočnej elektroniky takže moja skúsenosť a možno nemusí plne zhodovať.

Za iných okolností by som nebol taký hulvát ale zamrzol mi benzín niekde v potrubí ku karbecom a prúdi ho tam strašne málo na to aby to zvládlo prevádzku (V8 má proste svoj apetít a nedá si povedať :-D ). Takže každé ráno mu nechávam čas na poriadne ohriatie a nechám ho vrčať niekedy aj pol hodinu. Zas až také hovädo nejsom aby som ho hneť trápil.

Takže potvrdzujem za seba. LPG a nízka teplota spolu dokážu fungovať :wink:

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pia, 10.02.2012, 2:25
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pokial sa dokaze vyparit, nie je dovod aby neodpalilo. Lenze je rozdiel ci sa dokaze odparovat dostatocne rychlo na volnobehu a pod zatazou. PReto sa reduktor ohrieva aby to urychlil a plynu bolo vzdy dostatok.
Pol hodinu zohrievat benzin je uplne zbytocne ...


Pia, 10.02.2012, 8:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
LPG v týchto mrazoch má len problém - oproti letu sa zapne neskôr. Ako spomenul Finder, musí sa zohriať splyňovač. Mám sekvenčný plyn a vtýchto mrazoch si ho prepínam o niečo neskôr - až po poriadnom zohriatí motora (neskôr rozumej asi po 10min. jazdy). Pri prepnutí je cítiť asi 2-3 sekundy pokles výkonu a potom beží hladko. Vysvetľujem si to skvapalnením plynu za vstrekovačmi - a asi aj pred nimi.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 10.02.2012, 9:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1448
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze znova dneska asi hodinku dozadu po 4 dnoch do pajera teplota v noci cca -19st. mierny vietor sadol som 2x nazhavil a auto naskocilo na 1 otocenie klucom uplne super tocilo 550otacok bezalo bez pomoci 10minut potom sa ustalili otacky na 950 a islo krasne a stale ide bol som na pumpe a na 15l nafty som dal do 1l benzinu... takze som spokojny :)

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Pia, 10.02.2012, 18:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Pol hodinu zohrievat benzin je uplne zbytocne ...


Mýliš sa :!: Vieš jaké to je fajn sadať do parádne vykúreného auta? :-D A chvílu mu to trvá lebo tá budka je velká jak stodola :roll:

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Sob, 11.02.2012, 2:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 15:17
Príspevky: 256
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takze v sobotu rano som zas musel prefukovat nadrz tak v ten den vecer sme sa pustili do cistenia nadrze.
A co tam bolo ? Nemam sajnu ale vyzera to skaredo

ObrázokObrázokObrázok

Dalsie tankovanie skusim aditivum uvidim co to spravi, ak niekde este ostal bordel a zapcha to znova tak pristup je ok za chvilu je vycistena :)

To Roman : Nadrz je 75l - odmerane ;)

_________________
Pajero II. 2,5TD GLX 3dv. Super Select,
2x navijak 5,5t, OME, CB, hi-lift, kladka, gurtne,...


Pon, 13.02.2012, 15:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: