Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 02.06.2025, 15:19
Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Y60-intercooler 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
Príspevky: 162
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mello píše:
Obrázok Obrázok

aspon par foto...

Mello,ten ľavý obrázok-je tam aj vetrák?Dík za foto-ak môžeš,daj aj kapotu.

_________________
Patrol Y60,2xLada Niva.


Str, 04.07.2007, 22:03
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55
Príspevky: 193
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jna kapote je jednoducho otvor nad coolerom Obrázok

_________________
LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB


Štv, 05.07.2007, 0:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je to len 10kW a vetrak na 61 je.

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Štv, 05.07.2007, 0:46
Profil ICQ
Koumák

Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
Príspevky: 162
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
je to len 10kW a vetrak na 61 je.

Petertn,myslím,že aj tých 10kw stojí za tu trošku práce,keď je to v podstate len za cenu tej roboty a trochu vymýšľania,aj keď uznávam-môže to byť aj len skúška o ničom.

_________________
Patrol Y60,2xLada Niva.


Štv, 05.07.2007, 20:24
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
Príspevky: 162
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mello píše:
jna kapote je jednoducho otvor nad coolerom [img]http://ukazto.co
m/img_small/NissanPatrolitstrecha.jpg[/img]

Čau Mello.Zdá sa ,že môj Patrol je pôvodom z KE-možno by si o ňom mohol niečo vedieť,je to 94-ka,2,8TD,foto je na Free jazdenie-Slánske Vrchy.

_________________
Patrol Y60,2xLada Niva.


Štv, 05.07.2007, 20:36
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55
Príspevky: 193
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Peter.7101 píše:
mello píše:
jna kapote je jednoducho otvor nad coolerom [img]http://ukazto.co
m/img_small/NissanPatrolitstrecha.jpg[/img]

Čau Mello.Zdá sa ,že môj Patrol je pôvodom z KE-možno by si o ňom mohol niečo vedieť,je to 94-ka,2,8TD,foto je na Free jazdenie-Slánske Vrchy.


cau, poznam dost dobre aj auto a aj povodneho majitela, kupil si dobre...

a urcite stoji zato ta uprava, ono nejde len o vykon, ale aj krutak pojde trochu hore...

_________________
LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB


Štv, 05.07.2007, 21:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 325
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A zvedne se i krouťák.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Štv, 05.07.2007, 22:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak zoženiem cooler (načom sa pracuje) tak ho narveme s brachom do Rockyho. Samozrejme ako ma upovedomil HONZA S tak el. vrtulka na chladenie by tam mala byť aby pri pomalej jazde nerobil cooler opačny efekt.
Pred prepalenymi piestami maaaam veeeeelky rešpekt takže sa bude ladiť ne čerpadle množstvo nafty. (mal by to byť červiček na čerpadle).


Štv, 05.07.2007, 22:51
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 05.11.2006, 16:21
Príspevky: 66
Bydlisko: Krušné hory, CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mám v Patrolu cooler z Y61 a je dobrý si tam přidělat i ten větrák na vlastní vypínač, při malých rychlostech je občas potřeba zchladit... :wink:

_________________
www.offroad-chomutov.com ..... hanz@4x4nazory.cz ..... www.4x4nazory.cz ..... 602 651 644


Pon, 10.12.2007, 21:44
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
maličko upresním ... vzduch za intercoolerom je chladnejší a preto hustejší. Tak sa pri rovnakom tlaku a objeme dostane do spaľovacieho priestoru viac gramov vzduchu a môže sa tam nastriekať viac nafty. Tak sa dá urobiť vyšší výkon.

