Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 15:22
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 MAN - netaha, dymi 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemam skusenosti s Manom, jazdim za velkou vodou, ale vsetky motory su viacmenej konstrukcne rovnake a kontrola emissii je hotova katastrofa. Vela ludi odpaja EGR ventily , ale len tam kde si to mozu dovolit, novsie motory kde sa pridava DEF( diesel exhost fluid) nejaka tekutina do extra nadrze nie su nejako extra spohahlivejsie. Vychadzal som z toho , ze ak auto ma najazdenych 200 tisic tam ma tak max rok az rok a pol, a tym padom aj konplikovanu kontrolu emisnych plynov.
Neviem ci mas v aute pyrometer( je to budik ktory ti ukazuje teplotu vyfukovych plynov) a uz ked vidis ze mas za jazdy horuci vyfuk je to prvy naznak zavady. Moje volvo ani po 50 km stupani na 4, prip. malej 5 na plny kotol nema viac ako 900F.

cize ak mas horuce vyfukove plyny, prva vec je EGR, pripadne ak mas DPF( diesel particular filter) tak zregenerovat filter. Ta aktivna regeneracia je ze sa nahreje vyfuk ,na max a tie splodiny sa spalia. Nesmies stat v okoli veci alebo budov alebo stromov alebo nicoho co by mohlo zacat horiet. tiez by si to nemal robit v obytnej zone.

Inak vymena celeho DPF systemu stoji tolko co novy motor na starsie auto, cize nie je to lacna zalezitost.


Uto, 11.10.2011, 6:30
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim, ze skusenejsi clovek s diagnostikou musi dojst na to v com je problem! ked vymenis vyfuk tak nie je zaruka, ze sa to o 200t km nezopakuje...
vycitat chyby nie je ani len zaciatok...

2laci: MAN podla toho co viem, nevie robit regeneraciu DPF cez diagnostiku, iba pocas jazdy a to je problem pri nezatazenom aute spravit.


Uto, 11.10.2011, 8:34
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 08.11.2012, 18:10
Príspevky: 1
Bydlisko: BN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Viete mi prosim povedat ca a ako sa podarilo vyriesit tento problem ?

Tatko ma tak isto TGA 6x6 33.480 FDAC

dakujem


Štv, 08.11.2012, 18:13
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.09.2009, 8:37
Príspevky: 151
Bydlisko: Senec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlani naozaj dôležite je uviesť typ motora ci sa jedna o D20,D26,D28, podľa toho čo opisujete je podľa mna problem v riadeni vyfukovych plynov. možne pričiny: empro ventil na vysokotlakom čerpadle,pretlakovy ventil na raily,nedostatočny vykon vysokotlakeho čerpadla,injektory,alebo v snimani protitlaku vyfukových plynov: snimač,turbo,intercooler,egr klapka,motorova brzda. turbo u MANa podľa mojich skusenosti ma životnosľ cca 600 000 km, ak sa poruča skôr /do 600 000 alebo 48 mesiacov/ tak fabrika MAN ,časť nákladov na opravu uhradi takzvanou kulanciou,ak vozidlo absolvovalo pravidelny servis v autorizovanom servise.
mimochodom :
signalizuje na palubnom počitači EDC zavadu ?
svieti kontrolka riadenia vyfuk.plynov na žlto alebo červeno ?

_________________
nissan patrol GR Y60,r.v.95,navijak,


Pia, 09.11.2012, 11:32
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: