Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 26.04.2024, 12:35
Dnes je piatok 26. apríla 2024, meniny má Jaroslava a zajtra Jaroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 569 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 38  Ďalší
 RADOFFROADOV PATROL - žeby predsa ? 
Autor Správa
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak som podrobne studoval video z TOP GEAR a musim podotknut, ze som trochu sklamany, ze taky kolos ako televizia BBC si robi z ludi prdel...

nakolko sme s R22 lietali dost dlho, viem presne, co dokaze s dobrym pilotom, Skodu Yeti sice poznam len z internetu, ale pravdepodobne nikto nepochybuje, ze sa pre tento ucel neda zrovnavat s 3tonovym patrolom v ziadnom ohlade...

fakt je, ze to nevrtalo v hlave len mne :

http://adam.cas.sk/clanky/9155/legendar ... dovky.html

...na rozdiel od autorov tohto clanku, ja mam k dispozicii fakty, technicke parametre a skusenosti s lietanim, pristatim na aute atd.

trochu technickych udajov :

moj patrol ma 3000 kg, rozchod kolies cca 200 cm a pomerne tvrde pruzenie, a teda pomerne vysoku stabilitu v nizkych rychlostiach alebo staticky

vrtulnik, ktorym sme pristavali na patrole ma vzletovu hmotnost cca 470 kg a tazisko cca 0,8 m nad zemou (heliportom)

heliport , ktory sme spravili omnoho jednoduchsi, nakolko vystuhu tvori stresny nosic ma ca 80 kg

RESUME : na streche 3tonoveho patrola som mal cca 500 kg s taziskom cca 0,8m nad strechou a presne vycentrovany na stred == a pri jazde som si daval poriadny pozor aby som sa nenaklanal, pretoze to bolo nachylne na kazdy pohyb do strany...


Skoda Yeti ma cca 1760 kg, rozchod kolies cca 1540 mm, uzitocnu hmotnost ma cca 500 kg (bez sofera) a zatazenie strechy 100 kg

vrtulnik Robinson R22, ktory na nej akoze pristaval ma vzletovu hmotnost cca 635 kg a tazisko cca 1,1 m nad zemou (heliportom), heliport, ktory vyrobili mal urcite min. 100 kg (ale podla mna viac)

RESUME :udajne seriovy Yeti so svojimi 1760 kg mal udajne na streche cca 735 kg a tazisko este vyzsie ako ja na patrole...

dalsie postrehy :

1) video je komplet zostrihane, nie je kontinualne

2) ked akoze dosadne R22 na strechu Yeti je cca 0,5 m vlavo a Yeti sa ani nepohol (nenaklonil) pri takomto dosadnuti by bol Yeti nahnuty skoro na prevratenie

3) ked Yeti zastavuje s vrtulnikom na streche, je zrazu vrtulnik presne v strede, zeby za jazdy naskocila pozemna kontrola a vystredila cca tristvrte tonovy vrtulnik za jazdy na stred ??

4) o vibracii, ktora nastane po dosadnuti a naslednom odpojeni spojky pri dosiahnuti urcitych otaciek rotora ani nehovorim, my vrtulnik zaistujeme do cca 1,5 min po dosadnuti este za konstantych otaciek rotora a pri vzlete ho dvaja drzime, pretoze by pri roztacani rotora pravdepodobne "odskackal" z heliportu...

o tuhosti karoserie, pri takom zatazeni strechy a naslednom otvoreni dveri ani nehovorim

80% komentarov pod tym videom sa nesie v duchu ako pisem ja : NEZMYSEL, NEZMYSEL, NEZMYSEL !!!

su tam aj poznamky o tom, ze neskorsia cast videa sa ukazuje ako skorsia a dalsie nezrovnalosti !

na zaver podotknem, ze ak aj pilot R22 takto zlahka zavisel nad iducim heliportom, pripadne sa ho dotkol, koli natoceniu videa, patri mu moje obrovske uznanie, kedze viem , co to obnasa, ostatne je ZOSTRIHANY PODVRH !

...ak toto cita este nejaky pilot helikoptery, budem rad ak sa vyjadri...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 03.08.2011, 14:39
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto je realne video jedneho z prvych pristati na streche mojho patrola == NEZOSTRIHANA VERZIA !!!

http://www.youtube.com/watch?v=omG9NsvEbGQ


dovolena chybovost pilota do stran je max 15 cm !!

dovolena doba pristavacieho manevru od doby zavisenia nad heliportom je cca 2 sekundy !! (ak nedokaze do tej doby dosadnut, musi odletiet)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 03.08.2011, 14:43
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09
Príspevky: 623
Bydlisko: Bacuch
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako ztoho zoskakuješ a ešte jedna vec daj video ako sa štveraš na trola ked chceš nastupit do tej mašiny

_________________
Off Road je choroba a preto mam rád blato lebo je Liečivé


Str, 03.08.2011, 15:06
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vzadu je rebrik klasicky na dverach, normalne zlezies :wink: a s trochou obratnosti sa da obist dookola aj hore po heliporte

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 03.08.2011, 16:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado super, este chvilu a verim, ze ti tam raz pristane aj sam Jano zo Ziliny so svojim tryskacom :-D
Inak, nechcel by som byt tvojim susedom, ked sa takto bavite, najma po nocnej :-D :-D :-D

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Str, 03.08.2011, 18:05
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 25.05.2008, 14:34
Príspevky: 107
Bydlisko: galanta
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som taky amatersky pilot na rc heli.. a potvrdzujem ze na modeloch je co robit aby sa pristalo na vyznacenom place.. zatial sa to iba ucim ale uz mam zasebov par rozbitých modelov .. a tomu yety videjku ani ja neverim...


Str, 03.08.2011, 18:34
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 481
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vyzera to že bol aj niejaky vietor aspon podla tej zastavy v pozadí velmi šikovné ;-)

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Str, 03.08.2011, 18:35
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hm, susedia sú v pohode sme ohľaduplný ...

Vietor aký bol vtedy nie je až taký problém, totálny problém je nerovnomerny prízemný efekt ktorý sa prejaví práve cca 2 sekundy po prílete nad heliport vtedy buď hneď dole alebo preč inak pruser veľmi pravdepodobný ...

S pilotovanim modelu želám veľa úspechov som na tom podobne

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 03.08.2011, 20:15
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
prebehlo nejake to testovanie

totalne zle pocasie, dazd blato pneu som nemal Bogger umyselne

tahanie 200m do 20-30 st kopca, museli sme po kazdom tahani priviazat patrol o stromy, dve hodiny makacky...

Obrázok

Obrázok

ale ten pohlad stal za to


Obrázok

...a tento pohlad tiez (spolujazdec, tahac lana atd)
:-D

Obrázok

Obrázok

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 11.08.2011, 11:46
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skusali sme so synatorom ako funguju fyzikalne zakony v praxi :lol:

Obrázok

Obrázok

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 19.10.2011, 11:16
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1379
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nejako vám krivo rastú tie stromy :lol: či?

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Str, 19.10.2011, 19:30
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Áno na tom svahu áno a to myslím vazne, preto tam stojí patrik aby bolo v reale vidieť sklon, alebo pozri na horizont ... inak je tam kúsok mozny rozbeh, nie je problém sa tam dostať, ale udržať tam tu hmotnost, preto som navrchu prehrabol aby boli jamy pod kolami inak mi to vždy zliezlo až dole na brzde... čelne je to cca 57

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 19.10.2011, 19:47
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nevidno nikoho za volantom,to si sa nebal vystupit z auta? pri takom sklone mohlo kludne samo zist :shock: (alebo si zo strachu vyskocil?) :lol:

ako je to s mazanim motora pri takych naklonoch?...do kolko stupnov je to pre motor bezpecne?

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Str, 19.10.2011, 21:40
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No bál, ale ked musíš, tak musíš... :-D nemalo velmi kam zabehnúť , len by zliezlo pár m , a vystupovalo sa zaujímavo, zvlášť z tých športových sedačiek...

Mazanie je samozrejme problém, hneď som to vypol, jeden motor som už takto odpálil, na patrole 3,3 D som asi v 45 st zapadol a nechal som bežať asi 45 min, bolo to v zime, ked som potom zišiel dole, už motor klepal...

Osobne nad 35 st už spozorniem... myslím, že tam je niekde hranica na GR samozrejme ak je auto v pohybe, nie je to taký problém, ale preferujem skôr menšie otacky,

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 20.10.2011, 7:26
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak zas prebehlo par doladovani podvozku

stale sa mi to zdalo nizke :-D a zadok trochu kopal a predok zas padal na jednu stranu v zakrutach

po asi 12tich skuskach s roznymi kombinaciami roznych strun a podloziek sme uzavreli testovanie s vysledkom "spokojny majitel" nasledovne

dozadu dostal patrol struny robene na mieru (priblizne o 10 cm dlhsie ako Ironman a silnejsie o cca 1mm priemer pouziteho drotu ako Ironman NISS 020D) + sme zmenili podlozky 40 mm na podlozky 50mm

vzadu su pouzite tlmice Ironman triedy Foam Cell dlzky LF1 co je najdlhsi tlmic povodne urceny pre podvozky 6" (realne zdvihnutie je vsak aj u tychto podvozkovych sad o dost vyzsie)

dopredu sme dali struny Ironman NISS 043 B co je struna povodne pre 6" lift a tlmice Ironman triedy Foam Cell dlzky LF1 co je najdlhsi tlmic povodne urceny pre podvozky 6" a vybrali sme podlozku 40mm, teda momentalne bez podlozky

namontovali sme tiez relokacnu sadu caster kitu z nasej produkcie PRV koli zlepseniu zaklonu zvisleho capu


Obrázok

dnes po vystaveni na autosalone a nasledne slovakiaringu sa chudak patrol konecne po 2 mesiacoch dostal na svetlo bozie z garaze, tak ak cez vikend stihnem nejake jazdenie, budu foto jazdenia na pneu SS M16, sice uz som ich estoval na ukraine, ale bolo zamrznute podlozie, chcem skusit blato...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 06.12.2011, 14:42
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 569 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 38  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: