Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 04.06.2024, 14:42
Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 6 ] 
 Turbo 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Čo je toto tu.Obrázok

Normálne to nieje nijako vidieť , ale keď je búda dole z rámu tak áno.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 08.05.2008, 17:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je to membránou ovládaný ventil ktorý stráži maximálny tlak turba. Ak tlak za hnanou turbínou presiahne predpísanú hodnotu tak prepúšťa plyny spred hnacej turbíny za ňu takým bypasom a tým znižuje jeho účinnosť. Volá sa to tuším wastegate či tak nejak.

niekedy sa može stať že sa tá klapka pridre v pootvorenom stave a potom turbo nemá kone.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 08.05.2008, 18:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vďaka.

Ale to by potom znamenalo , že ak tú hadičku zaškrtím tak pojde turbo na plné otáčky až do poserkania nie?

Sa pozriem na jeho funkčnosť bližšie.Na dvadsaťročnom voze to už nemusí byť OK.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 08.05.2008, 18:45
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Niektoré verzie sú ovládané práve tlakom v saní za turbom a priškrcujú pomocou tiahla výfuk za turbom.... a tým škrtia samotné turbo. Na saní býva aj ventil nazývaný BLOW OFF - a je to nič inšie ako odfuk, keď tlak prekročí neprípustnú hranicu (také písknutie napríklad ak ženieš motor a preradíš)

Ano priškrť a turbo bude dávať viac, ale v v najlepšom prípade fúkne hadica od turba, alebo tesnenie pod saním.... v horšom tesnenie pod hlavou a v najhoršom prípade bude v číči samotné turbo, alebo prepálený piest :-D (by isšlo moc vzduchu do motoru a v maxime málo paliva = chudobná zmes)

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 08.05.2008, 21:57
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito nechcem mudrovat ale s tym blow offom je to trosku inak co ja viem sluzi tam na to aby ked klesnu otacky a turbo natlaci do potrubia vzduch tak tym ze klesli otacky motora automaticky aj vyfukove plyny a teda nema co turbo hnat a tlak vzduchu nahromadeny medzi turbom a motorom ma tendenciu zastavit turbo, v horsom pripade roztocit ho do opacnej strany, tento tlak prave vypusta blow off aby sa turbo nemuselo pri dalsom pridani znovu rozbiehat ale aby ostalo v otackach. Pripadne ako sekundarna funkcia moze byt aj strazenie toho maximalneho tlaku ale to som si neni isty este som o tom nepocul :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 08.05.2008, 22:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže v každom prípade ak budem pozerať v akom je to stave, tak nič na tom nebudem meniť , iba ak by bolo niečo zaseknuté (a podobne). Yes?

Na Patrole (260?) je tú reguláciu vidieť po otvorení kufra zhora pekne a aj tiahlo myslím. U mňa to je zašité (a neprístupné) pri motorovej prepážke.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 08.05.2008, 22:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 6 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: