Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína
Autor |
Správa |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Martin 4 píše: muhehe ... rady na pokračovanie.
Medenná vazelína v spreji alebo tégliku = napr. Autorpima
Pri zaťahovaní hlavného ložiska náboja treba mať namontované koleso. Len tak na obvode pocítiš prípadný zbytkový vakel v ložisku a aj dokážeš odhadnúť či sa kolo primerane lahko točí (na holom náboji to nepostrehneš)
Špeciálny kĺúč na maticu ložiska uspokojivo nahradí tupý šroubovák a citlivé ovládanie kladivka. Ale ak chceš byť ťažký frajer, zožeň si bronzovú tyčku tak zhruba fí 8 mm a koniec sklepni.
a je lepšie tam mať malinkato voličku ako to mať na fest... lebo by sa ložiskám nechcelo moc dlho pracovať a urobili by pa pa
-ka-
PS: už je to na Michim 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 30.04.2008, 12:10 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 30.04.2008, 13:04 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Páni, ďakujem všetkým za cenné rady. Dostanem sa k tomu až po Komoči, takže bude možnosť (s tými čo tam budú) aj osobne podiskutovať.  A sľubujem, že sa vynasnažím spraviť aj fotoserial.
|
Str, 30.04.2008, 15:10 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
100X vdaka za slubeny fotoserial 
|
Str, 30.04.2008, 15:23 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Chalani cenne rady veeelmi tu vidim pomôžu aj mne ak sa raz pustim do mojho patrola.
Mimochodom toto všetko som absolvoval už na Daihatsu lebo tam nejaky idiot zabudol ako opisujete s citom pritiahnuť ložisko na naboji a zaistiť tu maticu tym plechom.
Patol ma tiež ten pliešok na zaistenie tej matice?
|
Str, 30.04.2008, 21:52 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
ferjon píše: Chalani cenne rady veeelmi tu vidim pomôžu aj mne ak sa raz pustim do mojho patrola. Mimochodom toto všetko som absolvoval už na Daihatsu lebo tam nejaky idiot zabudol ako opisujete s citom pritiahnuť ložisko na naboji a zaistiť tu maticu tym plechom.  Patol ma tiež ten pliešok na zaistenie tej matice?
Áno, je tam zaisťovacia podložka s dvomi vnútornými výstupkami do drážok osy náboja a niekoľkými malými otvormi na dve skrutky na krížový šrobovák, ktoré sa naskrutkujú priamo do matice
Takže to drží polohu
-ka-
PS: poloha poloosy v náboji je daná drážkou (zápichom) na drážkovaní kam má padnúť segerka - taký pružný v jednom mieste rozrezaný krúžok. Ak by po kompletácii tento zápich nebol vidieť, tak aby neprekvapil posun poloosy - podľa doterajšej skúsenosti aj 2 mm = sa musí poloosa povytiahnuť  To len na doplnenie pre Michiho
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 30.04.2008, 22:04 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Karlito píše: Inak sa Ti môže stať, že budeš potrebovať vymeniť zvislé vedenie tehlice - 2 kuželíkové ložiská na každej strane. Pasujú z predného kolesa škody 100 až 130
Jedno koleso má trochu zvislý loker - trochu v ňom lúpe. Dá sa to nejako rozumne vymedziť (ale nechcem sa babrať s podložkami) alebo je lepšie rovno tie ložiská vymeniť?
Treba pri tom meniť (alebo sa to odporúča) aj guferá 40227 a 40232, keď to už je otvorené?Podotýkam, že nepúšťajú.
Má niekto presné označenie tých ložísk? Nerád v obchode habkám.
Marí sa mi, že MT4 to niekde popisoval, ale neviem to nájsť.
|
Uto, 06.05.2008, 14:51 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Na nejaky cas pomoze vybrat vymedzovaciu podlozku (mala by tam byt iba jedna) a zlozit to spatky (4 M8 srofy, vybrat, sundat podlozku, zlozit), ale na dlho to nevidim (ja s tym teda jazdim rok, ale..). Ak to rozoberies cele, je rozumnejsie tie loziska vymenit - simeringy pri tom nevyberas, tak ich nechaj tak. Loziska pre Patrol GR su 30304 (skodovka predne kolo - je to myslim to mensie lozisko), ale ci ma spaniel tie iste neviem. Tak.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 06.05.2008, 15:00 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, vôlu môže robiť buď ložisko v náboji, tam niekedy stačí dotiahnuť. Alebo ložiská v zvyslákoch. A tam sú tie škodofkové. A aké guferá myslíš?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 06.05.2008, 15:04 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Kapo:40227 a 40232. Pozri Karlitov obrázok vyššie.
MoostanQue: Španiel to má rovnaké - teda aspoň na oboch výkresoch to je diel 40615.
Dík. To som chcel vedieť.
|
Uto, 06.05.2008, 15:18 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
2 Rado ND:
máš niekoľko prístupov a možností čo s tým...
1.) ignorant = jazdíš dovtedy kým to neodpadne, nezadrie sa a potom urobíš komplet (len 1 náplň oleja)
2.) povrchník = odšroubuješ vrchné 4 a spodné 4 šrobiky oddekluješ zvisláky a vymeníš menší krúžok s klietkou ložiska a valčekmi (bez demontáže náboja - oprava na 4 hodinky) (bez výmeny oleja)
3.) uspokojovač = rozoberieš a vymeníš komplet zvislé uloženie kolies a si spokojný že nemáš vôľu (1 náplň oleja)
4.) stresmen = stresuješ čo by si mal či nemal meniť či poštelovať, proste hľadáš dôvod do ktorej kategórie sa zaradiť
5.) perfekcionista (dá sa povedať že aj KAPO syndróm  ) = urobíš komplet nápravu aj s guferami, finančne aj časovo náročnejšie, ale máš pocit istoty, že na podstatne dlhší čas ako 1, 2, 3 máš pokoj a nemusíš sa báť kedy sa to zas posere... (1 náplň oleja)
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 07.05.2008, 10:16 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Normálne asi 5, ale teraz len 2.
|
Str, 07.05.2008, 10:46 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Karlito heské
Inač ja sompotom kombinácia perfekcionalistického ignoranta, jazdím kym sa to nevysere a doma v klude skladám druhú nápravu 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 07.05.2008, 10:48 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Zakúpené 2ks ložísk 30304A Slovakia ZVL v sume za 200,-Sk.
Je to nejaké podozrivo lacné, nebude to z blata?
Mám vôbec tú nápravu otvárať?
|
Str, 07.05.2008, 14:36 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Rado, ja som menil asi pred dvoma mesiacmi vsetky loziska na celej prednej naprave a kupoval som podla manualu od Dindaja, takuto zostavu: zvisle capy 30304 AJ 4ks, naboj HR 30209 J 2ks, LM 501310 N 2ks. Je to zostava na celu prednu napravu Patrola 160 alebo 260 (predne napravy su rovnake).
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Str, 07.05.2008, 15:02 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|