Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 25.04.2024, 16:58
Dnes je štvrtok 25. apríla 2024, meniny má Marek a zajtra Jaroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Mitsubishi L200 - chladenie 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
chcel by som sa spytat ze ako funguje u tychto l200-viek chladica sustava..lebo mne sa auto trochu prehrievalo tak som vymenil termostat a vsetko v poriadku uz sa neprehrieva..ako ma fungovat ta expanzna nadobka lebo ja ked mam chladic plny vody a v nadobke mam vodu medzi min a max a ked sem tam idem cez poriadne blato a auto ma vysoke otacky tak sa neprehrieva ale trochu vytlaca tu vodu s tej nadobky von a hladina je dost vysoko na max..ale ked auto ochladne a nastartujem ho tak pekne si tu vodu zase nasaje spat do chladica..preco teda vytlaca tu vodu cez tu nadobku?

=====
Mitsubishi L200 2.4i


Pia, 24.02.2012, 16:46
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nazvime tu nadrzku vyrovnavacia (Alebo po tvojom expanzka)... Tak naco asi sluzi, ked sa tak vola ? Alebo inac - mas doma ustredne kurenie ? Ked to prezenies s kurenim, je lepsie ked vybuble, alebo potrha rury ?


Pia, 24.02.2012, 18:34
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 481
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
carlsson_1 píše:
chcel by som sa spytat ze ako funguje u tychto l200-viek chladica sustava..lebo mne sa auto trochu prehrievalo tak som vymenil termostat a vsetko v poriadku uz sa neprehrieva..ako ma fungovat ta expanzna nadobka lebo ja ked mam chladic plny vody a v nadobke mam vodu medzi min a max a ked sem tam idem cez poriadne blato a auto ma vysoke otacky tak sa neprehrieva ale trochu vytlaca tu vodu s tej nadobky von a hladina je dost vysoko na max..ale ked auto ochladne a nastartujem ho tak pekne si tu vodu zase nasaje spat do chladica..preco teda vytlaca tu vodu cez tu nadobku?

na mojej L200 bol na vine štupel chladiča prasknuta gumička tak sa to zavdušnovalo ale može byť aj tesneie pod hlavou alebo hlava skus najskor štupel

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Pia, 24.02.2012, 18:34
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dobre..mam studene auto v nadrzke voda medzi min a max zohreje sa na prevdzkovu teplotu hladina sa zvysi na max,to este pochopym...ale precom ked som niekde v terene a viacej slapem na plyn tak hladine zacne stupat az cez tu prepadovu hadicku zacne vytekat voda von ale teplomer ukazuje stale dobru teplotu ..to pokazde mam dolievat vodu do chladica to sa mi zda byt na hlavu padnute


Naposledy upravil carlsson_1 dňa Pia, 24.02.2012, 18:45, celkovo upravené 1



Pia, 24.02.2012, 18:40
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Medal41: a tiez ti takto ako mne stale dvihala hladina v nadrzke?a prehrievalo sa ti to?


Pia, 24.02.2012, 18:43
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No dve veci:
1. Ak aj auto ponahanas v teple po dialnici, tak ti teplomer ukazuje tak ako ma, a voda nevybuble ? Buble len v terene ?
2. Ako moze vybublat v terene, a stale ukazovat ok ?
Viem si predstavit ciastocny ubytok vody, a ukazovatel este ukazuje ok, ale ak vytlaci az tolko vody, ze ide z expanzky von, nemal by byt system zavdusneny a teda ukazovatel ukazovat viac ?

Mozno v zavislosti od auta to moze byt inac, ale ak popisem svoje, tak cidlo je pri vstupnej (horucej) hadici do chladica, a ak by to bolo zavdusnene (pri takomto ubytku vytlacenom od expnazky urcite), asi by mal hlasit alarm ...

Skus podla servisneho manualu zistit ci je ok, a neukazuje bludy ...

No a este plati, ci pise Medal, ak je poskodene tesnenie v stupli, tak sa to takto moze spravat, kvapalina zahriatim samozrejme zvecsuje svoj objem.

Tlak moze byt kludne 50-100 kPa (nechce sa mi hladat a zhlavy presne neviem). Pretlak je tam pre lepsie cirkulovanie vody

No a ked sa divam, co som popisal, zacal by som naozaj tym medalovym stuplom, mozno to bude takato elementarna blbost ...


Pia, 24.02.2012, 20:06
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
viecko na chladici mam nove ale tiez myslim ze to bude tym,lebo neviem ako to viecko by malo ist tak ze ho zatlacim a zaistim ale mne to ide len ho polozim a zaistim takze asi mi to dobre netesni.Lebo ja aj ked ma zohriate auto a otvorim to viecko na chladici tak by malo aj tak odfuknut lebo je tam nejaky tlak ale ja ho len tak otvorim a nic akoby tam ziadny tlak nebol..a teplomer mi ukazuje dobre lebo ked bol zly ten termostat tak vzdy som to mal az v cervenom


Pia, 24.02.2012, 21:06
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
carlsson_1 píše:
ale ja ho len tak otvorim a nic akoby tam ziadny tlak nebol..
Chyba ... Este som nevidel auto, ktore by nevystreklo pri prevadzkovej teplote po odstuplovani (ak je odvzdusnene)... Kolko stupnovu otacku robis pri zatvarani stupla ? Byva to aj cca 150 ...


Pia, 24.02.2012, 21:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no tych 150 to moze byt... :roll:


Pia, 24.02.2012, 21:41
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak uvazim, ze stupel musi do urcitej miery tesnit, a predpokladajme, ze ho osadis dobre, tak netesni, a preto ti pretlak nedrzi v chladici a vracia sa ti do nadrzky. (moja uvaha).


Pia, 24.02.2012, 21:53
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako som pisal auto je zohriate na prevaadzkovu teplotu a otvorim viecko na chladici a nic ziadny tlak nic..zavzdusnene by to nemalo byt lebo kuri to velmi dobre tak skusim teda to viecko aj ked je nove...


Pia, 24.02.2012, 22:02
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kurit ti bude, pokial to nebude brutalne zavdusnene, velky okruh otvara az termostat. Ked zohrejes auto na prevadzkovu teplotu a otvoris stupel, ma voda tendenciu vyprskat von ? Alebo normalne stoji v otvore na stupel ?
Mala by mat tendeciu sa vytlacit von ...

Alebo inac - hadice chladica su pri prevadzkovej teplote rukou stlacitelne ? Nemal by si ich stlacit viac ako par mm ... A ak ano, nieco nedrzi tlak. Zrejme stupel, inac by ti kvapalina niekde mizla (pod autom, hlava, atd).


Pia, 24.02.2012, 22:22
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zajtra musim vyskusat ci tie hadice normalne stlacim.....ale inak dakujem za pomoc :lol:


Pia, 24.02.2012, 22:37
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...


Naposledy upravil carlsson_1 dňa Uto, 13.03.2012, 16:03, celkovo upravené 1



Pia, 24.02.2012, 22:52
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak dnes som skusal tie hadice a pri zohriatom aute,aj som pridaval a hadice som stlacil ako keby auto nebolo nastartovane takze v sustave unika tlak.....


Ned, 26.02.2012, 12:12
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: