Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 8:40
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Stúpavosť 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Nazdar chcem sa opýtať na stúpavosť u offroadu. Som zelenáč. Napr na internete som našiel stúpavosť u Defenderu 100% čiže 45stupnov.
Uaz 469 má myslím 65%, Unimog má 100%. Môžete my niekto vysvetliť od čoho stúpavosť závisí, prípadne čím sa dá zlepšiť, aký prudký kopec ste vyšli, a čo sa stane ak prekročím udávaný sklon auto sa prevráti alebo zastaví?
za odpoved vopred dakujem.


Ned, 12.11.2006, 0:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu si myslím, že najlepšie odpovie Rado, pretože on dokáže ísť aj 60 stupňový kopec na aute, ktoré ma max. stúpavosť 45 :lol: Závisí to od viacerých vecí. Veľakrát od dĺžky samotného kopca, potom aj od nájazdu naň, potom či sa môžeš, alebo nemôžeš rozbehnúť, potom aj či máš krátke alebo dlhé auto, aké máš obuté pneumatiky, aký je v nich tlak, či je povrch mäkký, alebo tvrdý, alebo suchý, alebo aká je hmotnosť auta a pod....Myslím, že nenapíšem blud, ak uvediem ako príklad, že tam, kde sa napr. ja na jimníku už s prednými kolesami vo vzduchu môžem prevrátiť dozadu sa napríklad dlhý patrol skôr zastaví a skĺzne späť.... Aletoto všetko je skutočne ťažko zhrnúť....


Ned, 12.11.2006, 15:15
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte nikdy sa mi nestalo že by som zastal v svahu na povrchu terénu (nezaborený do blata) pretože by motor nevládal. Vždy som skončil preto, že kolesá už nedokázali preniesť výkon na zem a začali hrabať. Takže technická stúpavosť auta je ovela vyššia ako adhézna.

Druhá vec je, ako dlho môže auto liezť hore kopcom. Na dostatočne dlhom a strmom svahu sa totiž olej už nepreleje v olejovej vani do jímky pod sacím košom čerpadla, ale zhromaždí sa pri zadnom semeringu. Keď sa minie všetok olej spod čerpadla, motor prestane mazať. A taká sranda nebude mať dlhého trvania.

Napr. Tatra 805 má preto dve olejové čerpadlá. Jedno tlačí olej spredu hore do motora a druhé tlačí olej zozadu do predu.

Takže tých 65 alebo 100% bude asi svah po ktorom sa dá ísť trvale a ktorému je prispôsobená olejová inštalácia.


Ned, 12.11.2006, 15:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Takže tých 65 alebo 100% bude asi svah po ktorom sa dá ísť trvale a ktorému je prispôsobená olejová inštalácia


Presne tak, ostatné je o pneumatikách a výkone :D

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 13.11.2006, 16:30
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dakujem za odpovede. To by ma nenapadlo že stúpavosť môže súvisieť s olejom. Tých 60stupnov myslíte vážne taký kopec si neviem ani predstviť. Nám sa na Uaze podarilo výjsť takmer 45stupnov (je to u nás najprudší výjazd), dlžka useku bola asi 150metrov a bolo uplne sucho, gumy mylím že boli MT


Pon, 13.11.2006, 19:51
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte detail... nepliesť si stúpanie v ° a v %.

100% = 45°

Výrobcovia radi udávajú stúpavosť v % pretože väčšie číslo lepšie vyzerá.


Štv, 07.12.2006, 16:04
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
45 stupnov ist 150 m je uz celkom akurat :wink: (pre niektorych aj na posranie :lol: )

inak sa stotoznujem s Mlanom a Martinom

osobne som siel max cca 55 stupnov asi 6 m s rozbehom a len rovno

a potom Kavonovu skalu ,ale tam sa nejako nikdo nestihol kuknut na naklonomer :lol:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Sob, 09.12.2006, 21:37
Profil ICQ WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Samozrejme že to nebolo 45 stupnov na celých 150tich metroch, :D ale v jednom úseku sa ukazovateľ k tým 45 blížil, otázne je nakoľko je presný, to by chcelo zmerať prevýšenie a presnú dĺžku úseku a vypočítať to :o . Gumy boli Track 2000.


Ned, 10.12.2006, 12:57
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Keď už hovoríme o stúpavosti, možno by som spomenul aj bočný náklon. Pri niektorých autách je udávaný dokonca až 48° , tušim patrol GR Y61 to tak má ak sa nemýlim. Celkom by ma ale zauímalo ako to merajú? Pretože naklopiť auto na rampe do nejakého uhla a keď sa začne prevracať, vrátiť to o stupeň naspäť a ten údaj vpísať do tech. špecifikácie k vozidlu by bolo asi trúfalé.... Neviete to niekto? Ja som na mojom jimníku veľmi opatrne na krátkej jednotke už musel ísť ( podľa náklonomera ) v bočnom náklone cez 40° a to už som sa ale šiel posrať...


