Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 25.05.2025, 16:12
Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 68 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Spotreba a problémy 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: :shock: to ako som teraz kde??? kurz sikovnych ruk v dievcenskej skole???

ucit sa na Off fore o cinnosti naftoveho motora...... :shock: sorry pani..... :cry:

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 05.01.2007, 15:47
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jaro píše:
palo-cherokee píše:
... takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. ...


:) pridám sa aj ja: najprv sa stlačí vzduch, ten sa stlačením zohreje na vysokú teplotu a do toho sa potom vstrekne nafta, ktorá sa vznieti. Ak by ten motor nasával zmes nafty so vzduchom tak by asi nešiel tak, ako by sme chceli. :)

Ale k problému: čierny dym všeobecne signalizuje priveľa nafty alebo málo vzduchu.


Jarko si to upresnil :-) Samozrejme že nafta sa vstrekne po stlačení. Ale veď tam je napísané, že zmes stlačená a nie zmes nasávaná :twisted:

Takže čo sa stane tesne po vstreknutí nafty do spaľovacieho priestoru v ktorom sa nachádza stlačený vzduch? Rozprášená nafta vytvorí so vzduchom horľavú zmes, a vznieti sa 8)


Pia, 05.01.2007, 15:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na českom fóre som mu pôvodne odpovedal toto:
Citácia:
2maco: dosť možné, že máš problém s turbom. Čierny dym je zle spálená nafta večšinou kôli nedostatku vzduchu. Mne keď sa raz pridrelo turbo tak za mnou zapadlo slnko. Buď ti niekde uniká tlak z hadíc. Alebo ti nedoviera regulácia plniaceho tlaku turba. Alebo máš zanesený intercooler prípadne extremne zasvinený vzduchový filter. Alebo turbo nemá otáčky a odchádza. Začal by som zmeraním tlaku turba.
Keď som mal 2,1TD tak v meste 9L, mimo mesta 6,5L


Citácia:
a zmeral by som aj tlaky vo válcoch. Zároveň by sa mohli skontrolovať trysky...či otvárajú pri správnom tlaku a či dobre rozprašujú. Ťažko takto diagnostikovať...na dialku.


Teraz ale kukám pribudol ten biely dym. :shock: Maco trochu to presnejšie špecifikuj, nikto tu nemáme veštecké gule(iba obyčajné :-D ).
Takže kedy ide čierny? len za studena pri štarte?
Kedy ide biely? po štarte? alebo furt?
Ide motor pravidelne? Netrasie?
Nemáš olej vo vode? Vodu v oleji?
A čo ťah? Cítiť že zaberá turbo votáčkach? Informace...více informacíííííí....

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 05.01.2007, 16:02
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ludo píše:
:shock: :shock: to ako som teraz kde??? kurz sikovnych ruk v dievcenskej skole???

ucit sa na Off fore o cinnosti naftoveho motora...... :shock: sorry pani..... :cry:

Ajaj, ty si asi tiez z tych co pojedol vsetku mudrost ... Potom nechapem naco sem vlastne chodis ... Mozno aby si nas tu vyucoval ?!?

Odjakziva som mal prilezitost sa hrabat len v beznine, mozem ja zato ze som sprostucky z nafty, tak sa pytam ? Aspon som ale skusil pomoct povodnemu pisatelovi ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 05.01.2007, 16:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dobre pise finderko kusme mi sprosty :twisted:

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 05.01.2007, 16:38
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Finder skus pomoct aj mne....klepu mi ventily na Trabante.....nedurdi sa....nemyslel som to v zlom ..iba zasnem....cau
a naco sem chodim???no cerpat rozumy....a trochu pokecat...co sa prave deje :-D ahoj..... ;-)

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 05.01.2007, 17:24
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ludo píše:
Finder skus pomoct aj mne....klepu mi ventily na Trabante.....nedurdi sa....nemyslel som to v zlom ..iba zasnem....cau
a naco sem chodim???no cerpat rozumy....a trochu pokecat...co sa prave deje :-D ahoj..... ;-)


Ludo, nedá mi to, musím zarýpať :-D
Aj v origo Trabante je ventil - palivový :D
a robili sa aj nové, 4-taktné trabanty, tuším s motorom z VW :smt129
a tiež maďari prerábali traboše na motor z Fiata 850
takže tie klepajúce ventily nie sú až také nereálne :P


Pia, 05.01.2007, 17:48
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
ok.. dakujem chalani za velmi dobre rady aj za zakladnu skolu spalovacich motorov.. ci uz zazihovych alebo vznetovych.. a pri ktorych su to vlastne tie sviecky??? :lol: :lol: :-D

nie vazne.. fakt vdaka.. tak teda to zacnem kontrolovat postupne rad radom..


Pia, 05.01.2007, 17:51
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palo v poho .... :-D ja som neni jesitny...sice som este nepocul o klepajucom palivovom ventile ale.....ucime sa cely zivot.....a mas pravdu.....tieto Trabanty mi akosi unilki.....ono v mojom veku.... :-D :-D si viac pamatam tie cmudiace potvory...

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 05.01.2007, 18:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nesmejte sa z trabanta.Urcite si pametate Ruske ;SERGEJE;na zeleznici.Tam boli 8 valce,dvojtaktny motor a styri ventile na valec.Vykon 2000 koni.A pouzivaju sa take motory aj na lodiach. :D

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 05.01.2007, 19:31
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan :cry: tak neviem....dvojtakt s ventilmi..... :roll: ...nepocul som o takom.....a o dieseli dvojtakte uz vobec...daj dajake info rad sa poucim....

ups ..tak mas pravdu...v Sergejoch bol fakt dvojtaktny diesel....vojnova korist z nemeckej ponorky...tak sa ospravedlnujem...... :wink:

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 05.01.2007, 19:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubo dieslove dvojtakty su kde kade,napr aj bežne v malotraktoroch tk14,elektrocentráli,...

a dvojtakt s ventilmi (1vent./1valec)tiež existuje len je zbytočne ho dnes vyrábať,ledo dvojtakt je dnes skoro prežitok(aj kosačky su dnes 4t)

čo sa týka maca,vprvom rade si daj skontrolovať predstrek čerpadla,vtedy hlavne studený dymí na bielo (ked je neskorý, nafta spálená vo výfuku dýmí na bielo),určite sa v trom niekto rýpal, kto tomu moc nerozumiea rozhasil to,a keď to stratilo výkon tak tomu pridel na čerpadle nafty(preto ten čierny dym pry plnom plyne-veľa nafty pri nesprávnom režime motora),keby boly zle trysky vedšinou ktepú,ale skontrolovať ich môžeš
rada:nechaj to skontrolovať a zoštelovať odborníkovy na dieslové motory lebo toho môže byť viac(môže byť v "dyme " aj motor

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pia, 05.01.2007, 20:25
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pneukaktus píše:
lubo dieslove dvojtakty su kde kade,napr aj bežne v malotraktoroch tk14,elektrocentráli,...

a dvojtakt s ventilmi (1vent./1valec)tiež existuje len je zbytočne ho dnes vyrábať,ledo dvojtakt je dnes skoro prežitok(aj kosačky su dnes 4t)

čo sa týka maca,vprvom rade si daj skontrolovať predstrek čerpadla,vtedy hlavne studený dymí na bielo (ked je neskorý, nafta spálená vo výfuku dýmí na bielo),určite sa v trom niekto rýpal, kto tomu moc nerozumiea rozhasil to,a keď to stratilo výkon tak tomu pridel na čerpadle nafty(preto ten čierny dym pry plnom plyne-veľa nafty pri nesprávnom režime motora),keby boly zle trysky vedšinou ktepú,ale skontrolovať ich môžeš
rada:nechaj to skontrolovať a zoštelovať odborníkovy na dieslové motory lebo toho môže byť viac(môže byť v "dyme " aj motor


Ako sa reguluje predvstrek u mechanických čerpadiel? Veď je to presne dané značkami na remeni.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 05.01.2007, 20:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako sa reguluje predvstrek u mechanických čerpadiel? Veď je to presne dané značkami na remeni.

povolíš tie tri šrobi na čerpadle, ktorými je uchytené(na čerpadle sú drážky) a pootočíš čerpadlom kam potrebuješ.A nato aby si vedel kam a kolko už musíš o tom niečo vediet a muíš byť vybavený prípravkami.napr.speci odchylkomer kroým presne zistíš polohu čerpadla. 8)

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pia, 05.01.2007, 22:17
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nooo Pneukaktus si dobrýýý :smt023 vidím,že sa vyznáš.


Pia, 05.01.2007, 22:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 68 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: