Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
ktore parametre auta treba sledovat ??
Autor |
Správa |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
IvoLUCKY píše: 3) a toto je momentalne pozicia , kora je otazna a) teplota motoroveho oleja ?? b) tlak motoroveho oleja ??? c) teplota vyfukovych plynov ??? ( uff toto je fakt drahe !!! ) d) tlaky na turbe ??
A-naco ti je vediet teplotu oleja na aute?Na lodi je to dolezite.Nesmie sa prehriat viac ako 80 stupnov.
B-tlak oleja je dolezity aj na aute.
C-Na aute naco?Na lodi podla vyfukovych plinov nastavujes kubikovanie cerpadiel ktore je pre kazdy valec zvlast.Ak sa presvihne teplota,prepalis piest.Hlavne musia byt teploty priblizne rovnake.
D-u auta predsa citis ci ti turbo dava alebo nie.
Na lodi je to prekomplikovane hlavne preto aby sa predislo porucham.Repasovane turbo stoji 10 000 eur.Preto sa casto kontroluje a tak je to zo vsetkym.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 09.03.2010, 14:52 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pon, 15.03.2010, 23:21 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
D by som predsa len chcel vedieť. Ukazuje na stav turba a vzduchového filtra.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 15.03.2010, 23:42 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Podľa mňa je teplota oleja veľmi dôležitá hodnota aj na aute, nielen na lodi. Ďaleko skôr indikuje poruchu ako teplota vody. Naviac zmena viskozity podľa teploty/pri prehriatí dokáže poškodiť motor bez viditeľnej reakcie teploty vody.
Hodnoty turba, ako vraví Martin 4, tiež dôležité aj pre automobilový motor, keď sa dá, tak merať.
Teplota výfukových spalín je podľa mňa dôležitá len pri nastavovaní motora, za jazdy a bežnej prevádzky je u piestových motorov podľa mňa zbytočná (to na turbíne je to iné kafe).
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 16.03.2010, 11:31 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
4MisoBB = UGH ... dobreee
dalekooo - studujem to , uvazujem...
a nie su sami = aha
http://www.nissandatascan.com/
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 16.03.2010, 21:52 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Ako pokracujes Ivo?
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Sob, 06.11.2010, 19:53 |
|
 |
Lucky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38 Príspevky: 698
|
Ivo ja osobne keby mám miesto na 3 budíky tak tam šupnem
-telota vody
-tlak oleja
-voltmeter
ale tak jasné že najlepšie by bolo merať všetky veličiny čo sa len daju ale to by vyzeralo na aute ako na palube lietadla 
_________________ Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.
|
Sob, 06.11.2010, 23:12 |
|
 |
alfik223
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14 Príspevky: 136 Bydlisko: Červenica pri Sabinove
|
Teplota oleja je tiez velmi dvolezita a hlavne v terene ked motor je dost casto v otackach a je min. chladeny. Zvysenim teploty oleja prestava mazat znizuje sa hustota a tym aj klesa tlak.
|
Ned, 07.11.2010, 12:58 |
|
 |
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1469 Bydlisko: B. Bystrica
|
pre niekoho možno blbá otázka ale spýtam sa Voltmeter je jedno kam zapojím ? alebo treba / odporúča sa priamo na baterku ?
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Pon, 16.12.2013, 20:00 |
|
 |
simi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54 Príspevky: 508 Bydlisko: Košice
|
Dobra téma Ja tiež už dlhšie špekulujem aké 3 merače použijem vo svojom Terranku.Ja by som dal: 1, voltmeter 2, tlak turba 3, buď tlak alebo teplotu oleja  a v tomto prípade si ešte počkám na rady skúsenejších 
_________________Toyota LandCruiser 95 Nissan Terrano II 2,7 TD Suzuki Vitara 1,6 16V Suzuki GSX-R 600 K2 http://www.youtube.com/xsimivwhttp://amass.sk/
|
Pon, 16.12.2013, 22:19 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
tlak turba mam za skrtiacou klapkou voltmeter mam kde merat ?ale to je asi jedno kedze alternator tlaci aj baterku a aj cele auto na 14v a baterka je baterka ta ide svoje takze ked klesne napatie pod 12 v ked je auto nastartovane tak je problem vsak olej asi skorej teplotu nez tlak 
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Pon, 16.12.2013, 23:15 |
|
 |
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
ja som montoval združený budík, s tlakom turba, voltmetrom, teplotou a tlakom oleja voltmeter mám napojený na baterku a ukazuje aj v prvej polohe kľúča keď je motor vypnutý
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka 
|
Pon, 16.12.2013, 23:25 |
|
 |
simi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54 Príspevky: 508 Bydlisko: Košice
|
Poraďte mi prosím, ktorý budík mam namontovať: buď tlak oleja , alebo teplotu oleja?? Budem montovať 3 merače a to voltmeter, tlak turba a ten tretí chcem olej, ale neviem či tlak alebo teplotu. A ešte kde je najlepšie umiestniť čidla pri oleji ? 
_________________Toyota LandCruiser 95 Nissan Terrano II 2,7 TD Suzuki Vitara 1,6 16V Suzuki GSX-R 600 K2 http://www.youtube.com/xsimivwhttp://amass.sk/
|
Sob, 11.01.2014, 23:29 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Asi by som zvolil ten tlak..Ja mam cidlo budiku tlaku oleja na vstupe do turba.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Sob, 11.01.2014, 23:34 |
|
 |
elmino
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40 Príspevky: 357 Bydlisko: Sp.Nova Ves
|
jednoznacne tlak,z vizsou teplotou ti aj tlak klesne tak uz budes vediet ze sa krotit alebo mas problem,a urcite budes mat cidlo tlaku oleja niekde na hlave alebo bloku motora,len nebude napojene na budik ale na riad,jednotku,pri probleme kontrolka chyba motora.ale ja uvazujem aj nad budikom teploty oleja,len pre to aby som vedel na kolko ho v lete varim a mozno zbytocne menim ELFko po 8tisicoch
_________________ červene cherokee 96 prekopane na98
|
Ned, 12.01.2014, 0:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|