Dovolím si upozorniť na veľmi chabé prúdenie nad kapotou Y60 aj pri rýchlejšej jazde. Nádych nad medzichladičom bude málo účinný. Chcelo by to predĺžiť vstup vzduchu až po hranu kapoty. A možno by to chcelo poriešiť postrekovanie medzichladiča destilovanou vodou ako majú Subará.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 10.12.2007, 23:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 akurat ma to napadlo tiez ze nadych na kapote je celkom dost zbytocny lebo predok robi vo vzduchu asi taku vlnu ako ked vbehnes do vody takze vsetok vzduch rozraza az na uroven celneho skla takze bud dat intercooler dopredu pred chladic vody alebo ostrekovanie ako na Subaru

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 11.12.2007, 8:33
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...presne tak... Ale pred chladičom je už dosť tlačeniaca (chladič oleja, chladič od klímy...) a samotné chladenie je u Patrolov vyšponované dosť až na kraj možností.

Takže intercooler naplocho nad motorom má logiku, len by som vstup vzduchu preonačil tak, že by som zarovnal pred šoférom prelis kapoty do jednej výšky a vzniknutý tunel by chytal luft úplne na prednej hrane kapoty a viedol by ho dozadu nad medzichladič.

Čím by sa samozrejme neobišla potreba ventilátora a možno ani postrekovania medzichladiča. To je dané najmä špecifikom terénnych áut, že často (až väčšinou) potrebujú max. výkon pri minimálnych rýchlostiach (na rozdiel od cestných áut). Preto sa nedá počítať s náporom vzduchu od rýchlosti a všetko musí byť ošetrené ventilátorom.

_________________
SLOW & FURIOUS


Naposledy upravil Martin 4 dňa Uto, 11.12.2007, 9:37, celkovo upravené 1



Uto, 11.12.2007, 9:35
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
Martin 4 akurat ma to napadlo tiez ze nadych na kapote je celkom dost zbytocny lebo predok robi vo vzduchu asi taku vlnu ako ked vbehnes do vody takze vsetok vzduch rozraza az na uroven celneho skla takze bud dat intercooler dopredu pred chladic vody alebo ostrekovanie ako na Subaru

Nie tak celkom. On ho sice rozrazi ako pises, ale vzduch predsa musi niekam tiect. A ten co ide hore kopiruje kapotu .. pokial nenarazi na otvor medzichladica kam vnikne ...
Pred chladic vody je to iste dobry napad, ale treba zobrat do uvahy, ze este pred nim je (a nemusi byt) chladic klimy, a teda ho mozes dat az pred ne ...
Ak uvazime ze tu mame za sebou tri celky generujuce teplo a ohrievajuce jeden druhy navzajom, je celkom zaujimava dilema ako to vyriesit, zvlast v terene pri malej rychlosti, kde ma chladenie naporom vzduchu dost mizivy ucinok ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 11.12.2007, 9:36
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
On ho sice rozrazi ako pises, ale vzduch predsa musi niekam tiect. A ten co ide hore kopiruje kapotu .. pokial nenarazi na otvor medzichladica kam vnikne ...


...ee Finder ... to sú zákonitosti obtekania v medznej vrstve. Za tak vysokou a tupou hranou ako je čumák na Y60 je prúdenie hodne zdvihnuté a pokračuje až kdesi pri hornom okraji čelného skla. Preto napr. na Y60 nefunguje Raincleer (sajrajt na odpudzovanie vody) ktorý na osobných autách funguje senzačne. Proste čelné sklo a kapota nie sú obtekané. Až sa stretneme, ukážem Ti to. Keď má Y60 na kapote kvapky vody, tak ani pri vyššej rýchlosti sa nehýbu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 11.12.2007, 9:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
alebo by bolo riesenie prednu hranu kapoty vyrezat a dat tam len sietku alebo potom keby bol na plocho tak nad vyrez v kapote hodit nejaky deflektor co by zrazal vzduch do otvoru na kapote len treba si potom aj uvedomit ze cez otvor na kapote bude do motora padat poriadne svinstvo a ked sa tam naprasi a potom to zmokne tak neviem aku bude mat ucinnost ten medzichladic a ked tam bude ventilator tak moze mat problemy s dazdom a prachom ktory sa dostane cez otvor na kapote

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 11.12.2007, 9:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: