Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 04.05.2025, 1:22
Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Zdvihnutie aut s nezavyslim zavesenim napr.:Terrano,4runner 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Asi otazocka na Radaoffffff,
da sa dvihnut taketo auto? Co to obnasa? Netrpia zavesy,klby,...?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Str, 27.12.2006, 16:54
Profil ICQ
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako ktoré, ale je to technicky náročné.


Str, 27.12.2006, 20:04
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Spíš finančně,jestli to má fungovat.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 28.12.2006, 11:03
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na NIVE to je jednoduche. Ale na hore vymenovane... radsej kupit Jeep. :-D

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 28.12.2006, 11:09
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Doďa od susedov tak túži zdvihnúť Panďero na IFS, až vygúglil akúsi partiu až hen z malajzie, ktorá je ochotná mu dodať kit na festovné zdvihnutie tohože. Oni tam presťahujú horné ramená na miesto dolných a dolné dajú na novú nápravnicu ktorá sa prirobí (je súčasťou kitu) pod pôvodnú a celé sa to zapre takými šikmýmí vzperami o rám. No vyzerá to divne nesmírně, ba až skoro vesmírne,nie je to lacné a keďže to váži vyše 60 kilo tak doprava z malajzie výde skoro na tolko isto ako železá.
Onô... nenahraditelné sú z toho celého len dva odliatky... ostatné by sa prípadne nechalo pozvárať aj tu.... :roll:


Štv, 28.12.2006, 14:43
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57
Príspevky: 237
Bydlisko: Belper UK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.

_________________
***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************


Štv, 28.12.2006, 20:52
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
troppic píše:
Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.

- hej, ale chlapci vyššie opisujú drastickejšie dvíhanie, nie pár centimetríkov... (aj keď niekedy menej je viac a mne to vyhovuje)
- k tým torzkám - len ich utiahnuť je síce pekná vec, ale ak to má byť seriózne riešenie, tak okrem výmeny zadných tlmičov a pružín treba vymeniť aj torzky za silnejšie umožňujúce ich "beztrestne" pritiahnuť na požadovanú výšku odpovedajúcu novej výške zadku... a ešte je rozumné dať aj nový tlmič riadenia - silnejší, takže skrátka komplet kit, žiadne polovičaté riešenie...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 28.12.2006, 21:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit. :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 29.12.2006, 10:34
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Harley Zaslal: Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit.


presne tak :wink:

nejako mi nejde do hlavy ,preco chcu ludia robit na auta ,ktore nie su ani nahodou predurcene do extremu taketo upravy :?

nie je jednoduchsie a lacnejsie upravit nieco s tuhymi napravami -pripadne osadit tuhu napravu na auto ,ktore malo povodne nezav. :wink:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 31.12.2006, 1:34
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a som vlastne zabudol odpovedat na Petrovu otazku :samozrejme ,ze vsetko trpi viac na naprave s nez. ulozenaim ako na tuhej ,je tam viac pohyblivych casti atd

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 31.12.2006, 1:36
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
torzky sa dajú došponovať origo, nemusia byť zosilnené, vydržia pretože ak upravíš dorazy nie sú namáhané viac, majú len posunutú pracovnú dráhu. Zosilnené torzky sa robia kôli väčšej záťaži ako navijak a pevnosťák a sú spravidla hrubšie o 1 mm. Pri dvíhaní IFS treba rátať hlavne s úpravou geometrie - odklon kolies a zosilniť riadenie. Keď sa to všetko spraví s rozvahou a mierou vydrží to celkom dosť, samozrejme tuhá náprava je tuhá. Dvíhanie pomocou nových uchytov ramien je trošku komplikované: horné ramená ostávajú na pôvodnom mieste, spodné sa podkladajú medzikusom. Pod horný zvislý čap sa dáva medzikus, ale zväčša sa menia celé odliatky náboja kolies. napr.: http://www.trailmastersuspension.com/ myslím si, že toto riešenie nie je najvhodnejšie pre všetky typy vozidiel s IFS hlavne s torzkami, pretože torzky bývajú hlavne na spodných ramenách a pri posunutí sa vystrčia z rámu von a sú zranitelnejšie.
Ja mám OME s došponovanými orig. torzkami a prerobené riadenie s tlmičom OME, kolesá 32x11,5R15 BFG MT a zatial nemám problém ani pri razantnejšej jazde ani skokoch. Na sériovom riadení mi stále odchádzal pomocný čap riadenia a spojovačka, takto zosilnené je to OK. Foto pridám neskôr.[/url]

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 02.01.2007, 0:20
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tomáš, pekne si to napísal, len k tým torzkám treba niečo predsa dodať. Ja nie som odborník na torzky ani na úpravy, len sa snažím pochopiť princíp a mechaniku. Zosilené torzky oproti originálnym sú, ako píšeš, kôli väčšej záťaži a taktiež správne konštatuješ, že originál torzky majú pri pritiahnutí posunutú pracovnú dráhu; mám však výhradu k slovíčku "len" majú posunutú pracovnú dráhu...

Zosilené torzky pri rovnakom zdvihnutí auta ako pri pritiahnutých originálnych pracujú v polohe svojho optima, originálne sú podľa mňa "prešponované". Je to spôsobené tým, že spôsob namáhania torzky - jej pevné uchytenie na ramene je vlastne na páke a torzka je namáhaná na zvrut, následkom čoho priebeh zaťaženia nefunguje pri priťahovaní rovnomerne, ale okrem vertikálneho posunu ramena dochádza aj k zmene odporu čím viac pero priťahuješ. Charakteristika priebehu práce torzky závisí nielen od jej hrúbky, záťaže, ale aj od páky závislej od miesta uchytenia na ramene.
Možno sa s tým prešponovaním mýlim, ale pri priťahovaní torziek sa mi to tak javilo.
A ešte niečo - hrubšia torzka má inú charakteristiku práce vzhľadom na inú pružnosť, čo je nielen o namáhaní, ale aj o stabilite , ktorej výzmam rastie s hmotnosťou.

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 02.01.2007, 2:48
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 08.12.2006, 4:35
Príspevky: 114
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nazdar Tomrs, ja chcem zodvihnúť Terracan len o 3cm došponovaním torziek vpredu a podložení alebo výmenou strún vzadu. Je potrebá úprava dorazov a riadenia aj pri takomto malom zodvihnutí? Mám vymeniť aj tlmiče?

Tu je pohľad na dorazy pri zodvihnutí zdvihákom o 3cm

od predu
Obrázok

zo zadu
Obrázok
medzi hornými dorazmi a ramenom zostala medzera cca 15mm


Je potrebné aj nastavenie geometrie? Mne sa zdá že odklon kolesa sa nezmení ani keď je rameno na doraze. Viď foto:
Obrázok
Obrázok
Obrázok


Uto, 02.01.2007, 3:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Jano JP: nemôžem tak úplne nesúhlasiť ale ešte raz ak sa upravia aj dorazy torzka je rovnako predpetá a vykonáva rovnakú dráhu, bez úpravy dorazov samozrejme dochádza k väčšiemu zaťaženiu hlavne pri skokoch a väčších prekríženiach kde sa rameno pri odlahčení viac vyvesí a následne pri dopade musí torzka čeliť vyššiemu náporu z dlhšej dráhy ramena. Jdnoducho pri rozumnom došponovaní torziek v pohode vydržia aj origo.

To Igor LM: Dorazy by som upravil, ako píšeš medzera na hornom doraze sa mi zdá byť malá, buď odrež z horného dorazu, alebo ho nahraď iným a spodný podlož tak aby si dostal medzery ako u neupraveného. Čo sa týka odklonov z fotky to nie je zrejmé ale horné rameno je kratšie a spodné dlhšie pri zmene sklonu ramena isto dôjde k uhlovému skráteniu na hornom ramene inom ako na spodnom = zmena odklonu, auto môže stáť rozčapené ako kačica, ale to záleží individuálne od výšky zdvihu a modelu auta. Či bude nutná úprava odklonu u 3 cm liftu u Terracana to naozaj neviem. A ohľadom tej úpravy riadenia, na mojom aute tyče riadenia po lifte zmenili uhol, čo v kombinácii s väčšími kolesami neuniesol pomocný čap riadenia a v teréne sa začal ohýbať po vystužení sa táto sila preniesla do spojovačky a odniesla to ona, tak som to celé prekopal, skúsim to zajtra nafotiť.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 02.01.2007, 21:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tomrs-ty tam máš 32" gumy? :shock: Naposledy,ked som ti videl auto si tam mal menšie,či nie??? :shock: Je pravda,že naposledy som ho videl na jar...


Uto, 02.01.2007, 21:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: