Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár
Autor |
Správa |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
aky je rozdiel medzi turbom a kompresorom?  je kompresor to iste ako supercharger?
zaujima princip cinnosti a rozdiely... z fotiek to nejak nerozoznam... jedine to ze supercharger je pohanany remenom
supercharger na 4.0- http://www.xj-armor.com/supercharger.htm
|
Str, 15.08.2007, 23:56 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
TURBO - pár malých turbíniek - nepreplňujú motor stále. Na to aby Ti dokázali natlakovať sanie, potrebuje turbínka isté, ale už dosť veľké otáčky. Je poháňaná výfukovými plynmi => až pri istých otáčkach motora a istom zaťažení dostávaš stav, kedy sa sací trakt plní dostatočne a pocítiš to záberom. Takže hl znak - TURBO nezaberá stále od spodu. (možno si aj počul hlášku TURBO EFEKT - je to doba odozvy turba na zošliapnutie akcel. pedálu)
KOMPRESOR - pevná väzba na motor. Pohon je remeňom, u staších motorov niečo ako rozvodovou reťazou, súkolím... Výhodou je že absentuje turboefekt - to spomalenie reakcie na pridanie plynu, lebo to láduje sanie dá sa povedať že furt, ale nevýhodou je, že požiera výkon motoru furt. To je jasné z toho, že je tam mechanická väzba kompresor + motor
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 16.08.2007, 6:45 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
a ked sa to spravne pomenuje, potom je to jasne viac menej uz z toho nazvu
TURBODUCHALO
TURBOKOMPRESOR
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 16.08.2007, 9:25 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.
Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 16.08.2007, 11:26 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
petertn píše: ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.
Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.
Áno, kombinácia obidvoch systémov existuje - turbo efekt je potlačený pripojeným kompresorom, ktorý je potom po záťahu turbodúchadla odpájaný...
Inak záber turbínky je dos´t riešený premenlivým nastavením lopatiek a podobne...
otázka lepšej regulácie turbínky prináša riziko vyššej poruchovosti, alebo nižšej životnosti...
-ka-
PS: hlavu hore, nič nie je večné...
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 16.08.2007, 11:32 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
Naposledy upravil petertn dňa Štv, 16.08.2007, 13:48, celkovo upravené 1
|
Štv, 16.08.2007, 11:58 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Ja som videl v casopise Tuning pridavny elektricky 12V kompresor za cca 8000sk. Nema s tym niekto skusenosti?
|
Štv, 16.08.2007, 12:50 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

pejo spočítaj si kolko vzduchu cez motor prejde a aký velký by musel byť elektromotor a kolko elektriky by vzal aby bol na niečo dobrý.
Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd) ktoré stláča nevelký objem plynu (vzduchu) na vysoký tlak. Piestové a šnekové kompresory zvládnu velký tlakový spád priamo, lopatkové (odstredivý, axiálny) sa musia skladť do viacstupňových kompresorov kde predchádzajúci stupeň tlačí do sania nasledujúceho.
Dúchadlo = zariadenie rôznych princípov (odstredivé, axiálne, roots, KKK, G-lader...atd) ktoré stláča velký objem plynu na nevelký tlak.
Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.
Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.
Turbokompresor si záujemcovia môžu pozrieť na vhodnom letisku (je súčasťou prúdových, turboventilátorových a turbovrtulových motorov) alebo v kompresorovej stanici tranzitného plynovodu (tam je turbokompresorov jak nasratých) alebo na ktorejkolkvek plynovej turbíne.
Turbodúchadlo jest k nahliadnutiu na skoro každom prepĺňanom automobilovom motore.
Mechanicky poháňané odstredivé dúchadlo majú napr. letecké piestové motory Walter M137 a M337 ktoré Vám bežne bzučia nad hlavou v lietadlách Zlin 42, Zlin 43, Zlin 143 a mnohých ďalších.
Mechanicky (remeňom) poháňané dúchadlo Roots býva oblúbenou rekvizitou na velkých amerických vidlicových motorch pri rôznych závodných aplikáciách.
Aha.... a zvlášť odhodlaný záujemcovia si môžu pozrieť lamelové dúchadlo na najbližšom vhodnom hovncuce.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 16.08.2007, 19:00 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
petertn píše: prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...
k tomuto len toľko, že si musíš uvedomiť, že budeš musieť vyladiť aj reguláciu čerpadla, to jest pomer palivo/vzduch!!!!!!!!!!
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 16.08.2007, 21:19 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
petertn píše: prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...
jo... niečo podobné majú najmodernejšie MANy. V režimoch akcelerácie si do sania prifukujú luft zo vzduchojemov brzdovej sústavy.... iba chcvilku, kým zabere turbo. Tým odstránia turbodieru a hlavne zadymenie motora po pridaní plynu
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 17.08.2007, 8:11 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Ja viem, kolko motor potrebuje vzduchu. U trola je to cca 1-3 kubiky za min. podla otacok. Asi som sa zle vyjadril. Nemyslel som kompresor, ale duchadlo. Je to vlastne polovica turbokompresora, akurat, ze turbinka je nahradena vysokootackovym 12V elektromotorom. Jedna sa len o mierne preplnanie-prekonanie pasivnych odporov v sanii+mierny pretlak, cca 0,2bar.
|
Pia, 17.08.2007, 8:45 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
to pejo: presne, sakra tak toto poriesit a vymazeme na troloch a inych TD autach nasich rocnikov vyroby tie lenivosti kym zatlaci turbo.
Len z coho to vystrachat, preto som myslel na vzduchovy zasobnik, ale to by asi ani pri tych otackach nestihalo. Jerdine NO2  ale tolko hlav na trola nemam 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 17.08.2007, 8:51 |
|
 |
Pacificus
Učeň
Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30 Príspevky: 16
|
Martin 4 píše: Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd) Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.
Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.
zavitovkovy, skrutkovy alebo "snekovy" kompresor z medveda AMG, urcite tam nie je na fukanie gum
aj totok sa vola duchadlo? podla mna je to kompresor 
|
Pia, 17.08.2007, 19:41 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
no to vyzera super
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 17.08.2007, 23:24 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Pacifikus
kompresorom boli tuším vybavené aj motory bugatti, ale strieľam od boku... určite v automotive Daimler Chrysler už dlho funguje s kompresormi.... ak niekto čítal knihu "TRAJA KAMARÁTI", tak tam je aj sekcia, keď sa idú zviesť závodným autom a zapínajú! kompresor!...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Sob, 18.08.2007, 0:14 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|