Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|

Ja to vidím takto:
31" kolesá na normálnom Pajere nemôžu šúchať o nič. Ak šúchajú, je niečo zlé, lebo 31x10.5x15 je len veľmi málo väčšie od sériového kolesa. V tomto prípade predpokladám že je to nesprávnym nastavením/dotiahnutím torzných tyčí (dotiahnuť tak aby zostala vôľa od aspoň centimeter). Určite je pri tom treba skontrolovať aj tlmiče.
Efendi, neviem, čo sa ti nezdá na torzných tyčiach, ak ich dotiahneš normálne, nehrozia žiadne tebou popisované problémy.
A čo sa týka nastaviteľnosti tvojich tlmičov, tie 3 polohy prepínača ti umožňujú len nastavenie tvrdosti tlmiča (Soft, Medium, Hard) ale len v prípade, ak je tlmič dobrý. Takže platí to čo povedal Rado, ak sú tlmiče zlé, treba ich vymeniť (za obyčajné, lebo nastaviteľné sú hooodne drahé) najlepšie za nejaké kvalitné.
A bodylift na Pajero je naozaj extrémne riešenie, ktoré určite bežne nedoporučujem, hodí sa tak na špeciál, treba tam toho hodne meniť (hadičky a pod.).
Ja mám MT kolesá na Pajero 285/75R16 čo je inak 33"x11,22x16 (tie isté ako na Patrole) a kolesá mi jemne šúchajú o vnútorný blatník len pri plnom rejde, aj to kvôli tomu, že mám ET na diskoch kladné.
Len pre úplnosť dodám, že Pajero prešlo s takýmto podvozkom niekoľkokrát víťazne Dakar. A napríklad v triale s ním víťazí Rudo Jarabica tuším už druhý rok v kategórii Štandard...
Určite treba dať podvozok do poriadku, ale robiť úpravy za každú cenu je podľa mňa zbytočné.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Sob, 30.04.2011, 23:41 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Jenki ma predbehol, ale ako obvykle popisal to spravne, takze sa stotoznujem s tym co popisal vyzsie...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.05.2011, 10:17 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
fajnovo pisete kua, len keby ste mohli byt konkretnejsi k tym torzkam.
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Pon, 02.05.2011, 19:30 |
|
 |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
|
tomo torzne tyce auto zdvyhnes predpokladam ze co su torzne tyce vies prides na koniec tycy smerom ku zadku auta kde sa konci torza tycje take puzdro je je tisichran a kusok dalej smerom ku kufru je srot zospoduhlavicka zvrchu dve amtky aspon u mna a tym to sponujes auto zdvyhny aby to islo lepsie a pritahuj a pritahuj 
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Pon, 02.05.2011, 19:33 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
čiže tento šrob hej, a priťahovať mám čo ? tie matice ? a mám rátať otáčky ?

_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Uto, 03.05.2011, 17:56 |
|
 |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
|
nejak ratat to nemusis ono mat ten srot hrdzavy a ked budes tocit zavit bude cisty takze zmeras pravitkom a mas 
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Uto, 03.05.2011, 17:57 |
|
 |
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
záleží aj kolko to chceš dvihnúť, ak len centimeter max dva tak bude asi stačiť len pritiahnut tie sroby,
ak to chceš dvíhať viac, tak asi budeš musieť prehodiť torzky na tisichrane o jeden alebo dva zuby => a vtedy musíš tie šroby najprv uplne povoliť, vytiahnuť, z torzky staihneš tú hovadinu na obrázku označenú č. 2 a prehodíš ju o jeden či dva zuby, podla potreby, na torzkách aj na tých kusoch v čom sú zasunuté sú originál rysky takže to uvidíš
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka 
|
Uto, 03.05.2011, 19:49 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
okey, tak som to trošku dotiahol. dotiahol som tie šrouby niečo cez 1cm.
teraz je predok o 2cm vyšie.
ako viem že už je torzka nadoraz ? môžem tie šrouby toťiahnuť až nadoraz?
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Ned, 07.08.2011, 7:50 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|

Ahoj
skromne podotýkam, že aj ja som pritiahol torzky a ked som videl ako zalomilo poloosi, tak som ich opäť povolil
- zabudol som však, že ich mám povoľovať súčasne, čiže pár otáčok jednu, pár druhú a zas prvú a tak...a stále sa vyplaziť pred auto a skontrolovať horný doraz, aby bola vôľa medzi silenblokom a dorazom 10mm
- teraz tam má vôlu 40mm a môžem ísť ťahať znova
- nikto Ti tu neporadil, že najskôr treba povoliť tie dve matky na šróbe, lebo sú to vlastne - Kontra matky = jeden zo spôsobov zaistenia proti povoleniu.
Ak si ich nepovolil, čo sa robí tak že spodnú zadržíš vidlicovým kľúčom č. 17 a vrchnú povolíš očkovým a ťahal si nasilu, tak si vlastne docielil to, že sa spodná matka vryla do rámu a zároveň udržala aj tú vrchnú a Ty si vlastne musel vynaložiť veľkú námahu na to, aby si vôbec otočil šróbom ... jeden šrób som tak ťahal aj ja, jebo som nedokázal povoliť matky
a čo sa týka - úplného dotiahnutia - ja môžem ťahať raz toľko ako do opretia o doraz, čiže radšej ťahaj ako tu už radili aj mne...nech je tam vôľa medzi dorazom 10mm
|
Ned, 07.08.2011, 18:51 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
tepes a ty si mal auto na zemi alebo na zdvihaku? alebo ako sa to ma dotahovať?
ja mam na dorazoch este dosť miesta, asi 3-4cm , nemeral som to presne. a ta matica čo je tam hore bola taka podlhovasta, akoby dve na sebe, ale nezdalo sa mi žeby to boli dve matice.
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Pon, 08.08.2011, 16:46 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
auto na zemi
ja mám hore na šrobe kontra matky, čiže dve...slúži to ako zaistenie
občas som pri doťahovaní vyšiel spod auta a poskákal som po nárazníku, aby si to kus sadlo...ale to ako keby tam hopkal vrabec
asi by bolo rozumné kus dotiahnuť a prebehnúť po dákej nerovnosti a znova pozrieť vôľu dorazu
|
Pon, 08.08.2011, 17:17 |
|
 |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
|
tepes ziadna cyhra dotahovat torzky a auto na zemi to ti pojde len kusok,,auto musis mat na zdvihaku aby to islo...poriadne
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Uto, 09.08.2011, 20:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|