Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
4.0L I6 - auto par sekund po nastartovani zdochne
Autor |
Správa |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Cau, opravuje sa jedno 1999 WJ so 4.0L I6 motorom. Auto sa kupovalo ako nepojazdne, s pokazenym motorom, ale pred nami sa v nom uz niekto hrabal a skusal to opravovat. Popri tom sa v motore udiali vselijake zazraky, ktore sme sa snazili odstranit a dat do povodneho stavu. Uplne na zaciatku motor ani nenabehol. Pocas niekolkych dni sme spravili toto: • Odpojili existujuce LPG kompletne elektricky od existujucej kabelaze.• Pozreli vsetky poistky a relatka, ci su v poriadku.• Multimetrom sme premerali funkcnost najdolezitejsich senzorov a jednotlivych kablov, ktorymi su pripojene (podla schem v servisnom manuali).• Odznovu sa nastavil CMS (senzor pozicie vacky), ktory ma na starost vstrek paliva (tiez podla manualu, motor do hornej uvrate, korektne zasadit a otocit senzor, aby ten pliesok v nom bol dobre zarovnany). Je vsak mozne, ze senzor je vadny...?Ako nove sa kupilo: • Sviecky• CPS senzor (senzor pozicie klukovky)Teraz sa motor tvari tak, ze nastartuje (chyti uplne na brnk), ale za 3-5 sekund zdochne. Po roznom skusani sme na kabelaz, ktora ide do vstrekovacov pripojili male ziarovicky, ci LED svetielka a tieto ukazali, ze motor velmi pravdepodobne zdochne preto, lebo sa usekne privod paliva. Siahodlhym citanim na internete som zistil, ze to moze byt: • Imobilizer (nepravdepodobne, nesvieti ten prekrizeny klucik na palubovke, ale clovek nikdy nevie).• Vadny pocitac (PCM) - toto bol problem asi v 3 z 5 pripadov, co som nasiel.Este jedna divna vec sa deje: Po zvrtnuti kluca do druhej polohy, ASD relatko zacne bzukotat a potom prestane. Nejedna sa o bezny zvuk, ale naozaj tam cvrlika dajme tomu 3 sekundy v kuse, co by nemalo, a potom je ticho. Je mozne, ze obvod k relatku (pripadne PCM?) nefunguje korektne a preto dojde k useknutiu paliva (kedze ASD relatko ma za ulohu aj vypnut privod paliva do motora). Moje otazky: • Stretol sa niekto s tymto? Vie poradit co dalej?• Da sa PCM zo ZJ 4.0L pouzit vo WJ 4.0L? Kebyze chcem kupit pouzity.Danke schön. 
|
Uto, 09.05.2017, 0:25 |
|
 |
Pronto
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45 Príspevky: 576 Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
|
Mne pri problemoch s imobilizerom nic nesvietilo, na ten prekrizeny klucik by som sa teda nespoliehal ...
_________________ Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...
|
Uto, 09.05.2017, 8:42 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Zoom: bez relevantnej diagnostiky (DRBII) je to len pokus/omyl
|
Uto, 09.05.2017, 19:15 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Trosku som sa tomuto nevenoval, lebo som mal kopec veci na vybavenie a navyse som teraz tak trochu rozrezany a opat zasity cerstvo z chirugie. Clovek s Jeepom ale medzitym aj volal Palimu, tak sa veci pohli dopredu. Len sem spisem, co sa udialo.
Zistili sme, ze pocitac (PCM) mal niekto pred nami otvoreny a snazil sa ho opravit. Popri tom ale spravil sroubovakom nejake ryhy na vodivych cestach a vlastne to cele pokazil.
Podarilo sa nam najst pouzity PCM z rovnakeho auta (1999 4.0L), ktory prisiel a namontovali sme ho do auta. Uz pri zapnuti kluca do druhej polohy sa auto tvarilo zdravsie (relatka cvakli a nebzucali par sekund). Po nastartovani auto normalne nabehlo (cize vymena PCM pomohla) a za 2 sekundy skapalo (kedze ho usekol imobilizer).
Ako Pali hovoril, treba zohnat PIN kod od imobilizera a potom cez diagnostiku povedat SKIM modulu, ze bol vymeneny PCM. Mne sa pri najlepsej voli niekolkymi cestami nepodarilo zohnat PIN kod k nasmu autu.
Nastastie sa vsak podarilo tuto poziadavku obist a trikom som povedal SKIM-u, ze ma nove PCM, potom som akoze nezadal PIN a povedal som mu, nech natlaci existujuci VIN do PCM. Toto prebehlo v poriadku a auto uz startuje a da sa s nim aj nieco odjazdit. Takze keby mal niekto v BA podobny problem (vymena PCM a nema PIN k imobilizeru), viem pomoct.
Teraz pretrvava este dalsi problem: Motor pomerne dost kolise na volnobehu a po pridani na vyssie otacky (~4000 rpm) a pusteni plynu sa tak nejak zakucka a zdochne. Clovek by si myslel, ze je zly motorcek volnobehu, ale ten sme skusali aj druhy a nepomohlo.
Diagnostika hovori o P1391 - INTERMITTENT LOSS OF CMP OR CKP. Je mozne, ze ten senzor polohy klukovky je nejaky pochybny (nejaka 20,-€ nahrada). Originalny Mopar stoji 166,-€, co je trochu dost. Crown stoji cca 80,-€, ale neviem, ci je spolahlivy. Tipujem, ze tu uz ho montovalo kopec ludi, tak hadam by niekto vedel povedat.
|
Pia, 26.05.2017, 18:31 |
|
 |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Ja mam Omix ADA uz rok. A funguje. Stal nejakych 140.
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Sob, 27.05.2017, 10:38 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
mam vacsinou skladom cidla mopar, crown, standard motor products
|
Sob, 27.05.2017, 20:20 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Takze Omix Ada moze byt OK.
A kedze drzite Mopar, Crown a Standard Parts, tak predpokladam, ze funguju OK, inak by ste ich asi nemontovali. Mozes mi napisat aj ceny k tymto trom znackam (senzor polohy klukovky)? Pripadne aj do sukromne spravy. Dam vediet cloveku a pripadne sa ozve a objedna. Diky moc.
|
Ned, 28.05.2017, 0:14 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ozvi sa pondelok pozriem ceny. omix nie je vyrobca cidla, je to.predajca. takisto ako crown.
|
Ned, 28.05.2017, 13:32 |
|
 |
adamico
Učeň
Registrovaný: Str, 09.12.2015, 13:58 Príspevky: 14 Bydlisko: Bratislava, Pezinok
|
zoom píše: Takze Omix Ada moze byt OK.
A kedze drzite Mopar, Crown a Standard Parts, tak predpokladam, ze funguju OK, inak by ste ich asi nemontovali. Mozes mi napisat aj ceny k tymto trom znackam (senzor polohy klukovky)? Pripadne aj do sukromne spravy. Dam vediet cloveku a pripadne sa ozve a objedna. Diky moc. chcem len upozornit ze tiez mi odislo cidlo kluky a objednal som neoriginálne a vymenil. Motor nie vždy naskočil, občas zdochínal a pod. Potom som objednal originálne čidlo z Kotrčinej a všetko je ok, takže neoriginálne čidlo kluky ja osobne veľmi nedoporučujem
_________________ Jeep Grand Cherokee 4.0i (2000) EX: Lada Niva 1.7
|
Ned, 28.05.2017, 14:43 |
|
 |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Uz kupujem vsetko Mopar cidla. Omix je skoro tak drahy ako Mopar.
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Ned, 28.05.2017, 17:26 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|