| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| PeterPO Koumák 
					Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
 Príspevky: 162
 Bydlisko: Prešov
   | mello píše:    aspon par foto...Mello,ten ľavý obrázok-je tam aj vetrák?Dík za foto-ak môžeš,daj aj kapotu._________________
 Patrol Y60,2xLada Niva.
 
 
 |  
			| Str, 04.07.2007, 22:03 | 
					
					     |  
		|  |  
			| mello Koumák 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55
 Príspevky: 193
 Bydlisko: Kosice
   | jna kapote je jednoducho otvor nad coolerom  _________________
 LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 0:36 | 
					
					   |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | je to len 10kW a vetrak na 61 je. _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 0:46 | 
					
					     |  
		|  |  
			| PeterPO Koumák 
					Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
 Príspevky: 162
 Bydlisko: Prešov
   | petertn píše: je to len 10kW a vetrak na 61 je.Petertn,myslím,že aj tých 10kw stojí za tu trošku práce,keď je to v podstate len za cenu tej roboty a trochu vymýšľania,aj keď uznávam-môže to byť aj len skúška o ničom._________________
 Patrol Y60,2xLada Niva.
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 20:24 | 
					
					     |  
		|  |  
			| PeterPO Koumák 
					Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
 Príspevky: 162
 Bydlisko: Prešov
   | 
Čau Mello.Zdá sa ,že môj Patrol je pôvodom z KE-možno by si o ňom mohol niečo vedieť,je to 94-ka,2,8TD,foto je na Free jazdenie-Slánske Vrchy. _________________
 Patrol Y60,2xLada Niva.
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 20:36 | 
					
					     |  
		|  |  
			| mello Koumák 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55
 Príspevky: 193
 Bydlisko: Kosice
   | Peter.7101 píše: Čau Mello.Zdá sa ,že môj Patrol je pôvodom z KE-možno by si o ňom mohol niečo vedieť,je to 94-ka,2,8TD,foto je na Free jazdenie-Slánske Vrchy.cau, poznam dost dobre aj auto a aj povodneho majitela, kupil si dobre...
 a urcite stoji zato ta uprava, ono nejde len o vykon, ale aj krutak pojde trochu hore..._________________
 LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 21:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| HONZA.S Ťažký Profík 
					Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
 Príspevky: 325
 Bydlisko: Benešovsko  CZ
   | A zvedne se i krouťák. _________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61  4.2TD,  Nissan X trail 2.0 4 x 4 ,  Nissan Almera  N16 1.5 a  Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz  tel. +420 723 485 738 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 22:39 | 
					
					   |  
		|  |  
			| ferjon OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
 Príspevky: 604
 Bydlisko: Polomka - okr. BR
   | Ak zoženiem cooler (načom sa pracuje) tak ho narveme s brachom do Rockyho. Samozrejme ako ma upovedomil HONZA S tak el. vrtulka na chladenie by tam mala byť aby pri pomalej jazde nerobil cooler opačny efekt. 
Pred prepalenymi piestami maaaam veeeeelky rešpekt takže sa bude ladiť ne čerpadle množstvo nafty. (mal by to byť červiček na čerpadle).
 
 
 |  
			| Štv, 05.07.2007, 22:51 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Hanz Učeň 
					Registrovaný: Ned, 05.11.2006, 16:21
 Príspevky: 66
 Bydlisko: Krušné hory, CZ
   | Mám v Patrolu cooler z Y61 a je dobrý si tam přidělat i ten větrák na vlastní vypínač, při malých rychlostech je občas potřeba zchladit...   
 
 |  
			| Pon, 10.12.2007, 21:44 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | maličko upresním ... vzduch za intercoolerom je chladnejší a preto hustejší. Tak sa pri rovnakom tlaku a objeme dostane do spaľovacieho priestoru viac gramov vzduchu a môže sa tam nastriekať viac nafty. Tak sa dá urobiť vyšší výkon.
 Dovolím si upozorniť na veľmi chabé prúdenie nad kapotou Y60 aj pri rýchlejšej jazde.  Nádych nad medzichladičom bude málo účinný. Chcelo by to predĺžiť vstup vzduchu až po hranu kapoty.  A možno by to chcelo poriešiť postrekovanie medzichladiča destilovanou vodou ako majú Subará.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2007, 23:20 | 
					
					     |  
		|  |  
			| masurko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
 Príspevky: 1816
 Bydlisko: Trencin
   | Martin 4 akurat ma to napadlo tiez ze nadych na kapote je celkom dost zbytocny lebo predok robi vo vzduchu asi taku vlnu ako ked vbehnes do vody takze vsetok vzduch rozraza az na uroven celneho skla takze bud dat intercooler dopredu pred chladic vody alebo ostrekovanie ako na Subaru _________________
 "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
 Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
 Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
 Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
 Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2007, 8:33 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | ...presne tak... Ale pred chladičom je už dosť tlačeniaca (chladič oleja, chladič od klímy...) a samotné chladenie je u Patrolov vyšponované dosť až na kraj možností.
 Takže intercooler naplocho nad motorom má logiku, len by som vstup vzduchu preonačil tak, že by som zarovnal pred šoférom prelis kapoty do jednej výšky a vzniknutý tunel by chytal luft úplne na prednej hrane kapoty a viedol by ho dozadu nad medzichladič.
 
 Čím by sa samozrejme neobišla potreba ventilátora a možno ani postrekovania medzichladiča. To je dané najmä špecifikom terénnych áut, že často (až väčšinou) potrebujú max. výkon pri minimálnych rýchlostiach (na rozdiel od cestných áut).  Preto sa nedá počítať s náporom vzduchu od rýchlosti a všetko musí byť ošetrené ventilátorom.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 
    							Naposledy upravil Martin 4 dňa Uto, 11.12.2007, 9:37, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2007, 9:35 | 
					
					     |  
		|  |  
			| finder Support 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
 Príspevky: 6667
 Bydlisko: PB
   | masurko píše: Martin 4 akurat ma to napadlo tiez ze nadych na kapote je celkom dost zbytocny lebo predok robi vo vzduchu asi taku vlnu ako ked vbehnes do vody takze vsetok vzduch rozraza az na uroven celneho skla takze bud dat intercooler dopredu pred chladic vody alebo ostrekovanie ako na SubaruNie tak celkom. On ho sice rozrazi ako pises, ale vzduch predsa musi niekam tiect. A ten co ide hore kopiruje kapotu .. pokial nenarazi na otvor medzichladica kam vnikne ...
 Pred chladic vody je to iste dobry napad, ale treba zobrat do uvahy, ze este pred nim je (a nemusi byt) chladic klimy, a teda ho mozes dat az pred ne ...
 Ak uvazime ze tu mame za sebou tri celky generujuce teplo a ohrievajuce jeden druhy navzajom, je celkom zaujimava dilema ako to vyriesit, zvlast v terene pri malej rychlosti, kde ma chladenie naporom vzduchu dost mizivy ucinok ..._________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2007, 9:36 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | finder píše: On ho sice rozrazi ako pises, ale vzduch predsa musi niekam tiect. A ten co ide hore kopiruje kapotu .. pokial nenarazi na otvor medzichladica kam vnikne ......ee Finder ... to sú zákonitosti obtekania v medznej vrstve. Za tak vysokou a tupou hranou ako je čumák na Y60 je prúdenie hodne zdvihnuté a pokračuje až kdesi pri hornom okraji čelného skla. Preto napr. na Y60 nefunguje Raincleer (sajrajt na odpudzovanie vody) ktorý na osobných autách funguje senzačne. Proste čelné sklo a kapota nie sú obtekané. Až sa stretneme, ukážem Ti to. Keď má Y60 na kapote kvapky vody, tak ani pri vyššej rýchlosti sa nehýbu._________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2007, 9:42 | 
					
					     |  
		|  |  
			| masurko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
 Príspevky: 1816
 Bydlisko: Trencin
   | alebo by bolo riesenie prednu hranu kapoty vyrezat a dat tam len sietku alebo potom keby bol na plocho tak nad vyrez v kapote hodit nejaky deflektor co by zrazal vzduch do otvoru na kapote len treba si potom aj uvedomit ze cez otvor na kapote bude do motora padat poriadne svinstvo a ked sa tam naprasi a potom to zmokne tak neviem aku bude mat ucinnost ten medzichladic a ked tam bude ventilator tak moze mat problemy s dazdom a prachom ktory sa dostane cez otvor na kapote _________________
 "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
 Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
 Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
 Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
 Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2007, 9:44 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |