Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Jeep wrangler 4.2 - problem...   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 marisko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2029 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
					
						  _________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 12.11.2011, 11:47 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 LUKAS4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						palo-cherokee píše: Ad 4,2 (Orko): to nieje klasický karburátor. Carter BBD je taký hybrid medzi karburátorom a vstrekom, resp. je to elektronicky riadený karburátor s ihlami ovládanými krokovým motorčekom, automatickým sytičom a podobnými blbosťami. Pokiaľ nie je všetko v 100% poriadku (ale NAOZAJ všetko a NAOZAJ 100%) tak to nefunguje. A všetko myslím všetky podtlaky, solenoidy, spätné ventily, správne nastavenie krokáča, nastavenie trysiek a ihiel..... No a tiež sa do toho celého serie EGR a FreshAir systém...... Ak to chceš zachovať, tak máš nasledovné možnosti: 1. za draho zrepasovať s neistým výsledkom 2. prepojiť bez regulácie  (ako CJ7- Nutter bypass) 3. vyhodiť a dať tam nejaký 2bbl Weber  4. prerobiť na vstrekovanie 
 
  Ad.4.0 (Lukáš) je to rok 98 to znamená že už je to OBD a je to diagnostikovateľné !!!! Minimálne si môžeš kľúčikovou metódou vyblikať chyby. Píšež že to je teplotne závislé a prejavuje sa to LEN pri pokuse o štart. Potom už ide normálne. Môže to byť  čidlo teploty vody, čidlo teploty nasávaného vzduchu, problémy s tlakom paliva (O-krúžok na čepadle) Alebo aj kadečo iné  
ale ja nemám samodiagnostiku, kedysi som riešil niečo iné z motorom a bolo mi povedané že nemám samodiagnostiku, že jedine len napichnút na počítač.
 tak hovoríš že na diagnostike by vedeli najst problém?snád hej lebo ma to štve.  
					
						 _________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 12.11.2011, 12:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja mam tiez 4.2 a ja mam problem s IDLE,  ked ma ist na volnobehu tak spadnu otacky a motor zhasne.
 Zrejme to ale bude vraj karburatorom, ktory vezera byt pekne zaneseny.
 
 1.) Zvladnu mi to vycistit v non Jeep servise ?
 
 2.) Ale tiez treba poriesit NUtter bypass ? Ale tam okrem kablovacky vraj treba poriesit to zapalovanie, teda krokovanie predzapalu ci ako ... 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 12:49 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						jano novak píše: Ja mam tiez 4.2 a ja mam problem s IDLE,  ked ma ist na volnobehu tak spadnu otacky a motor zhasne. to moze byt kadeco od podtlakov cez EGR, spinavy Carter, vadny servomotorcek  az po vadnu riadacku. jano novak píše: Zrejme to ale bude vraj karburatorom, ktory vezera byt pekne zaneseny. to NIE JE klasicky karburator. CARTER BBD je karbec s podtlakovo -elektronickym riadenim!  jano novak píše: 1.) Zvladnu mi to vycistit v non Jeep servise ? ak vedia PRESNE co robia, tak preco nie? Hlavyn problem byvaju zalepene trysky a trubicky volnobehu alebo zapadnuta gulicka alebo vadny regulator jano novak píše: 2.) Ale tiez treba poriesit NUtter bypass ? Ale tam okrem kablovacky vraj treba poriesit to zapalovanie, teda krokovanie predzapalu ci ako ...  
to je vecou vkusu kazdeho sudruha. Vacsinou sa to robi vtedy, ked umrie riadiacka  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 13:07 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Och tak dakujem, 
 to by som asi mal dojst do Ziliny, ale ked to mam z KE tak daleko.
 
 A ako sa prejavuje ked zomrie zapalovaci modul,  
  problemy so startovanim alebo nejde vobec ... ? 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 13:13 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rustycj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 687 Bydlisko: TN
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 palo pises ze "je to elektronicky riadený karburátor s ihlami ovládanými krokovým motorčekom, automatickým sytičom a podobnými blbosťami."
 
 na tom obrazku vyzera ako obycajny karburator - vidiet tam plavak (ziadne ihly na krokove motory) a nie je ten konektor na el. sytic? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 14:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Popis ku tomu by nebol ?
 Ja by som nove popisky vlozil do obrazka ... 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 14:27 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Rusty mas pravdu - obrazok je pre stary typ (ako bol v CJ)
 
v YJ bol novsi typ - tzv "feedback carb" karburator so spatnou vazbou.
 Sytic je ovladany vakuovo alebo elektricky - podla typu.
 U niektorych modelov bol doplnkovy aj vakuovo- teplotny regulator behu na studeno (ako keby sekundarny sytic)
 Bohatost zmesi je ovladana krok. motorcekom na zaklade signalov od RJ 
 a vstupuv (lambda, cidlo teploty, spinac otvorenia klapky, snimace podtlaku v sani...)
 Nutter bypass je prave o tom, ze sa zbavis vsetkych tychto nezmyslov a funguje to ako klasicky CJ karbec
 YJ AMC 258:
  
ten krokac je ta vec s hrcou kablov vpravo.
 on vysuva/zasuva ihlu do trysiek. Reguluje sa tym mnozstvo obtokoveho vzduchu. Cim viac vysunute (dovnutra karbeca) tym bohatsia zmes. Regulacia funguje so spozdenim.  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 23.11.2011, 15:44 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ...zla riadiacka znamena, zly zapolovaci modul alebo spinacka pod kormanom... ? 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.11.2011, 12:18 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RENSO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 pane božeeeee 
					
						 _________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.11.2011, 14:54 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						jano novak píše: ...zla riadiacka znamena, zly zapolovaci modul alebo spinacka pod kormanom... ?  
zlá riadiačka znamená zlá riadiačka   
inak povedané aj riadiaca jednotka. Vpravo pod palubovkou za skrinkou.
 Zapaľovací modul je niečo úplne iné - ten je na ľavom vnútornom blatníku
 a spínačka je zasa niečo iné  - tá je na stĺpiku riadenia, ovládaná tiahlom od zámku spínačky  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.11.2011, 16:31 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 O tej riadiacej jednotke som nevedel.
 
 Dakujem 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.11.2011, 16:39 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jano novak 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.06.2010, 8:33 Príspevky: 68 Bydlisko: LR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Inac, taky karburator mam aj ja, len v o dost lepsom stave . X ) 
					
						_________________  
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 11.12.2011, 23:00 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |