Dnes je piatok 6. júna 2025, meniny má Norbert a zajtra Róbert
Andrej - Môj Grand Cheroke
Autor |
Správa |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
Možno niečo na tom bude ale predsa nemôže byť až taký problém kuknúť počítač v aute a keby to teda nebola pravda tak si nedovolí to napísať.
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Pon, 03.03.2008, 16:40 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
MiroZa píše: Možno niečo na tom bude ale predsa nemôže byť až taký problém kuknúť počítač v aute a keby to teda nebola pravda tak si nedovolí to napísať.
Jo kukneš ked máš origo diagnostiku inač nekukneš  a Km máš len na palubke mechanické počítadlo aj ked elektricky poháňané  to stočíš nieje problem, je to tak z vela autami, najme europskými. Až som sa divno citil ked sme z Palom odhalili že mije míle sedia  takže možem hrdo povedať že to má tolko a tolko mil či km
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 03.03.2008, 16:42 |
|
 |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
Ale v každom prípade vyzerá zachovalo.
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Pon, 03.03.2008, 16:45 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tu ide o to, ze ak si zvacsoval roztec dier silentblokov spodnych prednych ramien a vrchne nechas povodne tak sa dostanes do velmi + stupna zaklonu. Excentrom to uz nevyrovnas. Ja som to mal vyratane aj z rezervou, akurat som neratal, ze ten predok tak sadne.
|
Pon, 03.03.2008, 16:48 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
dado píše: Tu ide o to, ze ak si zvacsoval roztec dier silentblokov spodnych prednych ramien a vrchne nechas povodne tak sa dostanes do velmi + stupna zaklonu. Excentrom to uz nevyrovnas. Ja som to mal vyratane aj z rezervou, akurat som neratal, ze ten predok tak sadne.
No uvidíme ako to bude rameno je niečo ako na 3,5" lift pač dlžku skopčil u Pala z jedného Rubikonu  snad to bude OK, ked nie budeme dalšie ramené dorábať.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 03.03.2008, 17:09 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|

dado píše: To rozladovanie na prednom kardane nevadi, je tam duplovany kriz a uchytenie napravy je na 4 ramenach.
Ved prave ze je dvojity! preto jeho vstup do diffu musi ist priamo! (+3stupne) Dvojitemu krizu rovnobeznikove ramena vadia. Ved si to predstav, ako ti chodi naprava hore-dole, diff je stale v rovnakom sklone, uhol kardanu na vstupe sa ti meni. Co je zle! Preto je vhodnejsia geometria trojuhoniha, nie rovnobeznika. Vzadu naopak pri normal karadane je nutne pouzit rovnobeznik.
Pri seriovke ti to nevadi, lebo uhol sa meni minimalne pri tak vysoko polozenej naprave. Novsie ZJ uz pouzivaju na vstupe do diffu homokinetak, preco asi?
Riesite tu zaklon napravy. Pritom priorita je uhol kardanu. Je to aj servicemanuale napisane. Zaklon si sice nadstavis, ale je len otazka casu kedy ti na kardane nieco prdne - krize, loziska... Nehovoriac o vibraciach.
Bohuzial pri velkych liftoch sa ti na ukor kardanu dostane zaklon do priamej, ak nie az do opacnej hodnoty. Ja som koli tomu odrezal a prelisoval tie Cecka na zvyslaky. Auto sa konecne sprava ako v serii. Teraz mam zaklon 8 stupnov.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 03.03.2008, 22:15 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Palo nie celkom nakolko sice je lichobežník ale tie ramená su inde uchytené. Ty si extrem ale mať auto na blbnutie tak varíme režeme jak divý. Toto je docela štandard lift ešte nič extra. Nahodím a potom budem múdrejší. A dozadu sa tiež plánujú nejaké zmeny ale to až ked príde čas 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 03.03.2008, 22:22 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
hej, ja viem Andrej, su trocha inak chytene, ale trojuholnik to nieje. Ale o to nejde, prosto ide o to, ze kazdy riesi zaklon zvyslakov, pricom kardan sa musi riesit asi sam. Chcem som zdoraznit kde sa robi chyba...
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 03.03.2008, 22:45 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
pal píše: Ved prave ze je dvojity! preto jeho vstup do diffu musi ist priamo! (+3stupne)
Je to sice idealne, ale nie je to nevyhnutnou podmienkou.(ked ti zostanu vstupy do difu a rozvodovky rovnobezne...) Jazdim tak uz rok a ziadne vybracie som nezaznamenal. Ale bude to tym co pise Andrej, mi to nemame zdvihnute az tak vysoko.
To ze je geometria kardanu nadriadena geometrii napravy viem. A preto riesim geometriu napravy, lebo geo kardanu mi nesposobuje problemy.
Koniec koncov je to uz jedno, u mna uz ide vsetko tak ako ma.
|
Uto, 04.03.2008, 7:29 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Nenarazili ste už niekto na nete na riešenie, dvoma dvojitými krížmi? Teda že by sa na predný kardan aj k diferáku dal dvojitý kríž. Je niečo prečo by to bola blbosť?
Nárast neodpruženej hmoty sa mi zdá zanedbatelný. Či má auto 7krížov alebo 8 tiež. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 04.03.2008, 7:46 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8013 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 04.03.2008, 9:43 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: Nenarazili ste už niekto na nete na riešenie, dvoma dvojitými krížmi? Teda že by sa na predný kardan aj k diferáku dal dvojitý kríž. Je niečo prečo by to bola blbosť?  Nárast neodpruženej hmoty sa mi zdá zanedbatelný. Či má auto 7krížov alebo 8 tiež. 
Hm trochen chu.j..a pačniekde sa Ti musí kardan aj skracovať respektive predlžovať a vraziť pred to dvojkríš asi by nem bolo moc mudre. Nechcel by to vidieť roztočené  auuuuuuuuu
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 04.03.2008, 10:27 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
jasneze by to fungovalo, ale naco. Ved ak mas dvojity pri rozvodovke a jednoduchy kriz vstupuje do difu priamo, a nadstavis to pre urcity druh zatazenia, tak no problem.
a dado, ak su vstup a vystup rovnobezne, tak pri pouziti dvojkriza to je chyba! S vinimokou polohy na zhodnej osy.
ma napadlo, ci je jasno. pri pouziti jednoho kriza na zalomenie kardanu ti na vystupe zacne kolisat uhlova rychlost hriadela. Cim vycsie zalomenie - tym vacsia amplituda. Preto musi byt pouzity dalsi kriz do paru a uhol vstupu a vystupu musi byt zhodny. Vsetko len preto, aby uhlova rychlost hriadela ostala konstantna. Dvojity kriz je vlastne taky kratky kardan. Za dvojitym krizom je uz uhlova rychlost konstantna. Preto ten dasi kriz pri dife uz musi don vstupovat priamo, lebo nema dalsi kriz do sparovania a tym by uhlova rychlost kolisala...vybracie.
_________________ zelena mrdka
|
Str, 05.03.2008, 11:41 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

Tak minulý víkend som sa trochu rýpal v aute, nakolko už trebalo spraviť niečo z audiovybavením. Pôvodné rádio a celkovo systém Infinity, proste po 12r povedal dosť a šmitec, nehráme nič, neprehráme nič a kedže to bolo AM verzia ani stanice sa moc nedali ladiť.
Takže padlo rozhodnutie nová muzika v zložení:
Autorádio Pioneer DEH-P4900IB
Repro sada Caliber 4x250W
zároveň prekáblovať čo sa dá a vybrať čo sa dá z pôvodnej kabeláže.
Takto to nejako vyzeralo po dlhých 12r.
a takto reproduktory
A tak pomaly začíne demontáž všetkého možného aby sa pohodlnejšie robilo.
Pôvodný zosík infinity šiel von
Pre pohodlnejšiu prácu šiel celý zadok von vrátane LPG nádrže, sedačiek kobercov, plastov
A tu konečne montáž new reproduktorov
Nová kabeláž pre repro výhybky
Montáž zadných výšok som poriešil do upevnenia skrutky čo drží plasty a nemusel som vrtať a inač ich znehodnocovať.
Celkový pohlad na výškové reproduktory
A zabudované new rádio
Trochu pôrod ježka proti srsti bolo nacpanie všetkých káblov vrátane RCA káblov pre zosík pre prípadnú buducnosť. Aj ked sa zdá že tam je vela miesta opak je pravdou, dalo dosť roboty kde prestrčiť a uložiť všetky káble. A hlavne kde dať predný výhybky. Dalšou pikoškou bolo upravenie reduksie pre autorádio nakolko origo sa nedala zohnať a tak sa upravovale pre chrysler voyager.
Ešte ma čaká nová anténa nakolko stará tiež doslúžila a príjem je katastrofálny.  A samozrejme vyrobiť držiak pre MP3 aby sa len tak nepovalovala
Ale to auž bude auto upravené v dolných podvozkových partiách ale o tom nabudúce čosi.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 19.03.2008, 23:00 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 20.03.2008, 0:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|