Ned, 10.12.2006, 13:14
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15
Príspevky: 174
Bydlisko: skalica
Odpoveď s citáciou
MilanBB píše:
Keď už hovoríme o stúpavosti, možno by som spomenul aj bočný náklon. Pri niektorých autách je udávaný dokonca až 48° , tušim patrol GR Y61 to tak má ak sa nemýlim. Celkom by ma ale zauímalo ako to merajú? Pretože naklopiť auto na rampe do nejakého uhla a keď sa začne prevracať, vrátiť to o stupeň naspäť a ten údaj vpísať do tech. špecifikácie k vozidlu by bolo asi trúfalé.... Neviete to niekto? Ja som na mojom jimníku veľmi opatrne na krátkej jednotke už musel ísť ( podľa náklonomera ) v bočnom náklone cez 40° a to už som sa ale šiel posrať...


Na stranke CB one maju vyobrazenu metodu ako to meraju...

_________________
Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu


Pon, 11.12.2006, 10:59
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
45 stupnov ist 150 m je uz celkom akurat :wink: (pre niektorych aj na posranie :lol: )

- ono ešte záleží od toho, čo je podtým a čo nadtým... ale tomu, kto neprizná, že má stiahnutý zvierač, neverím...buď je ťažký profík a jazdí to bežne a tak už ten zvierač nereaguje, alebo je to chvastúň...každé zdravé telo na také výkony reaguje automaticky... :smt150

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pon, 11.12.2006, 12:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hore kopcom je to uplne ine ako dole, resp. bokom. Pokial mi auto nezacne hrabat je to ohromna sranda "lezat" na operadle, ale akonahle podhrabne, tak vtedy zbystrim ako sokol :) A este je rozdiel is v kolone a vidiet ze auta predomno prechadzaju, tak sam seba presviedcam, ze je to v pohode...

_________________
Range Rover farma :)


Pon, 11.12.2006, 12:15
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15
Príspevky: 174
Bydlisko: skalica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
45 stupnov ist 150 m je uz celkom akurat :wink: (pre niektorych aj na posranie :lol: )

inak sa stotoznujem s Mlanom a Martinom

osobne som siel max cca 55 stupnov asi 6 m s rozbehom a len rovno

a potom Kavonovu skalu ,ale tam sa nejako nikdo nestihol kuknut na naklonomer :lol:


Ked o extremoch, tak mosim vzpomenut aj skusenost z offroadarealu z Mosta. Jazdili sme tam promo akciu a bola tam Tatra 8x8. Pani o tych stupnoch by sa nam len snivalo. Boli to snad 60 tky z miesta a to nebolo take sokujuce ako zjazdy s tychto stupnov bokom :D No, mozno nam chcel len ukazat co to je extrem offroad,ale fyzikalne zakony akoby neplatili. Co dodat? Ked budete mat prilezitost sa zvirst, tak nevahajte a budete si dlho pamatat :D :D

_________________
Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu


Pon, 11.12.2006, 12:53
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53
Príspevky: 180
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Možno že sa ti zdalo, že tá Tatra 8x8 má obrovskú stúpavosť, ale napr. v Krrnove majú výjazd, ktorý je u vrchu skoro kolmý a tá Tatra 8x8 tam zostala stáť. Ja som to na malej dvojke vyletel. Pri tej rýchlosti máš,ak teda vyjdeš hore, všetky štyri kolesá vo vzduchu a hrozí prevrátenie dozadu.


Obrázok

Tatre tu prešmykovalo všetkých osem kolies.Nato aby to vyšla nedokázala nabrať potrebnú rýchlosť

_________________
Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700


Pon, 11.12.2006, 16:19
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15
Príspevky: 174
Bydlisko: skalica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tatre tu prešmykovalo všetkých osem kolies.Nato aby to vyšla nedokázala nabrať potrebnú rýchlosť[/quote]

To mna na tom fascinovalo. Ze Tatra nemoze nabrat rychlost a len pomali, len pomali, pomali...Urcite je velkym umenim vyjazd pomali proti rychlemu. No to bocne zjazdy mi nahanali hrozu...samozrejme zo zmacknutym pedalom spojky...
Ten vyjazd na fotke.. dost ostry. Pomali by to asi naslo :D

_________________
Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu


Pon, 11.12.2006, 20:34
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: