Dnes je streda 4. júna 2025, meniny má Lenka a zajtra Laura
Autor |
Správa |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Tuzemske nahrady (hlavne za tuzemske ceny) hlavnych lozisk, ihloveho loziska poloosy, a obidvoch simeringov na Y60 vie niekto?
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 07.05.2008, 15:20 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
juroBSP píše: Rado, ja som menil asi pred dvoma mesiacmi vsetky loziska na celej prednej naprave a kupoval som podla manualu od Dindaja, takuto zostavu: zvisle capy 30304 AJ 4ks, naboj HR 30209 J 2ks, LM 501310 N 2ks. Je to zostava na celu prednu napravu Patrola 160 alebo 260 (predne napravy su rovnake).
No výborne,
tie čísla sa mi hodia, aj keď momentálne len pohasím, čo horí.
To sú všetko mimo nissaňácke ložiská?
Nevieš (alebo Martino), aký je rozdiel medzi 30304A a 30304AJ? Nekúpil som nejakú blbosť?
|
Str, 07.05.2008, 16:40 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Neviem, co presne to pismeno J znamena, ale nema asi velky vyznam, lebo v jednej z loziskovych predajni, v BA na Bojnickej ul., mali v databaze tiez iba lozisko bez pismena J, a tvarili sa, ze je to to iste.
Vzhladom na to, ze som ich (teda vlastne Dindaj) kupoval vo vseobecnej specializovanej loziskovej predajni v Trnave, predpokladam, ze nie su vyrobene v Nissane. Ale lepsie bude, asi vediet Martino.
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Str, 07.05.2008, 17:04 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Pekný víkend s vazelínou pred nami.
|
Str, 07.05.2008, 17:15 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Dones to sem, ja ti to spravim.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 07.05.2008, 19:32 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Sponzori mlčia.
|
Str, 07.05.2008, 21:23 |
|
 |
MAKLER
Koumák
Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07 Príspevky: 165 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
MoostanQue píše: Dones to sem, ja ti to spravim.
Vedel mi by prosim niketo urobit prednu napravu, tecie olej popri gule?
dakujem
makler@tidly.sk
|
Sob, 13.09.2008, 23:41 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
gufera nakup od rada a ked dakoho zozenies kukaj mu na prsty uc sa a daj vediet aj sem popripade fot a nahod fotky... mna to caka tiez... takze ma to zaujima alebo sa inspiruj tu a skus sam viewtopic.php?t=4654&postdays=0&postorder=asc&start=0
ja by som sa prvy raz sam bal ale hadam na druhy by som to dal
... drzim palce nech to skoro a hlavne dobre dopadne.
BTW: vitaj na fore... 
|
Ned, 14.09.2008, 9:25 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
pripadne ak su loziska, homoklb a ostatne suc. okolo naboja skontrolovane , pripadne po servise, da sa gufero vymenit omnoho jednoduchsie, staci zhodit celu tehlicu bez rozoberania naboja...
1) demontaz zvislych capov (lozisk )
2) demontaz capov riadenia
3) demontaz velkeho stieracieho gufera na guli
4) potom sa da cela tehlica vybrat von aj s nabojom a homoklbom
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 14.09.2008, 10:22 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
RADOFFROAD píše: pripadne ak su loziska, homoklb a ostatne suc. okolo naboja skontrolovane , pripadne po servise, da sa gufero vymenit omnoho jednoduchsie, staci zhodit celu tehlicu bez rozoberania naboja...
1) demontaz zvislych capov (lozisk )
2) demontaz capov riadenia
3) demontaz velkeho stieracieho gufera na guli
4) potom sa da cela tehlica vybrat von aj s nabojom a homoklbom
Rado, postup OK, ale ak neuvolníš homokinetický kĺb v náboji, tak to fakt vytiahneš celé, a aj s poloosou (vážiť to tak bude okolo 25 - 30 kg) ... pre spetnú montáž určite poloosu s homo kĺbom dávať extra - inak sa može poškodiť gufero - poloosa sa bude po ňom kĺzať a než sa nahodia zvisláky, tak aj celá tehlica ležať a na poloosu tlačiť!!!
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 15.09.2008, 9:24 |
|
 |
MAKLER
Koumák
Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07 Príspevky: 165 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
MoostanQue píše: Dones to sem, ja ti to spravim.
MAM Prosbu nevedel by si mi prosim opravit tesnost prednej napravy, tecie mi okolo guli olej
dakuje
_________________ Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL
|
Pon, 15.09.2008, 9:25 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
To chce tesnejšie slipy.
Ale vážne. Moo neopravuje takto na požiadanie, je to logisticky máličko náročnejšie, ale keď ti nerobí problém 2800km jedným smerom, tak ho možno prehovoríš.
|
Pon, 15.09.2008, 11:16 |
|
 |
MAKLER
Koumák
Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07 Príspevky: 165 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Fakt by sa nenasiel clovek, ktory by to urobi . samozrejme za peniaze?
Este otazka mam dolievat zatial olej do predneho diferaku ? A Aky olej
dakujem za pomoc
ZNACKA : moj prvy patrol a neviem si rady
_________________ Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL
|
Pon, 15.09.2008, 13:30 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|

tunak najdes olej do patrola:
viewtopic.php?t=556&postdays=0&postorder=asc&start=15
Martin 4 píše: ...tak aby sme potešili kápa..
olejová náplň motora : 6,4 litra, olej API CCMC PD1 alebo PD2, pre teplotný rozsah -20 až +30 viskozita SAE 10W40 , výmenný interval 7500 km. Olejovú zátku doťahovať 29 až 39 Nm.
predný diff : 5,4 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Hlavná prevodovka : 4 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Prídavná prevodovka : 2 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Zadný diff : 2,5 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Posilnovač riadenia : pracovná kvapalina DEXTRON
Brzdy a spojka : kvapalina podla DOT3 (US FMVSS č. 116) Brzdovú meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.
Mazanie kardanových krížov a čapov riadenia: mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 20 000 km alebo 24 mesiacoch.
Mazanie volnobežiek predných nábojov : mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 10 000 km
Mazanie ložisiek predných nábojov : mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 30 000 km alebo 24 mesiacoch.
čistič paliva a vzduchu : meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.
kolá doťahovať momentom 118 až 147 Nm.
Skúsenosti a zistenia : V našich krajoch pri normálnom jazdní väčšinou po cestách môže kvalitná polosyntetika zostať v motore aj 10 000 km.
Pri výmene motorového oleja maj po ruke vela handier a rob to na mieste kde nebude vadiť flak. Určite narobíš svinčík a zagebríš seba aj predný diff.
Keďže predný diff sa točí iba fakt zriedkavo, kludne znesie na jednu náplň aj 90 000 km, ale treba kontrolovať či sa pri brodení nedostala do oleja voda.
Nepúšťaj sa do výmeny oleja v hlavnej prevodovke kým nemáš klystýrovú striekačku alebo inú pumpu na olej a olej nie je zahriatím riedky ako voda. On sa tam totiž leje cez kontrolný otvor na boku a je tam velmi málo miesta.
Po brodení taktiež treba skontrolovať, či sa do vazelínovej náplne krytov predných logokĺbov nedostala voda. Robí sa to tak, že sa vyšroubuje jeden zo šroubov držiacich spodný zvislý čap a pošpára sa tam vhodnou paličkou. Ak nič netečie, je to OK. Ak tečie voda, je odídený semering okolo gule, ak olej, je f prdeli semering v náprave. Dtto ak z gulí slzí olej.
Treba mazať kuželové ložiská zvislých čapov. Zanedbanie sa trestá!
Pri tvrdej prevádzke mazať kardany častejšie!
Riadne mazať ložiská predných nábojov a volnobežiek. Zanedbanie je drahé.
60 tis km na jeden luftfilter je utópia. Akonáhle je filter trošku špinavý, auto dymí, žere a nejde. Oplatí sa investovať do textilného tuningového filtra a prať ho po 10 000 km.
Ak má pokračovať globálna klimatická zmena a budú také zimy ako vlani, bude treba meniť palivový filter vždy na jeseň.
|
Pon, 15.09.2008, 13:48 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
kolko ti toho crci z tej napravy?
typujem ze z prednej pravej
doporucujem nebrodit a papundekel pod koleso pri parkovani.
mne to robi tiez niekedy su to dve kvapky za tyzden niekedy nic... typujem ze viac ako deco som za rok nestratil.
zatial dolievaj olej... neni to taka tragedia ale hadam skoro najdes dakeho garazmajstra u vas ... ved tp nie je stelovanie ventilov...
|
Pon, 15.09.2008, 14:01 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|