Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|

nemam skusenosti s Manom, jazdim za velkou vodou, ale vsetky motory su viacmenej konstrukcne rovnake a kontrola emissii je hotova katastrofa. Vela ludi odpaja EGR ventily , ale len tam kde si to mozu dovolit, novsie motory kde sa pridava DEF( diesel exhost fluid) nejaka tekutina do extra nadrze nie su nejako extra spohahlivejsie. Vychadzal som z toho , ze ak auto ma najazdenych 200 tisic tam ma tak max rok az rok a pol, a tym padom aj konplikovanu kontrolu emisnych plynov.
Neviem ci mas v aute pyrometer( je to budik ktory ti ukazuje teplotu vyfukovych plynov) a uz ked vidis ze mas za jazdy horuci vyfuk je to prvy naznak zavady. Moje volvo ani po 50 km stupani na 4, prip. malej 5 na plny kotol nema viac ako 900F.
cize ak mas horuce vyfukove plyny, prva vec je EGR, pripadne ak mas DPF( diesel particular filter) tak zregenerovat filter. Ta aktivna regeneracia je ze sa nahreje vyfuk ,na max a tie splodiny sa spalia. Nesmies stat v okoli veci alebo budov alebo stromov alebo nicoho co by mohlo zacat horiet. tiez by si to nemal robit v obytnej zone.
Inak vymena celeho DPF systemu stoji tolko co novy motor na starsie auto, cize nie je to lacna zalezitost.
|
Uto, 11.10.2011, 6:30 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
myslim, ze skusenejsi clovek s diagnostikou musi dojst na to v com je problem! ked vymenis vyfuk tak nie je zaruka, ze sa to o 200t km nezopakuje...
vycitat chyby nie je ani len zaciatok...
2laci: MAN podla toho co viem, nevie robit regeneraciu DPF cez diagnostiku, iba pocas jazdy a to je problem pri nezatazenom aute spravit.
|
Uto, 11.10.2011, 8:34 |
|
 |
santer
Čumil
Registrovaný: Štv, 08.11.2012, 18:10 Príspevky: 1 Bydlisko: BN
|
Viete mi prosim povedat ca a ako sa podarilo vyriesit tento problem ?
Tatko ma tak isto TGA 6x6 33.480 FDAC
dakujem
|
Štv, 08.11.2012, 18:13 |
|
 |
jozef1974
Koumák
Registrovaný: Str, 16.09.2009, 8:37 Príspevky: 151 Bydlisko: Senec
|
chlani naozaj dôležite je uviesť typ motora ci sa jedna o D20,D26,D28, podľa toho čo opisujete je podľa mna problem v riadeni vyfukovych plynov. možne pričiny: empro ventil na vysokotlakom čerpadle,pretlakovy ventil na raily,nedostatočny vykon vysokotlakeho čerpadla,injektory,alebo v snimani protitlaku vyfukových plynov: snimač,turbo,intercooler,egr klapka,motorova brzda. turbo u MANa podľa mojich skusenosti ma životnosľ cca 600 000 km, ak sa poruča skôr /do 600 000 alebo 48 mesiacov/ tak fabrika MAN ,časť nákladov na opravu uhradi takzvanou kulanciou,ak vozidlo absolvovalo pravidelny servis v autorizovanom servise.
mimochodom :
signalizuje na palubnom počitači EDC zavadu ?
svieti kontrolka riadenia vyfuk.plynov na žlto alebo červeno ?
_________________ nissan patrol GR Y60,r.v.95,navijak,
|
Pia, 09.11.2012, 11:32 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|