Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Zdvihnutie aut s nezavyslim zavesenim napr.:Terrano,4runner
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
Asi otazocka na Radaoffffff,
da sa dvihnut taketo auto? Co to obnasa? Netrpia zavesy,klby,...?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 27.12.2006, 16:54 |
|
 |
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Ako ktoré, ale je to technicky náročné.
|
Str, 27.12.2006, 20:04 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Spíš finančně,jestli to má fungovat.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 28.12.2006, 11:03 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Na NIVE to je jednoduche. Ale na hore vymenovane... radsej kupit Jeep. 
|
Štv, 28.12.2006, 11:09 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Doďa od susedov tak túži zdvihnúť Panďero na IFS, až vygúglil akúsi partiu až hen z malajzie, ktorá je ochotná mu dodať kit na festovné zdvihnutie tohože. Oni tam presťahujú horné ramená na miesto dolných a dolné dajú na novú nápravnicu ktorá sa prirobí (je súčasťou kitu) pod pôvodnú a celé sa to zapre takými šikmýmí vzperami o rám. No vyzerá to divne nesmírně, ba až skoro vesmírne,nie je to lacné a keďže to váži vyše 60 kilo tak doprava z malajzie výde skoro na tolko isto ako železá.
Onô... nenahraditelné sú z toho celého len dva odliatky... ostatné by sa prípadne nechalo pozvárať aj tu.... 
|
Štv, 28.12.2006, 14:43 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Štv, 28.12.2006, 20:52 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
troppic píše: Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.
- hej, ale chlapci vyššie opisujú drastickejšie dvíhanie, nie pár centimetríkov... (aj keď niekedy menej je viac a mne to vyhovuje)
- k tým torzkám - len ich utiahnuť je síce pekná vec, ale ak to má byť seriózne riešenie, tak okrem výmeny zadných tlmičov a pružín treba vymeniť aj torzky za silnejšie umožňujúce ich "beztrestne" pritiahnuť na požadovanú výšku odpovedajúcu novej výške zadku... a ešte je rozumné dať aj nový tlmič riadenia - silnejší, takže skrátka komplet kit, žiadne polovičaté riešenie...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 28.12.2006, 21:00 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 29.12.2006, 10:34 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: Harley Zaslal: Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit.
presne tak
nejako mi nejde do hlavy ,preco chcu ludia robit na auta ,ktore nie su ani nahodou predurcene do extremu taketo upravy
nie je jednoduchsie a lacnejsie upravit nieco s tuhymi napravami -pripadne osadit tuhu napravu na auto ,ktore malo povodne nezav. 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 31.12.2006, 1:34 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
a som vlastne zabudol odpovedat na Petrovu otazku :samozrejme ,ze vsetko trpi viac na naprave s nez. ulozenaim ako na tuhej ,je tam viac pohyblivych casti atd
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 31.12.2006, 1:36 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|

torzky sa dajú došponovať origo, nemusia byť zosilnené, vydržia pretože ak upravíš dorazy nie sú namáhané viac, majú len posunutú pracovnú dráhu. Zosilnené torzky sa robia kôli väčšej záťaži ako navijak a pevnosťák a sú spravidla hrubšie o 1 mm. Pri dvíhaní IFS treba rátať hlavne s úpravou geometrie - odklon kolies a zosilniť riadenie. Keď sa to všetko spraví s rozvahou a mierou vydrží to celkom dosť, samozrejme tuhá náprava je tuhá. Dvíhanie pomocou nových uchytov ramien je trošku komplikované: horné ramená ostávajú na pôvodnom mieste, spodné sa podkladajú medzikusom. Pod horný zvislý čap sa dáva medzikus, ale zväčša sa menia celé odliatky náboja kolies. napr.: http://www.trailmastersuspension.com/ myslím si, že toto riešenie nie je najvhodnejšie pre všetky typy vozidiel s IFS hlavne s torzkami, pretože torzky bývajú hlavne na spodných ramenách a pri posunutí sa vystrčia z rámu von a sú zranitelnejšie.
Ja mám OME s došponovanými orig. torzkami a prerobené riadenie s tlmičom OME, kolesá 32x11,5R15 BFG MT a zatial nemám problém ani pri razantnejšej jazde ani skokoch. Na sériovom riadení mi stále odchádzal pomocný čap riadenia a spojovačka, takto zosilnené je to OK. Foto pridám neskôr.[/url]
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 02.01.2007, 0:20 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

Tomáš, pekne si to napísal, len k tým torzkám treba niečo predsa dodať. Ja nie som odborník na torzky ani na úpravy, len sa snažím pochopiť princíp a mechaniku. Zosilené torzky oproti originálnym sú, ako píšeš, kôli väčšej záťaži a taktiež správne konštatuješ, že originál torzky majú pri pritiahnutí posunutú pracovnú dráhu; mám však výhradu k slovíčku "len" majú posunutú pracovnú dráhu...
Zosilené torzky pri rovnakom zdvihnutí auta ako pri pritiahnutých originálnych pracujú v polohe svojho optima, originálne sú podľa mňa "prešponované". Je to spôsobené tým, že spôsob namáhania torzky - jej pevné uchytenie na ramene je vlastne na páke a torzka je namáhaná na zvrut, následkom čoho priebeh zaťaženia nefunguje pri priťahovaní rovnomerne, ale okrem vertikálneho posunu ramena dochádza aj k zmene odporu čím viac pero priťahuješ. Charakteristika priebehu práce torzky závisí nielen od jej hrúbky, záťaže, ale aj od páky závislej od miesta uchytenia na ramene.
Možno sa s tým prešponovaním mýlim, ale pri priťahovaní torziek sa mi to tak javilo.
A ešte niečo - hrubšia torzka má inú charakteristiku práce vzhľadom na inú pružnosť, čo je nielen o namáhaní, ale aj o stabilite , ktorej výzmam rastie s hmotnosťou.
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Uto, 02.01.2007, 2:48 |
|
 |
IgorLM
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 08.12.2006, 4:35 Príspevky: 114 Bydlisko: LM
|
Nazdar Tomrs, ja chcem zodvihnúť Terracan len o 3cm došponovaním torziek vpredu a podložení alebo výmenou strún vzadu. Je potrebá úprava dorazov a riadenia aj pri takomto malom zodvihnutí? Mám vymeniť aj tlmiče?
Tu je pohľad na dorazy pri zodvihnutí zdvihákom o 3cm
od predu
zo zadu
medzi hornými dorazmi a ramenom zostala medzera cca 15mm
Je potrebné aj nastavenie geometrie? Mne sa zdá že odklon kolesa sa nezmení ani keď je rameno na doraze. Viď foto:

|
Uto, 02.01.2007, 3:06 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|

To Jano JP: nemôžem tak úplne nesúhlasiť ale ešte raz ak sa upravia aj dorazy torzka je rovnako predpetá a vykonáva rovnakú dráhu, bez úpravy dorazov samozrejme dochádza k väčšiemu zaťaženiu hlavne pri skokoch a väčších prekríženiach kde sa rameno pri odlahčení viac vyvesí a následne pri dopade musí torzka čeliť vyššiemu náporu z dlhšej dráhy ramena. Jdnoducho pri rozumnom došponovaní torziek v pohode vydržia aj origo.
To Igor LM: Dorazy by som upravil, ako píšeš medzera na hornom doraze sa mi zdá byť malá, buď odrež z horného dorazu, alebo ho nahraď iným a spodný podlož tak aby si dostal medzery ako u neupraveného. Čo sa týka odklonov z fotky to nie je zrejmé ale horné rameno je kratšie a spodné dlhšie pri zmene sklonu ramena isto dôjde k uhlovému skráteniu na hornom ramene inom ako na spodnom = zmena odklonu, auto môže stáť rozčapené ako kačica, ale to záleží individuálne od výšky zdvihu a modelu auta. Či bude nutná úprava odklonu u 3 cm liftu u Terracana to naozaj neviem. A ohľadom tej úpravy riadenia, na mojom aute tyče riadenia po lifte zmenili uhol, čo v kombinácii s väčšími kolesami neuniesol pomocný čap riadenia a v teréne sa začal ohýbať po vystužení sa táto sila preniesla do spojovačky a odniesla to ona, tak som to celé prekopal, skúsim to zajtra nafotiť.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 02.01.2007, 21:40 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Tomrs-ty tam máš 32" gumy?  Naposledy,ked som ti videl auto si tam mal menšie,či nie???  Je pravda,že naposledy som ho videl na jar...
|
Uto, 02.01.2007, 21:55 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|