Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 05.06.2024, 3:27
Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Jeep wrangler 4.2 - problem... 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://www.4x4wire.com/jeep/tech/electr ... gnition99/

tu máš návod

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 12.11.2011, 11:47
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 610
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
Ad 4,2 (Orko):
to nieje klasický karburátor. Carter BBD je taký hybrid medzi karburátorom a vstrekom, resp. je to elektronicky riadený karburátor s ihlami ovládanými krokovým motorčekom, automatickým sytičom a podobnými blbosťami. Pokiaľ nie je všetko v 100% poriadku (ale NAOZAJ všetko a NAOZAJ 100%) tak to nefunguje. A všetko myslím všetky podtlaky, solenoidy, spätné ventily, správne nastavenie krokáča, nastavenie trysiek a ihiel..... No a tiež sa do toho celého serie EGR a FreshAir systém......
Ak to chceš zachovať, tak máš nasledovné možnosti:
1. za draho zrepasovať s neistým výsledkom
2. prepojiť bez regulácie (ako CJ7- Nutter bypass)
3. vyhodiť a dať tam nejaký 2bbl Weber
4. prerobiť na vstrekovanie


Ad.4.0 (Lukáš)
je to rok 98 to znamená že už je to OBD a je to diagnostikovateľné !!!!
Minimálne si môžeš kľúčikovou metódou vyblikať chyby.
Píšež že to je teplotne závislé a prejavuje sa to LEN pri pokuse o štart. Potom už ide normálne. Môže to byť čidlo teploty vody, čidlo teploty nasávaného vzduchu, problémy s tlakom paliva (O-krúžok na čepadle)
Alebo aj kadečo iné



ale ja nemám samodiagnostiku, kedysi som riešil niečo iné z motorom a bolo mi povedané že nemám samodiagnostiku, že jedine len napichnút na počítač.
tak hovoríš že na diagnostike by vedeli najst problém?snád hej lebo ma to štve.

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Sob, 12.11.2011, 12:45
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Ja mam tiez 4.2 a ja mam problem s IDLE, ked ma ist na volnobehu tak spadnu otacky a motor zhasne.
Zrejme to ale bude vraj karburatorom, ktory vezera byt pekne zaneseny.

1.) Zvladnu mi to vycistit v non Jeep servise ?

2.) Ale tiez treba poriesit NUtter bypass ? Ale tam okrem kablovacky vraj treba poriesit to zapalovanie, teda krokovanie predzapalu ci ako ...

_________________
Obrázok


Str, 23.11.2011, 12:49
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
jano novak píše:
Ja mam tiez 4.2 a ja mam problem s IDLE, ked ma ist na volnobehu tak spadnu otacky a motor zhasne.


to moze byt kadeco od podtlakov cez EGR, spinavy Carter, vadny servomotorcek az po vadnu riadacku.


jano novak píše:
Zrejme to ale bude vraj karburatorom, ktory vezera byt pekne zaneseny.


to NIE JE klasicky karburator. CARTER BBD je karbec s podtlakovo -elektronickym riadenim!

Obrázok


jano novak píše:
1.) Zvladnu mi to vycistit v non Jeep servise ?


ak vedia PRESNE co robia, tak preco nie? Hlavyn problem byvaju zalepene trysky a trubicky volnobehu alebo zapadnuta gulicka alebo vadny regulator


jano novak píše:
2.) Ale tiez treba poriesit NUtter bypass ? Ale tam okrem kablovacky vraj treba poriesit to zapalovanie, teda krokovanie predzapalu ci ako ...


to je vecou vkusu kazdeho sudruha. Vacsinou sa to robi vtedy, ked umrie riadiacka

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 23.11.2011, 13:07
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Och tak dakujem,
to by som asi mal dojst do Ziliny, ale ked to mam z KE tak daleko.

A ako sa prejavuje ked zomrie zapalovaci modul,
problemy so startovanim alebo nejde vobec ... ?

_________________
Obrázok


Str, 23.11.2011, 13:13
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo pises ze "je to elektronicky riadený karburátor s ihlami ovládanými krokovým motorčekom, automatickým sytičom a podobnými blbosťami."

na tom obrazku vyzera ako obycajny karburator - vidiet tam plavak (ziadne ihly na krokove motory) a nie je ten konektor na el. sytic?


Str, 23.11.2011, 14:23
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Popis ku tomu by nebol ?
Ja by som nove popisky vlozil do obrazka ...

_________________
Obrázok


Str, 23.11.2011, 14:27
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rusty mas pravdu - obrazok je pre stary typ (ako bol v CJ)

v YJ bol novsi typ - tzv "feedback carb" karburator so spatnou vazbou.

Sytic je ovladany vakuovo alebo elektricky - podla typu.
U niektorych modelov bol doplnkovy aj vakuovo- teplotny regulator behu na studeno (ako keby sekundarny sytic)

Bohatost zmesi je ovladana krok. motorcekom na zaklade signalov od RJ
a vstupuv (lambda, cidlo teploty, spinac otvorenia klapky, snimace podtlaku v sani...)

Nutter bypass je prave o tom, ze sa zbavis vsetkych tychto nezmyslov a funguje to ako klasicky CJ karbec

YJ AMC 258:

Obrázok

ten krokac je ta vec s hrcou kablov vpravo.

on vysuva/zasuva ihlu do trysiek. Reguluje sa tym mnozstvo obtokoveho vzduchu. Cim viac vysunute (dovnutra karbeca) tym bohatsia zmes. Regulacia funguje so spozdenim.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 23.11.2011, 15:44
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...zla riadiacka znamena, zly zapolovaci modul alebo spinacka pod kormanom... ?

_________________
Obrázok


Ned, 27.11.2011, 12:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pane božeeeee

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Ned, 27.11.2011, 14:54
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jano novak píše:
...zla riadiacka znamena, zly zapolovaci modul alebo spinacka pod kormanom... ?


zlá riadiačka znamená zlá riadiačka :-)
inak povedané aj riadiaca jednotka. Vpravo pod palubovkou za skrinkou.

Zapaľovací modul je niečo úplne iné - ten je na ľavom vnútornom blatníku

a spínačka je zasa niečo iné - tá je na stĺpiku riadenia, ovládaná tiahlom od zámku spínačky

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 28.11.2011, 16:31
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
O tej riadiacej jednotke som nevedel.

Dakujem

_________________
Obrázok


Pon, 28.11.2011, 16:39
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33
Príspevky: 68
Bydlisko: LR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Inac, taky karburator mam aj ja, len v o dost lepsom stave . X )

_________________
Obrázok


Ned, 11.12.2011, 23:00
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: