Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 04.06.2025, 7:16
Dnes je streda 4. júna 2025, meniny má Lenka a zajtra Laura




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Predná náprava GR Y60. 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tuzemske nahrady (hlavne za tuzemske ceny) hlavnych lozisk, ihloveho loziska poloosy, a obidvoch simeringov na Y60 vie niekto?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 07.05.2008, 15:20
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
juroBSP píše:
Rado, ja som menil asi pred dvoma mesiacmi vsetky loziska na celej prednej naprave a kupoval som podla manualu od Dindaja, takuto zostavu: zvisle capy 30304 AJ 4ks, naboj HR 30209 J 2ks, LM 501310 N 2ks. Je to zostava na celu prednu napravu Patrola 160 alebo 260 (predne napravy su rovnake).

No výborne,
tie čísla sa mi hodia, aj keď momentálne len pohasím, čo horí.
To sú všetko mimo nissaňácke ložiská?
Nevieš (alebo Martino), aký je rozdiel medzi 30304A a 30304AJ? Nekúpil som nejakú blbosť?


Str, 07.05.2008, 16:40
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Neviem, co presne to pismeno J znamena, ale nema asi velky vyznam, lebo v jednej z loziskovych predajni, v BA na Bojnickej ul., mali v databaze tiez iba lozisko bez pismena J, a tvarili sa, ze je to to iste.
Vzhladom na to, ze som ich (teda vlastne Dindaj) kupoval vo vseobecnej specializovanej loziskovej predajni v Trnave, predpokladam, ze nie su vyrobene v Nissane. Ale lepsie bude, asi vediet Martino.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Str, 07.05.2008, 17:04
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pekný víkend s vazelínou pred nami.


Str, 07.05.2008, 17:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dones to sem, ja ti to spravim.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 07.05.2008, 19:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sponzori mlčia.


Str, 07.05.2008, 21:23
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07
Príspevky: 165
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Dones to sem, ja ti to spravim.


Vedel mi by prosim niketo urobit prednu napravu, tecie olej popri gule?

dakujem
makler@tidly.sk


Sob, 13.09.2008, 23:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
gufera nakup od rada a ked dakoho zozenies kukaj mu na prsty uc sa a daj vediet aj sem popripade fot a nahod fotky... mna to caka tiez... takze ma to zaujima alebo sa inspiruj tu a skus sam viewtopic.php?t=4654&postdays=0&postorder=asc&start=0
ja by som sa prvy raz sam bal ale hadam na druhy by som to dal
... drzim palce nech to skoro a hlavne dobre dopadne.

BTW: vitaj na fore... :-D


Ned, 14.09.2008, 9:25
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pripadne ak su loziska, homoklb a ostatne suc. okolo naboja skontrolovane , pripadne po servise, da sa gufero vymenit omnoho jednoduchsie, staci zhodit celu tehlicu bez rozoberania naboja...

1) demontaz zvislych capov (lozisk )

2) demontaz capov riadenia

3) demontaz velkeho stieracieho gufera na guli

4) potom sa da cela tehlica vybrat von aj s nabojom a homoklbom

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 14.09.2008, 10:22
Profil ICQ WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
pripadne ak su loziska, homoklb a ostatne suc. okolo naboja skontrolovane , pripadne po servise, da sa gufero vymenit omnoho jednoduchsie, staci zhodit celu tehlicu bez rozoberania naboja...

1) demontaz zvislych capov (lozisk )

2) demontaz capov riadenia

3) demontaz velkeho stieracieho gufera na guli

4) potom sa da cela tehlica vybrat von aj s nabojom a homoklbom


Rado, postup OK, ale ak neuvolníš homokinetický kĺb v náboji, tak to fakt vytiahneš celé, a aj s poloosou (vážiť to tak bude okolo 25 - 30 kg) ... pre spetnú montáž určite poloosu s homo kĺbom dávať extra - inak sa može poškodiť gufero - poloosa sa bude po ňom kĺzať a než sa nahodia zvisláky, tak aj celá tehlica ležať a na poloosu tlačiť!!!

:wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 15.09.2008, 9:24
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07
Príspevky: 165
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Dones to sem, ja ti to spravim.


MAM Prosbu nevedel by si mi prosim opravit tesnost prednej napravy, tecie mi okolo guli olej

dakuje

_________________
Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL


Pon, 15.09.2008, 9:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To chce tesnejšie slipy.

Ale vážne. Moo neopravuje takto na požiadanie, je to logisticky máličko náročnejšie, ale keď ti nerobí problém 2800km jedným smerom, tak ho možno prehovoríš.


Pon, 15.09.2008, 11:16
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07
Príspevky: 165
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Fakt by sa nenasiel clovek, ktory by to urobi . samozrejme za peniaze?
Este otazka mam dolievat zatial olej do predneho diferaku ? A Aky olej

dakujem za pomoc
ZNACKA : moj prvy patrol a neviem si rady

_________________
Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL


Pon, 15.09.2008, 13:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tunak najdes olej do patrola:
viewtopic.php?t=556&postdays=0&postorder=asc&start=15

Martin 4 píše:
...tak aby sme potešili kápa..

olejová náplň motora :
6,4 litra, olej API CCMC PD1 alebo PD2, pre teplotný rozsah -20 až +30 viskozita SAE 10W40 , výmenný interval 7500 km. Olejovú zátku doťahovať 29 až 39 Nm.

predný diff :
5,4 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.

Hlavná prevodovka :
4 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.

Prídavná prevodovka :
2 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.

Zadný diff :
2,5 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.

Posilnovač riadenia :
pracovná kvapalina DEXTRON

Brzdy a spojka :
kvapalina podla DOT3 (US FMVSS č. 116) Brzdovú meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.

Mazanie kardanových krížov a čapov riadenia:
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 20 000 km alebo 24 mesiacoch.

Mazanie volnobežiek predných nábojov :
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 10 000 km

Mazanie ložisiek predných nábojov :
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 30 000 km alebo 24 mesiacoch.

čistič paliva a vzduchu :
meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.

kolá doťahovať momentom 118 až 147 Nm.

Skúsenosti a zistenia :
V našich krajoch pri normálnom jazdní väčšinou po cestách môže kvalitná polosyntetika zostať v motore aj 10 000 km.

Pri výmene motorového oleja maj po ruke vela handier a rob to na mieste kde nebude vadiť flak. Určite narobíš svinčík a zagebríš seba aj predný diff.

Keďže predný diff sa točí iba fakt zriedkavo, kludne znesie na jednu náplň aj 90 000 km, ale treba kontrolovať či sa pri brodení nedostala do oleja voda.

Nepúšťaj sa do výmeny oleja v hlavnej prevodovke kým nemáš klystýrovú striekačku alebo inú pumpu na olej a olej nie je zahriatím riedky ako voda. On sa tam totiž leje cez kontrolný otvor na boku a je tam velmi málo miesta.

Po brodení taktiež treba skontrolovať, či sa do vazelínovej náplne krytov predných logokĺbov nedostala voda. Robí sa to tak, že sa vyšroubuje jeden zo šroubov držiacich spodný zvislý čap a pošpára sa tam vhodnou paličkou. Ak nič netečie, je to OK. Ak tečie voda, je odídený semering okolo gule, ak olej, je f prdeli semering v náprave. Dtto ak z gulí slzí olej.

Treba mazať kuželové ložiská zvislých čapov. Zanedbanie sa trestá!

Pri tvrdej prevádzke mazať kardany častejšie!

Riadne mazať ložiská predných nábojov a volnobežiek. Zanedbanie je drahé.

60 tis km na jeden luftfilter je utópia. Akonáhle je filter trošku špinavý, auto dymí, žere a nejde. Oplatí sa investovať do textilného tuningového filtra a prať ho po 10 000 km.

Ak má pokračovať globálna klimatická zmena a budú také zimy ako vlani, bude treba meniť palivový filter vždy na jeseň.



Pon, 15.09.2008, 13:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kolko ti toho crci z tej napravy?
typujem ze z prednej pravej
doporucujem nebrodit a papundekel pod koleso pri parkovani.
mne to robi tiez niekedy su to dve kvapky za tyzden niekedy nic... typujem ze viac ako deco som za rok nestratil.
zatial dolievaj olej... neni to taka tragedia ale hadam skoro najdes dakeho garazmajstra u vas ... ved tp nie je stelovanie ventilov...


Pon, 15.09.2008, 14:01
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: