Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
Autor |
Správa |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
 to ako som teraz kde??? kurz sikovnych ruk v dievcenskej skole???
ucit sa na Off fore o cinnosti naftoveho motora......  sorry pani..... 
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 05.01.2007, 15:47 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
jaro píše: palo-cherokee píše: ... takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. ...  pridám sa aj ja: najprv sa stlačí vzduch, ten sa stlačením zohreje na vysokú teplotu a do toho sa potom vstrekne nafta, ktorá sa vznieti. Ak by ten motor nasával zmes nafty so vzduchom tak by asi nešiel tak, ako by sme chceli. Ale k problému: čierny dym všeobecne signalizuje priveľa nafty alebo málo vzduchu.
Jarko si to upresnil  Samozrejme že nafta sa vstrekne po stlačení. Ale veď tam je napísané, že zmes stlačená a nie zmes nasávaná
Takže čo sa stane tesne po vstreknutí nafty do spaľovacieho priestoru v ktorom sa nachádza stlačený vzduch? Rozprášená nafta vytvorí so vzduchom horľavú zmes, a vznieti sa 8)
|
Pia, 05.01.2007, 15:48 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

na českom fóre som mu pôvodne odpovedal toto:
Citácia: 2maco: dosť možné, že máš problém s turbom. Čierny dym je zle spálená nafta večšinou kôli nedostatku vzduchu. Mne keď sa raz pridrelo turbo tak za mnou zapadlo slnko. Buď ti niekde uniká tlak z hadíc. Alebo ti nedoviera regulácia plniaceho tlaku turba. Alebo máš zanesený intercooler prípadne extremne zasvinený vzduchový filter. Alebo turbo nemá otáčky a odchádza. Začal by som zmeraním tlaku turba. Keď som mal 2,1TD tak v meste 9L, mimo mesta 6,5L
Citácia: a zmeral by som aj tlaky vo válcoch. Zároveň by sa mohli skontrolovať trysky...či otvárajú pri správnom tlaku a či dobre rozprašujú. Ťažko takto diagnostikovať...na dialku.
Teraz ale kukám pribudol ten biely dym.  Maco trochu to presnejšie špecifikuj, nikto tu nemáme veštecké gule(iba obyčajné  ).
Takže kedy ide čierny? len za studena pri štarte?
Kedy ide biely? po štarte? alebo furt?
Ide motor pravidelne? Netrasie?
Nemáš olej vo vode? Vodu v oleji?
A čo ťah? Cítiť že zaberá turbo votáčkach? Informace...více informacíííííí....
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 05.01.2007, 16:02 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
ludo píše: :shock:  to ako som teraz kde??? kurz sikovnych ruk v dievcenskej skole??? ucit sa na Off fore o cinnosti naftoveho motora......  sorry pani..... 
Ajaj, ty si asi tiez z tych co pojedol vsetku mudrost ... Potom nechapem naco sem vlastne chodis ... Mozno aby si nas tu vyucoval ?!?
Odjakziva som mal prilezitost sa hrabat len v beznine, mozem ja zato ze som sprostucky z nafty, tak sa pytam ? Aspon som ale skusil pomoct povodnemu pisatelovi ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 05.01.2007, 16:35 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
dobre pise finderko kusme mi sprosty 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 05.01.2007, 16:38 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Finder skus pomoct aj mne....klepu mi ventily na Trabante.....nedurdi sa....nemyslel som to v zlom ..iba zasnem....cau
a naco sem chodim???no cerpat rozumy....a trochu pokecat...co sa prave deje  ahoj..... 
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 05.01.2007, 17:24 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ludo píše: Finder skus pomoct aj mne....klepu mi ventily na Trabante.....nedurdi sa....nemyslel som to v zlom ..iba zasnem....cau a naco sem chodim???no cerpat rozumy....a trochu pokecat...co sa prave deje  ahoj..... 
Ludo, nedá mi to, musím zarýpať
Aj v origo Trabante je ventil - palivový
a robili sa aj nové, 4-taktné trabanty, tuším s motorom z VW
a tiež maďari prerábali traboše na motor z Fiata 850
takže tie klepajúce ventily nie sú až také nereálne 
|
Pia, 05.01.2007, 17:48 |
|
 |
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
ok.. dakujem chalani za velmi dobre rady aj za zakladnu skolu spalovacich motorov.. ci uz zazihovych alebo vznetovych.. a pri ktorych su to vlastne tie sviecky???
nie vazne.. fakt vdaka.. tak teda to zacnem kontrolovat postupne rad radom..
|
Pia, 05.01.2007, 17:51 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Palo v poho ....  ja som neni jesitny...sice som este nepocul o klepajucom palivovom ventile ale.....ucime sa cely zivot.....a mas pravdu.....tieto Trabanty mi akosi unilki.....ono v mojom veku....  si viac pamatam tie cmudiace potvory...
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 05.01.2007, 18:09 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Nesmejte sa z trabanta.Urcite si pametate Ruske ;SERGEJE;na zeleznici.Tam boli 8 valce,dvojtaktny motor a styri ventile na valec.Vykon 2000 koni.A pouzivaju sa take motory aj na lodiach. 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 05.01.2007, 19:31 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Milan  tak neviem....dvojtakt s ventilmi.....  ...nepocul som o takom.....a o dieseli dvojtakte uz vobec...daj dajake info rad sa poucim....
ups ..tak mas pravdu...v Sergejoch bol fakt dvojtaktny diesel....vojnova korist z nemeckej ponorky...tak sa ospravedlnujem...... 
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 05.01.2007, 19:43 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
lubo dieslove dvojtakty su kde kade,napr aj bežne v malotraktoroch tk14,elektrocentráli,...
a dvojtakt s ventilmi (1vent./1valec)tiež existuje len je zbytočne ho dnes vyrábať,ledo dvojtakt je dnes skoro prežitok(aj kosačky su dnes 4t)
čo sa týka maca,vprvom rade si daj skontrolovať predstrek čerpadla,vtedy hlavne studený dymí na bielo (ked je neskorý, nafta spálená vo výfuku dýmí na bielo),určite sa v trom niekto rýpal, kto tomu moc nerozumiea rozhasil to,a keď to stratilo výkon tak tomu pridel na čerpadle nafty(preto ten čierny dym pry plnom plyne-veľa nafty pri nesprávnom režime motora),keby boly zle trysky vedšinou ktepú,ale skontrolovať ich môžeš
rada:nechaj to skontrolovať a zoštelovať odborníkovy na dieslové motory lebo toho môže byť viac(môže byť v "dyme " aj motor
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 05.01.2007, 20:25 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
pneukaktus píše: lubo dieslove dvojtakty su kde kade,napr aj bežne v malotraktoroch tk14,elektrocentráli,...
a dvojtakt s ventilmi (1vent./1valec)tiež existuje len je zbytočne ho dnes vyrábať,ledo dvojtakt je dnes skoro prežitok(aj kosačky su dnes 4t)
čo sa týka maca,vprvom rade si daj skontrolovať predstrek čerpadla,vtedy hlavne studený dymí na bielo (ked je neskorý, nafta spálená vo výfuku dýmí na bielo),určite sa v trom niekto rýpal, kto tomu moc nerozumiea rozhasil to,a keď to stratilo výkon tak tomu pridel na čerpadle nafty(preto ten čierny dym pry plnom plyne-veľa nafty pri nesprávnom režime motora),keby boly zle trysky vedšinou ktepú,ale skontrolovať ich môžeš rada:nechaj to skontrolovať a zoštelovať odborníkovy na dieslové motory lebo toho môže byť viac(môže byť v "dyme " aj motor
Ako sa reguluje predvstrek u mechanických čerpadiel? Veď je to presne dané značkami na remeni.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 05.01.2007, 20:43 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
Ako sa reguluje predvstrek u mechanických čerpadiel? Veď je to presne dané značkami na remeni.
povolíš tie tri šrobi na čerpadle, ktorými je uchytené(na čerpadle sú drážky) a pootočíš čerpadlom kam potrebuješ.A nato aby si vedel kam a kolko už musíš o tom niečo vediet a muíš byť vybavený prípravkami.napr.speci odchylkomer kroým presne zistíš polohu čerpadla. 8)
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 05.01.2007, 22:17 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Nooo Pneukaktus si dobrýýý  vidím,že sa vyznáš.
|
Pia, 05.01.2007, 22:25 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|