Dnes je štvrtok 25. apríla 2024, meniny má Marek a zajtra Jaroslava
Mitsubishi L200 - chladenie
Autor |
Správa |
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
chcel by som sa spytat ze ako funguje u tychto l200-viek chladica sustava..lebo mne sa auto trochu prehrievalo tak som vymenil termostat a vsetko v poriadku uz sa neprehrieva..ako ma fungovat ta expanzna nadobka lebo ja ked mam chladic plny vody a v nadobke mam vodu medzi min a max a ked sem tam idem cez poriadne blato a auto ma vysoke otacky tak sa neprehrieva ale trochu vytlaca tu vodu s tej nadobky von a hladina je dost vysoko na max..ale ked auto ochladne a nastartujem ho tak pekne si tu vodu zase nasaje spat do chladica..preco teda vytlaca tu vodu cez tu nadobku?
=====
Mitsubishi L200 2.4i
|
Pia, 24.02.2012, 16:46 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Nazvime tu nadrzku vyrovnavacia (Alebo po tvojom expanzka)... Tak naco asi sluzi, ked sa tak vola ? Alebo inac - mas doma ustredne kurenie ? Ked to prezenies s kurenim, je lepsie ked vybuble, alebo potrha rury ?
|
Pia, 24.02.2012, 18:34 |
|
|
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 481 Bydlisko: Partizanske
|
carlsson_1 píše: chcel by som sa spytat ze ako funguje u tychto l200-viek chladica sustava..lebo mne sa auto trochu prehrievalo tak som vymenil termostat a vsetko v poriadku uz sa neprehrieva..ako ma fungovat ta expanzna nadobka lebo ja ked mam chladic plny vody a v nadobke mam vodu medzi min a max a ked sem tam idem cez poriadne blato a auto ma vysoke otacky tak sa neprehrieva ale trochu vytlaca tu vodu s tej nadobky von a hladina je dost vysoko na max..ale ked auto ochladne a nastartujem ho tak pekne si tu vodu zase nasaje spat do chladica..preco teda vytlaca tu vodu cez tu nadobku?
na mojej L200 bol na vine štupel chladiča prasknuta gumička tak sa to zavdušnovalo ale može byť aj tesneie pod hlavou alebo hlava skus najskor štupel
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Pia, 24.02.2012, 18:34 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
dobre..mam studene auto v nadrzke voda medzi min a max zohreje sa na prevdzkovu teplotu hladina sa zvysi na max,to este pochopym...ale precom ked som niekde v terene a viacej slapem na plyn tak hladine zacne stupat az cez tu prepadovu hadicku zacne vytekat voda von ale teplomer ukazuje stale dobru teplotu ..to pokazde mam dolievat vodu do chladica to sa mi zda byt na hlavu padnute
Naposledy upravil carlsson_1 dňa Pia, 24.02.2012, 18:45, celkovo upravené 1
|
Pia, 24.02.2012, 18:40 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
Medal41: a tiez ti takto ako mne stale dvihala hladina v nadrzke?a prehrievalo sa ti to?
|
Pia, 24.02.2012, 18:43 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
No dve veci:
1. Ak aj auto ponahanas v teple po dialnici, tak ti teplomer ukazuje tak ako ma, a voda nevybuble ? Buble len v terene ?
2. Ako moze vybublat v terene, a stale ukazovat ok ?
Viem si predstavit ciastocny ubytok vody, a ukazovatel este ukazuje ok, ale ak vytlaci az tolko vody, ze ide z expanzky von, nemal by byt system zavdusneny a teda ukazovatel ukazovat viac ?
Mozno v zavislosti od auta to moze byt inac, ale ak popisem svoje, tak cidlo je pri vstupnej (horucej) hadici do chladica, a ak by to bolo zavdusnene (pri takomto ubytku vytlacenom od expnazky urcite), asi by mal hlasit alarm ...
Skus podla servisneho manualu zistit ci je ok, a neukazuje bludy ...
No a este plati, ci pise Medal, ak je poskodene tesnenie v stupli, tak sa to takto moze spravat, kvapalina zahriatim samozrejme zvecsuje svoj objem.
Tlak moze byt kludne 50-100 kPa (nechce sa mi hladat a zhlavy presne neviem). Pretlak je tam pre lepsie cirkulovanie vody
No a ked sa divam, co som popisal, zacal by som naozaj tym medalovym stuplom, mozno to bude takato elementarna blbost ...
|
Pia, 24.02.2012, 20:06 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
viecko na chladici mam nove ale tiez myslim ze to bude tym,lebo neviem ako to viecko by malo ist tak ze ho zatlacim a zaistim ale mne to ide len ho polozim a zaistim takze asi mi to dobre netesni.Lebo ja aj ked ma zohriate auto a otvorim to viecko na chladici tak by malo aj tak odfuknut lebo je tam nejaky tlak ale ja ho len tak otvorim a nic akoby tam ziadny tlak nebol..a teplomer mi ukazuje dobre lebo ked bol zly ten termostat tak vzdy som to mal az v cervenom
|
Pia, 24.02.2012, 21:06 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
carlsson_1 píše: ale ja ho len tak otvorim a nic akoby tam ziadny tlak nebol.. Chyba ... Este som nevidel auto, ktore by nevystreklo pri prevadzkovej teplote po odstuplovani (ak je odvzdusnene)... Kolko stupnovu otacku robis pri zatvarani stupla ? Byva to aj cca 150 ...
|
Pia, 24.02.2012, 21:38 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
no tych 150 to moze byt...
|
Pia, 24.02.2012, 21:41 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Ak uvazim, ze stupel musi do urcitej miery tesnit, a predpokladajme, ze ho osadis dobre, tak netesni, a preto ti pretlak nedrzi v chladici a vracia sa ti do nadrzky. (moja uvaha).
|
Pia, 24.02.2012, 21:53 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
ako som pisal auto je zohriate na prevaadzkovu teplotu a otvorim viecko na chladici a nic ziadny tlak nic..zavzdusnene by to nemalo byt lebo kuri to velmi dobre tak skusim teda to viecko aj ked je nove...
|
Pia, 24.02.2012, 22:02 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Kurit ti bude, pokial to nebude brutalne zavdusnene, velky okruh otvara az termostat. Ked zohrejes auto na prevadzkovu teplotu a otvoris stupel, ma voda tendenciu vyprskat von ? Alebo normalne stoji v otvore na stupel ?
Mala by mat tendeciu sa vytlacit von ...
Alebo inac - hadice chladica su pri prevadzkovej teplote rukou stlacitelne ? Nemal by si ich stlacit viac ako par mm ... A ak ano, nieco nedrzi tlak. Zrejme stupel, inac by ti kvapalina niekde mizla (pod autom, hlava, atd).
|
Pia, 24.02.2012, 22:22 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
zajtra musim vyskusat ci tie hadice normalne stlacim.....ale inak dakujem za pomoc
|
Pia, 24.02.2012, 22:37 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
...
Naposledy upravil carlsson_1 dňa Uto, 13.03.2012, 16:03, celkovo upravené 1
|
Pia, 24.02.2012, 22:52 |
|
|
carlsson_1
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33 Príspevky: 45 Bydlisko: pezinok
|
tak dnes som skusal tie hadice a pri zohriatom aute,aj som pridaval a hadice som stlacil ako keby auto nebolo nastartovane takze v sustave unika tlak.....
|
Ned, 26.02.2012, 12:12 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|