Mám tam 4 stupňový Aisin, podľa všetkých čo tomu rozumejú ho chvália ako nesmrteľný výtvor japončíkov a nejde im do hlavy, čo sa deje. Mal som asi nešťastie na babráka, čo mi tam dačo pojebabral, takže Ty asi môžeš kľudne správať, ale pre info popíšem čo sa stalo.
Môj problém sme tu už preberali koncom decembra 24 v mojom vlákne v sekcii Môj Offroad:
Problém: Ráno po naštartovaní a zaradení hocijakého stupňa auto nereaguje, ako keby tam bol N alebo naďalej P. Po preradení späť do parkingu a niekoľkonásobnom pridaní plynu do stredných a vyšších otáčok a znovuzaradení rýchlosti už auto riadne reaguje, hladko preradí na vyšší stupeň, tam však zase zbytočne dlho drží do vysokých otáčok a preradí len keď mierne uberiem plyn. Toto robí až do úplného zahriatia. Keď sa všetko prehreje, motor aj prevodovka, tak radí krásne, ochotne a na 4 stupňovú prevodovku až zamatovo hladko a plynulo.
Hladinu oleja premerali a doplnili v autorizáku. Chýbali rovné dva litre. Potom sa už auto správalo ako má, po zaradení rýchlosti a pustení brzdy sa okamžite pohýnalo bez pridania plynu.
Dlho som sa však netešil. Po prejdení asi 2tis. km a nástupe tých prvých tohoročných horúčav sa mi začala prevodovka po zahriatí prehrievať a preklzovať. Teraz je už stav núdzový, t.j. hodilo ju do núdzového stavu, otáčky bez ohľadu na zaradený prevodový stupeň nestúpnu nad 2.000 a pri zaradení hocijakého stupňa na voliči sa auto hne len do predu, samozrejme okrem parkingu.
Podľa amíckych zdrojov dávajú tieto prevodovky bez údržby v pohode bezporuchových 300.000 míľ a prevodovky pravidelne a odborne udržované 500.000+ míľ bez najmenších problémov.
Holt, mal som smolu a niekto musel predo mnou niečo riadne dojebabrať!
