Dnes je nedela 18. mája 2025, meniny má Viola a zajtra Gertrúda
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Ze amici ojebali fyziku 
|
Uto, 18.07.2017, 23:30 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Tak skus sa trocha rozpisat, ze v com
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 18.07.2017, 23:59 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
V com?  Pozri v tabulkach hustotu motoroveho oleja a potom vody taka mala napoveda  Pise to tam v cislach nie notach 
|
Str, 19.07.2017, 0:10 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Tak hustotu, hej? Tá čo má spoločné s rýchlosťou ohrievania? A čo tak radšej mernú tepelnú kapacitu? Tak daj info, čo má vyššiu, či voda alebo olej ?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 19.07.2017, 0:28 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Marisko ked predavas klimatizacie a tepelne cerpadla tak si tu znas nemusis utahovat a mal by si vediet prestup tepla aky je pri vode a aky pri oleji ked to tak zjednodusene napisem .Ze mal by si potom vediet aj ,ze vlastnosti olejov nie su pre prestup tepla velmi vyhodne a s tou mernou tepelnou kapacitou daneho media je to v niekolkonasobny prospech vody ked geogle dobre vyhodil tabulky . A ked odbocim od prestupu tepla daneho media tak aj sucinitel tepelnej vodivosti vody a oleja je v prospech vody . Ze nebudeme sa tu natahovat na slovickach  No ale ked sa ti zda ,ze sa tebe v tvojom aute zohrieva olej rychlejsie ako voda tak nam to neznalym mozes vysvetlit 
|
Str, 19.07.2017, 0:52 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Skús byť viac vecný a menej konfrontačný. Voda má vyššiu mernú tepelnú kapacitu a vyššiu mernú hmotnosť, to znamená, že rovnakým množstvom tepla dodaným litru vody a litru oleja sa voda určite zohreje o menej stupňov. Chápeš ??
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 19.07.2017, 7:15 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Nie nechapem  Ja neskoncit konzervatorium  . Poprosim este raz vysvetlit ako sa v tvojom aute skor zohrieva olej oproti vode 
|
Str, 19.07.2017, 8:01 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

No, tak IC som nahodil aj s ventilatorom, zatial je to spravene tak len provizorne (kable len nadivoko, este sa bude prerabat) ale minimalne pocitovo auto ide lepsie na dialnicnej rychlosti 110 km/h (real podla GPS), netrapi sa tolko, aj na tlaku turba mi klesol tlak, predtym na novom IC bez ventilatora, ked som nahodil budik tlaku vzduchu za turbom, tak som mal max. pri akceleracii 1.6 atm, teraz max 1.2 atm, pri normalnej dialnicnej rychlosti som mal tlak cca stale okolo 1.0 atm, teraz cca 0.6 atm.
Zatial este nebolo nejako teplo, ale zda sa mi ze oproti standardnemu IC to dost pomohlo, podla mna to za tu vymenu stoji. Ten IC je na zalozenie az trosku velky, respektive zmesti sa, ale treba vyhodit gumeny lem zvrchu kapoty, ked tam clovek chce nahodit 10" ventilator, tak musi troska brusit plasty okolo, 9" by bol ideal ale ten som nemal, mal som iba 7" a ten uz sa mi zdal dost maly.
Odfotim to este a pridam sem ked to budem mat spravene poriadne, zatial som ho len zapojil bez teplotneho spinaca na 12V od svetiel (cez rele samozrejme).
|
Ned, 20.08.2017, 18:01 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
namontovany po cca 6 mesiacoch prevadzky... ziadne problemy zatial
Prílohy:
IC.namontovany.jpg [ 92.85 KiB | Zobrazené 7048 krát ]
|
Pon, 26.02.2018, 13:24 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Pekná prerabka a ako si poriesil map sensor ak to neni tajne ovsem 
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Štv, 01.03.2018, 12:26 |
|
 |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Vidiet ho v predu na IC, tak zrejme navarok z hlinika, do ktoreho sa zasruboval. Ale da sa kupit aj priamo replika HPD IC z aliexpress za cca 400-500 USD a ta ma priamo miesto na MAP senzor.
|
Štv, 01.03.2018, 12:31 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
MIrec01 píše: Pekná prerabka a ako si poriesil map sensor ak to neni tajne ovsem  Na predok sa dovaril vyfrezovany medzikus pre zasrobovanie senzora, chcel som davat este dalsi na senzor teploty ale uz nebolo tolko casu, tak som to nechal tak. Senzor samozrejme zostal original, medzikus mi spravil kamarat na nejakom obrabacom stroji v podstate na pockanie. Premyslal som aj nad nahradnym IC na mieru ako pise mk96 z ciny, ale cena cca 500 USD + doprava a clo ma odradili. tuto vysiel IC z anglicka cca 120 EUR a ventilator s hadicami dalsich mozno 80 ci kolko. zvysok bola iba praca.
|
Štv, 01.03.2018, 17:49 |
|
 |
Hermo
Frajer
Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01 Príspevky: 214 Bydlisko: Tr. Stankovce
|
Riesil si aj vacsi otvor v kapote? To si nalepil na ten cooler nejaky gumovy lem nech je to uzavrete? Ako si prehodil ten okruh zapojenia IC? To 180° koleno sa mi paci, lepsie ako nadpajanie.
_________________ Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia
|
Sob, 03.03.2018, 11:53 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Hermo píše: Riesil si aj vacsi otvor v kapote? To si nalepil na ten cooler nejaky gumovy lem nech je to uzavrete? Ako si prehodil ten okruh zapojenia IC? To 180° koleno sa mi paci, lepsie ako nadpajanie. Ahoj, kvoli umiestneniu ventilatora bolo treba najskor zhodit gumovy lem s plechovym drziakom z kapoty. Potom vyrezat par centimetrov spredu aby ked sa zatvorila kapota ventilator neprekazal. A na cooler som nalepil gumove profily ( www.gumex.sk) z lepiacej gumy, bolo to treba vyskladat tak aby guma tesnila ale nie prilis moc lebo potom prenasala vibracie IC na kapotu. Upevnil som to este stahovacimi paskami, kedze aj po par pokusoch sa guma bud niekde odlepila alebo dobre nedrzala. V principe pri pouziti silneho ventilatora by asi ani nebolo treba lem dookola. Ale chcel som to aj kvoli tomu, ze ked som bol v Maroku, tak tam sa prasilo dost, tak som aj celu kapotu dookola olepil gumenymi profilmi aby nesiel dovnutra prach. Kolena boli prehodene tak aby sa skratilo sanie, maju to takto robene australcania, od ktorych som to odkukal. Jedina nevyhoda je ze hadica mi ide tesne ponad plniaci otvor oleja, takze ked chcem doliat olej, musim hadicu zhodit alebo povolit IC, inak nevysrobujem zatku.
|
Sob, 03.03.2018, 12:08 |
|
 |
Hermo
Frajer
Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01 Príspevky: 214 Bydlisko: Tr. Stankovce
|
Aha uz mi trklo ze nezalezi odkial kam ide vzduch v IC, myslim ci od predu dozadu alebo naopak. Vobec ma to nenapadlo sakra, usetril by som si kopu vymyslania  Rovno to aj tak prerobim veru.
_________________ Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia
|
Ned, 04.03.2018, 18:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|