Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 16.05.2025, 5:14
Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 ktore parametre auta treba sledovat ?? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
IvoLUCKY píše:
3) a toto je momentalne pozicia , kora je otazna
a) teplota motoroveho oleja ??
b) tlak motoroveho oleja ???
c) teplota vyfukovych plynov ??? ( uff toto je fakt drahe !!! )
d) tlaky na turbe ??

A-naco ti je vediet teplotu oleja na aute?Na lodi je to dolezite.Nesmie sa prehriat viac ako 80 stupnov.
B-tlak oleja je dolezity aj na aute.
C-Na aute naco?Na lodi podla vyfukovych plinov nastavujes kubikovanie cerpadiel ktore je pre kazdy valec zvlast.Ak sa presvihne teplota,prepalis piest.Hlavne musia byt teploty priblizne rovnake.
D-u auta predsa citis ci ti turbo dava alebo nie.
Na lodi je to prekomplikovane hlavne preto aby sa predislo porucham.Repasovane turbo stoji 10 000 eur.Preto sa casto kontroluje a tak je to zo vsetkym.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 09.03.2010, 14:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A co tak nieco taketo?
http://www.yellowfoot.org/chaz/Consult%20Interface.htm

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Pon, 15.03.2010, 23:21
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
D by som predsa len chcel vedieť. Ukazuje na stav turba a vzduchového filtra.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 15.03.2010, 23:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Podľa mňa je teplota oleja veľmi dôležitá hodnota aj na aute, nielen na lodi. Ďaleko skôr indikuje poruchu ako teplota vody. Naviac zmena viskozity podľa teploty/pri prehriatí dokáže poškodiť motor bez viditeľnej reakcie teploty vody.
Hodnoty turba, ako vraví Martin 4, tiež dôležité aj pre automobilový motor, keď sa dá, tak merať.
Teplota výfukových spalín je podľa mňa dôležitá len pri nastavovaní motora, za jazdy a bežnej prevádzky je u piestových motorov podľa mňa zbytočná (to na turbíne je to iné kafe).

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 16.03.2010, 11:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
4MisoBB = UGH ... dobreee
dalekooo - studujem to , uvazujem...
a nie su sami = aha

http://www.nissandatascan.com/

_________________
OFF the ROAD


Uto, 16.03.2010, 21:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako pokracujes Ivo?

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Sob, 06.11.2010, 19:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38
Príspevky: 698
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ivo ja osobne keby mám miesto na 3 budíky tak tam šupnem
-telota vody
-tlak oleja
-voltmeter
ale tak jasné že najlepšie by bolo merať všetky veličiny čo sa len daju ale to by vyzeralo na aute ako na palube lietadla :D

_________________
Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.


Sob, 06.11.2010, 23:12
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14
Príspevky: 136
Bydlisko: Červenica pri Sabinove
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teplota oleja je tiez velmi dvolezita a hlavne v terene ked motor je dost casto v otackach a je min. chladeny. Zvysenim teploty oleja prestava mazat znizuje sa hustota a tym aj klesa tlak.


Ned, 07.11.2010, 12:58
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20
Príspevky: 1469
Bydlisko: B. Bystrica
Odpoveď s citáciou
pre niekoho možno blbá otázka ale spýtam sa :roll:
Voltmeter je jedno kam zapojím ? alebo treba / odporúča sa priamo na baterku ?

_________________
http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie


Pon, 16.12.2013, 20:00
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54
Príspevky: 508
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Dobra téma :smt023
Ja tiež už dlhšie špekulujem aké 3 merače použijem vo svojom Terranku.Ja by som dal:
1, voltmeter
2, tlak turba
3, buď tlak alebo teplotu oleja :-D a v tomto prípade si ešte počkám na rady skúsenejších :-)

_________________
Toyota LandCruiser 95
Nissan Terrano II 2,7 TD
Suzuki Vitara 1,6 16V
Suzuki GSX-R 600 K2 :)

http://www.youtube.com/xsimivw
http://amass.sk/


Pon, 16.12.2013, 22:19
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
tlak turba mam za skrtiacou klapkou
voltmeter mam kde merat ?ale to je asi jedno kedze alternator tlaci aj baterku a aj cele auto na 14v a baterka je baterka ta ide svoje takze ked klesne napatie pod 12 v ked je auto nastartovane tak je problem vsak :)
olej asi skorej teplotu nez tlak :smt017

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Pon, 16.12.2013, 23:15
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
ja som montoval združený budík, s tlakom turba, voltmetrom, teplotou a tlakom oleja
voltmeter mám napojený na baterku a ukazuje aj v prvej polohe kľúča keď je motor vypnutý

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Pon, 16.12.2013, 23:25
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54
Príspevky: 508
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poraďte mi prosím, ktorý budík mam namontovať: buď tlak oleja , alebo teplotu oleja?? :smt017 :smt017
Budem montovať 3 merače a to voltmeter, tlak turba a ten tretí chcem olej, ale neviem či tlak alebo teplotu. A ešte kde je najlepšie umiestniť čidla pri oleji ? :smt139

_________________
Toyota LandCruiser 95
Nissan Terrano II 2,7 TD
Suzuki Vitara 1,6 16V
Suzuki GSX-R 600 K2 :)

http://www.youtube.com/xsimivw
http://amass.sk/


Sob, 11.01.2014, 23:29
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1066
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Asi by som zvolil ten tlak..Ja mam cidlo budiku tlaku oleja na vstupe do turba.

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Sob, 11.01.2014, 23:34
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40
Príspevky: 357
Bydlisko: Sp.Nova Ves
Odpoveď s citáciou
jednoznacne tlak,z vizsou teplotou ti aj tlak klesne tak uz budes vediet ze sa krotit alebo mas problem,a urcite budes mat cidlo tlaku oleja niekde na hlave alebo bloku motora,len nebude napojene na budik ale na riad,jednotku,pri probleme kontrolka chyba motora.ale ja uvazujem aj nad budikom teploty oleja,len pre to aby som vedel na kolko ho v lete varim a mozno zbytocne menim ELFko po 8tisicoch

_________________
červene cherokee 96 prekopane na98


Ned, 12.01.2014, 0:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: