| Dnes je nedela 26. októbera 2025, meniny má Demeter a zajtra Sabína 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| biker OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
 Príspevky: 1239
 Bydlisko: Senica
   | aky je rozdiel medzi turbom a kompresorom?      je kompresor to iste ako supercharger?
 zaujima princip cinnosti a rozdiely... z fotiek to nejak nerozoznam... jedine to ze supercharger je pohanany remenom    supercharger na 4.0- http://www.xj-armor.com/supercharger.htm
 
 |  
			| Str, 15.08.2007, 23:56 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   |   TURBO - pár malých turbíniek - nepreplňujú motor stále. Na to aby Ti dokázali natlakovať sanie, potrebuje turbínka isté, ale už dosť veľké otáčky. Je poháňaná výfukovými plynmi => až pri istých otáčkach motora a istom zaťažení dostávaš stav, kedy sa sací trakt plní dostatočne a pocítiš to záberom. Takže hl znak - TURBO nezaberá stále od spodu. (možno si aj počul hlášku TURBO EFEKT - je to doba odozvy turba na zošliapnutie akcel. pedálu)
 KOMPRESOR - pevná väzba na motor. Pohon je remeňom, u staších motorov niečo ako rozvodovou reťazou, súkolím... Výhodou je že absentuje turboefekt - to spomalenie reakcie na pridanie plynu, lebo to láduje sanie dá sa povedať že furt, ale nevýhodou je, že požiera výkon motoru furt.  To je jasné z toho, že je tam mechanická väzba kompresor + motor
 -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 6:45 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | a ked sa to spravne pomenuje, potom je to jasne viac menej uz z toho nazvu     TURBODUCHALO
 TURBOKOMPRESOR_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 9:25 | 
					
					       |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.
 Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.
 _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 11:26 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | petertn píše: ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.
 Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.
Áno, kombinácia obidvoch systémov existuje - turbo efekt je potlačený pripojeným kompresorom, ktorý je potom po záťahu turbodúchadla odpájaný...
 Inak záber turbínky je dos´t riešený premenlivým nastavením lopatiek a podobne...
 otázka lepšej regulácie turbínky prináša riziko vyššej poruchovosti, alebo nižšej životnosti...
 -ka-
 PS: hlavu hore, nič nie je večné..._________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 11:32 | 
					
					     |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,... _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 
    							Naposledy upravil petertn dňa Štv, 16.08.2007, 13:48, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 11:58 | 
					
					     |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | Ja som videl v casopise Tuning pridavny elektricky 12V  kompresor za cca 8000sk. Nema s tym niekto skusenosti? 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 12:50 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   |  pejo spočítaj si kolko vzduchu cez motor prejde a aký velký by musel byť elektromotor a kolko elektriky by vzal aby bol na niečo dobrý.
 Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd) ktoré stláča nevelký objem plynu (vzduchu) na vysoký tlak. Piestové a šnekové kompresory zvládnu velký tlakový spád priamo, lopatkové (odstredivý, axiálny) sa musia skladť do viacstupňových kompresorov kde predchádzajúci stupeň tlačí do sania nasledujúceho.
 
 Dúchadlo = zariadenie rôznych princípov (odstredivé, axiálne, roots, KKK, G-lader...atd) ktoré stláča velký objem plynu na nevelký tlak.
 
 Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.
 
 Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.
 
 Turbokompresor si záujemcovia môžu pozrieť na vhodnom letisku (je súčasťou prúdových, turboventilátorových a turbovrtulových motorov) alebo v kompresorovej stanici tranzitného plynovodu (tam je turbokompresorov jak nasratých) alebo na ktorejkolkvek plynovej turbíne.
 
 Turbodúchadlo jest k nahliadnutiu na skoro každom prepĺňanom automobilovom motore.
 
 Mechanicky poháňané odstredivé dúchadlo majú napr. letecké piestové motory Walter M137 a M337 ktoré Vám bežne bzučia nad hlavou v lietadlách Zlin 42, Zlin 43, Zlin 143 a mnohých ďalších.
 
 Mechanicky (remeňom) poháňané dúchadlo Roots býva oblúbenou rekvizitou na velkých amerických vidlicových motorch pri rôznych závodných aplikáciách.
 
 Aha.... a zvlášť odhodlaný záujemcovia si môžu pozrieť lamelové dúchadlo na najbližšom vhodnom hovncuce.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 19:00 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | petertn píše: prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...k tomuto len toľko, že si musíš uvedomiť, že budeš musieť vyladiť aj reguláciu čerpadla, to jest pomer palivo/vzduch!!!!!!!!!!
    -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Štv, 16.08.2007, 21:19 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | petertn píše: prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...jo... niečo podobné majú najmodernejšie MANy. V režimoch akcelerácie si do sania prifukujú luft zo vzduchojemov brzdovej sústavy.... iba chcvilku, kým zabere turbo. Tým odstránia turbodieru a hlavne zadymenie motora po pridaní plynu_________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Pia, 17.08.2007, 8:11 | 
					
					     |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | Ja viem, kolko motor potrebuje vzduchu. U trola je to cca 1-3 kubiky za min. podla otacok. Asi som sa zle vyjadril. Nemyslel som kompresor, ale duchadlo. Je to vlastne polovica turbokompresora, akurat, ze turbinka je nahradena vysokootackovym 12V elektromotorom. Jedna sa len o mierne preplnanie-prekonanie pasivnych odporov v sanii+mierny pretlak, cca 0,2bar. 
 
 |  
			| Pia, 17.08.2007, 8:45 | 
					
					   |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | to pejo: presne, sakra tak toto poriesit a vymazeme na troloch a inych TD autach nasich rocnikov vyroby tie lenivosti kym zatlaci turbo.
 Len z coho to vystrachat, preto som myslel na vzduchovy zasobnik, ale to by asi ani pri tych otackach nestihalo. Jerdine NO2      ale tolko hlav na trola nemam   _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Pia, 17.08.2007, 8:51 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Pacificus Učeň 
					Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30
 Príspevky: 16
   | Martin 4 píše: Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd) Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.
 
 Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.
 
  zavitovkovy, skrutkovy alebo "snekovy" kompresor z medveda AMG, urcite tam nie je na fukanie gum    aj totok sa vola duchadlo? podla mna je to kompresor   
 
 |  
			| Pia, 17.08.2007, 19:41 | 
					
					   |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | no to vyzera super _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Pia, 17.08.2007, 23:24 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | Pacifikus     kompresorom boli tuším vybavené aj motory bugatti, ale strieľam od boku... určite v automotive Daimler Chrysler už dlho funguje s kompresormi.... ak niekto čítal knihu "TRAJA KAMARÁTI", tak tam je aj sekcia, keď sa idú zviesť závodným autom a zapínajú! kompresor!...
 -ka-_________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Sob, 18.08.2007, 0:14 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |